Projekt mladog IT poduzetnika Zorana Drmaća
Šumovi u suvremenoj komunikaciji i brandingu, odnosno nedostatak sistematiziranih poslovnih informacija, provedba poslovnih procesa firmi bez korištenja naprednih IT riješenja, jedna su od kočnica bržeg gospodarskog razvitka naše zemlje. Iako nove informacijske tehnologije nude nove mogućnosti predstavljanja i u poslovnom svijetu, u BiH se čini kako su one dosad ostale najvećim dijelom neiskorištene. Upravo bi zato B2B BiH - digitalna business web platfroma čiji je osnivač mladi IT poduzetnik Zoran Drmać, mogla biti novi pokretač gospodarskog razvitka BiH. Prenosimo tekst o projektu kojeg je objavio Večernji list.
Ideja o izradi B2B BiH - digitalne business web platforme nastala je prije dvije godine kao rezultat višegodišnjeg istraživanja i analiziranja modernih i suvremenih aspekata businessa u BiH.
"Činjenica da je taj segment koji je danas vodeći u naprednom svijetu komunikacije i brandinga u našoj državi upotpunosti bez svog plana i uporišta, B2B BiH – digitalna business web platforma će ekonomiji naše države pružiti najinovativnija poslovna iskustva i poslovne trendove, te postati digitalni predvodnik naše ekonomije na putu modernog i suvremenog načina komunikacije i brandinga", kaže Drmać.
On se u realizaciji spomenute ideje vodio isključivo potrebama poslovnog sektora u BiH.
"Projekt će svojim konceptom i strukturom putem IT business alata riješiti cjelokupne probleme koje ekonomija naše države ima na polju komunikacije i brandinga. IT je danas vodeći na tim poljima, i B2B BiH će kao najveći IT business projekt u povjesti naše države, što bez imalo lažne skromnosti možemo i smijemo reći, promjeniti dosadašnji način generiranja i kreiranja poslovnih informacija i njihovog plasmana do željenih lokacija. Firme u našoj državi kroz B2B BiH će dobiti prvi i jedini oslonac ka njihovom procesu integracije i postavljanja vlastitih standarda u domeni modernih business tehnologija. Na taj način povećati će svoju efikasnost i konkurentnost, a svoje poslovanje plasiranjem informacije iz firme decidno informatizirati", pojasnio nam je osnivač B2B BiH - digitalne business web platfrome.
Informacije o poduzećima u BiH dobijaju se teško, na kapaljku, a po mišljenju IT stručnjaka i prezentacija u medijima mogla bi biti puno bolja.
"Sve relevantne poslovne informacije koje dolaze iz poslovnog svijeta u BiH prvenstveno se plasiraju putem nekolicine medija na krajnje loš način, u smislu da se plasman tih informacija svim sudionicima, izravnim i neizravim, u kreiranju poslovne scene u našoj državi ne događa u realnom vremenu, odnosno u relano vrijeme plasiranja informacija. U tomu i jeste glavni ključ kvalitetne apsorpcije određene informacije, naravno uz personiliziranu filtraciju tih informacija. B2B BiH će taj problem riješiti putem inovativnog 'News Feed-a' koji će informacije crpiti iz same jezgre platforme, odnoso business profila firmi, a koji će raditi na specijaliziranim IT alogoritmima", kazao nam je Drmać koji ističe kako će B2B BiH platforma svježu i pravovremenu informaciju ponuditi u najkraćem mogućem roku, na jednom mjestu.
"Pored News Feed-a koji će generirati i kreirati svježe i pravovremene poslovne informacije, B2B BiH će u svojoj strukturi sadržavati i naprednu tražilicu po svim zadanim parametrima pretraživanja, a koja će biti povezana sa business profilima tvrtki, koji i čine jezgro platforme. Na taj način platforma će centralizirati firme, i pružiti mogućnost svim ciljnim grupama da shodno svojim potrebama dođu veoma lako do podataka o svakom poslovnom subjektu u BiH. Business profil firmi biti će također ažurirani u relanom vremenu. Na taj način biti ćemo u mogućnosti da primjerice budemo u toku i sa najmanjom informacijom iz neke firme. I taj segment trenutno je bez strategije. Osnovni podatci o firmama u BiH protežu se bespućima interneta. Trenutno je u pravilu potrebno potrošiti veliku količinu vremena i adresa kako bi se došlo do potrebnih informacija o identitetu neke firme, a materijali do kojih se tim putem dođu su pogrešni i zastarjeli.
U B2B BiH ćemo ići toliko iscrpno, da kada neka firma promjeni broj telefona, ta informacija u rekordno brzom roku bude i prezentirana na njihovom profilu", pojasnio nam je IT poduzetnik Zoran Drmać.
Digitalnom platfprmom čiji je osnivač, poslovni svijet BiH kaže Drmać dobit će izravnu komunikaciju sa svim grupama. Na taj način mnogobrojni upiti klijenata, potencijalnih klijenata, poslovnih partnera, novih potencijalnih poslovnih partnera i ostalih grupa, neće se slijevati u inbox pretince gdje mogu stajati, čekajući odgovore po nekoliko dana, pa i mjeseci. Svaki korisnik web platformu će moći prilagoditi svojim potrebama kako bi na najbrži način ostvario zacrtane poslovne ciljeve.
"Svaki korisnik B2B BiH – digitalne business web platforme upotpunosti će moći personalizirati platformu svojim potrebama, odnosno informacijama koje su u fokusu njegovog interesa. Korisnik će News Feed moći prilagoditi informacijama iz određene poslovne branše, a koje će opet biti sistematizirane u više kategorija i sa mogućnošću željene filtracije. Na taj način će primjerice manager neke kompanije u svakom trenutku moći pratiti poslovne informacije i događanja iz svoje branše ili neke druge, dok će nezaposleni moći pratiti slobodna radna mjesta iz branši koje ih zanimaju.
Cjelokupan proces plasiranja informacija trajati će veoma kratko. Firme će svoje business profile redovno ažurirati, a korisnici informacija će u skladu sa personiliziranjem platforme svojim prioritetima dobivati informacije u realnom vremenu, što je zapravo i najvažnije, dobiti svježu informaciju u što kraćem roku", kaže osnivač B2B BIH platforme.
Drmać vjeruje kako će tvrtke u BiH na ovaj način postati disciplinirane, te da osim što će informacije biti svježe i pravovremene, njihov kvalitet biti će u skladu sa sa najvećim PR normama, dok će medijski sadržaj koji će pratiti formu texta određene informacije, biti u skladu sa najvećim grafičkim i produkcijskim standardima.
B2B BIH digitalna business platforma, smatra njezin osnivač, trebala bi unaprijediti u segment odnosa s javnošću u BiH, u domeni poslovanja.
"Mišljenja sam da je klasični PR je već odavno mrtav, a naše firme ga nikada nisu usavršile. Ovdje ne treba samo njima pripisivati krivicu, nego velikim dijelom medijima, koji se nisu prilagodili trendovima prezentacije tih PR poruka. Digitalni trendovi su donijeli novi način prezentacije noviteta koji dolaze iz firmi. Klijenti ili potencijalni klijenti određenih brandova ili usluga više ne traže brandove, nego sada firme moraju tražiti svoje klijente ili potencijalne klijente, moraju se prilagoditi njihovim načinima primanja poruka koje im šalju i vremenu kada oni mogu obratiti pozornost na ono što im oni imaju za reći i predstaviti. B2B BiH će svojom inovativnošću koju ponovo moram istaknuti, „kirurški“ precizno zahvatiti cjelokupan segment, te kombinacijom IT business alata koji čine njegov koncept, našu ekonomiju, odnosno naše brandove i usluge predstaviti sukladno trendovima koje vladaju u suvremenom svijetu", zaključuje Drmać.
B2B BiH sa radom bi trebala početi u prvom tromjesječju 2016. godine. Projekt će krajem godine biti predstavljen Sarajevu, pred nekoliko stotina direktora i predstavnika najvećih tvrtki u BiH, kao i političkim predstavnicima u BiH. Osnivač platforme siguran je da će njezino predstavljanje biti jedan od glavnih poslovnih događaja u BiH jer u potpunosti promijeniti dosadašnji aspekt poslovanja.
"Kroz B2B BiH platformu osigurat ćemo primjenu najnovijih digitalnih trendova koji se primjenjuju u razvijenom svijetu ali i postići sinergiju između svih faktora poslovanja. Naš je slogan 'Centralno mjesto firmi i brandova u Bosni i Hercegovini', te smo uvjereni da će se na B2B BiH platformi naći apsolutno svi poslovni subjekti koji egzistiraju na našoj poslovnoj sceni", naglašava Zoran Drmać osnivač prve digitalne web platforme u BiH.
ap|artinfo.ba