O Luciji Vrcić, mladoj ali iznimno uspješnoj dizajnerici iz Kiseljaka, više smo puta pisali. Međutim, njena priča se svako malo pojavi u nekom od bh.ili inozemnih medija. Posljednji u nizu je časopis Dom, koji u novom izdanju donosi intervju s Lucijom koji prenosimo u cijelosti:
Iako ima čitavu listu mana i često je osporavana, dizajnerska scena u regionu ipak ima nezanemarljive rezultate rada. Dizajneri iz Srbije i Hrvatske se posebno ističu. Svake godine iz domena produkt i modnog dizajna imaju sve impresivnije projekte, a optimistično je da je podrška javnosti domaćem dizajnu sve veća. Hrvatska dizajnerska scena se posebno ističe raznovrsnošću, ali i konkurencijom mladih kreativaca kojih je sve više.
Upravo tamo svoju poziciju gradi Lucija Vrcić, mlada dizajnerka iz Kiseljaka. U Zagrebu je završila studije modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, a publiku je stekla u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini dizajnom i izradom kožnih torbi, čija popularnost iz dana u dan raste. Lucija klijentelu pridobija jednostavnom formom i kvalitetom materijala i izrade, a ispričala nam je kako gradi svoj put ka prepoznatljivom modnom brendu.
DOM INFO: Kada te počeo zanimati dizajn i izrada torbi i na koji si se način počela baviti time?
VRCIĆ: Dizajn me zanimao već početkom srednje škole, kada sam i otkrila talent za crtanje, kreiranje. Torbice sam počela izrađivati oko 2012. godine. Godine 2014. se to pretvorilo u profesionalniji oblik, kada sam i otvorila obrt za izradu torbica u Zagrebu. Najprije sam izradila nekoliko jednostavnih torbica, otišla na nekoliko sajmova, na kojima se pokazao interes. Budući da otac ima dućan s kožom, odlučila sam se iskušati u izradi torbica. Od tuda je zapravo sve krenulo.
DOM INFO: Tvoje torbe se odlikuju specifičnim dizajnom s mnoštvom varijacija, kako bi ih ti opisala za one koji ne poznaju tvoj rad?
VRCIĆ: Torbice su jedinstvene po obliku i dizajnu, po čemu su i prepoznatljive. Naime, igram se najviše životinjskim i biljnim stiliziranim motivima. Najprepoznatljivija torbica je torbica “Riba”, koja je jedna od najtraženijih, meni osobno najdražih. Odlikuju se jednim oblikom ribe, na čiju temu idu različite varijacije od različitih kombinacija boja do dezeniranih koža.
DOM INFO: S kojim materijalima najviše radiš? Gdje izrađuješ svoje radove, opiši nam malo svoj kreativni proces.
VRCIĆ: Osnovni materijal s kojim radim je koža od koje su napravljene sve torbice. Jedino ruksake radim od eko-kože ili tkanine. Imam dvije radione, od kojih je jedna u Kiseljaku, a druga u Zagrebu. Ovisno o opsegu posla, ponekad radim na jednoj lokaciji, a ponekad na drugoj. Što se tiče procesa izrade, na osnovu postojećih skica, najprije odredim boje s kojima ću raditi novu seriju torbica i odaberem dezene. Nakon toga slijede krojenje, dodavanje zakovica, lijepljenje, šivanje, obrada, dorada i pakiranje.
DOM INFO: Koliko se baviš dizajnom odjeće?
VRCIĆ: S obzirom na to da sam diplomirala modni dizajn, kvalificirana sam i za dizajn odjeće. Sudjelovala sam na različitim modnim natjecanjima, gdje sam osvojila i nagrade. Do sada je većinom bilo riječi o nenosivim odjevnim kombinacijama. Neke su završile kod Ide Prester na koncertima ili u spotu za pjesmu “Sex on TV, sex on Radio”. Prvu nosivu kolekciju uradila sam zajedno s koleginicom Majom Sabljić za reviju na Fashion Weeku u Sarajevu 2015. godine. Tako da se u suštini bavim time od srednje škole, ali trenutno sam ipak više fokusirana na torbice.
DOM INFO: Možeš li objasniti koncept koji stoji iza tvojih radova?
VRCIĆ: Što se tiče torbica, cjelokupni koncept se svodi na jednostavnost oblika, ali najviše na rad na površini same torbice. Što se tiče odjeće, koncept je uvijek bio malo sarkastičan, sa dozom humora. U suštini, kroj može biti jednostavan, ali uvijek težim nekim detaljima koji nisu uobičajeni (kombinacije različitih materijala, tkanje, predimenzioniranost i sl.)
DOM INFO: Da li nastupaš po sajmovima i festivalima? Da li smatraš da takvi događaji ostaju zatvoreni samo za struku i postoje li realne ponude nakon njih?
VRCIĆ: Da, nastupam, ali samo na većim događanjima. Među njima su Špancir fest, koji se održava u Varaždinu svake godine. Jako je posjećen, a time raste i sama prodaja, zatim sajam “FloraArt” na Bundeku, sajam u Čakovcu te Fashion Week u Sarajevu. Većinom su to trenutni prodajni sajmovi, bazirani na ponudama koje se odnose na prikupljene kupce sa sajmova. Rijetko su to ponude koje se odnose na neke dućane. Koliko se sama potrudim, toliko ću imati i “fanova”.
DOM INFO: U posljednjih nekoliko godina dogodila se popularizacija ručno rađenih predmeta, od sitnica do odjeće i obuće. Kako ti gledaš na to, po tvom mišljenju šta je potrebno da bi se od hobija i amaterske proizvodnje došlo do nekog uspjeha.
VRCIĆ: Mislim da je prije svega najviše potrebna upornost, pa svakako kvaliteta, te marketing. I, naravno, vjera i ljubav u sav taj posao.
DOM INFO: Na koji svoj rad si posebno ponosna?
VRCIĆ: Na svoju torbicu “Ribicu”. Nekako me prati ta “Riba” kroz cijelo školovanje, i uspjela sam ju pretvoriti u nešto što se sviđa i drugima.
DOM INFO: Kako zainteresovani kupci mogu kupiti tvoje torbica ili neke druge radove?
VRCIĆ: Torbice možete pronaći u sljedećim dućanima: “Vrcić Komerc” – prodavnica obuće – Kiseljak, Dućan “ModaMo Kreativa” u Mostaru, galerija “Claire Noel” u Čapljini, galerija u etno selu u Međugorju, dućan “Coral” u Ljubuškom, putem Facebooka – Lucija Vrcić – meni osobno.
DOM INFO: S obzirom na to da radiš na hrvatskoj dizajnerskoj sceni, koja je možda i najjača u regionu, kako je ti vidiš, koje su prednosti i mane?
VRCIĆ: Već od studentskih dana sam sudjelovala na modnim takmičenjima, i mogu reći da je velika konkurencija među mladim dizajnerima. Iz mog iskustva, super je što postoje takvi natječaji jer omogućavaju da se naš rad približi publici, ali tržište, tj. tekstilna industrija, koje doslovno nema, zahtijeva u biti samo naš trud, jer je put do uspjeha u moru svega i svačega trnovit. Svakako je korisno sudjelovati na takvim manifestacijama, jer je to prvenstveno ocijenjeno od strane stručnih ljudi i svakako jedan vid promocije.
Ali, mana ili realnost je ta da se nakon tih učešća ne dobivaju nikakve ozbiljnije ponude za posao.
DOM INFO: A kakav je tvoj komentar na kreativnu scenu u Bosni i Hercegovini.
VRCIĆ: Potrebno je još mnogo truda, obrazovanja i podizanja svijesti mase na viši nivo što se tiče razumijevanja mode općenito.