× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Poveznica Mostara i Čapljine

3289474f7abef548152b.jpeg

Nešto više od godinu dana od kada je završen najviši most na koridoru Vc koji prolazi kroz Federaciju BiH - most Hercegovina, ovih dana počela je izgradnja trenutačno najdužeg tunela u ovom dijelu zemlje, a koji i na simboličan način ostvaruje stratešku viziju da prvi kilometri autoceste "stignu" na šire područje Mostara, gospodarskog središta regije Hercegovina,prenosi Večernji.

Značaj objekta

Iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije potvrdili su kako je počeo proces probijanja tunela Kvanj, jednog od najvažnijih objekata na trasi, odnosno dionici tunel Kvanj - Buna. Karakteristike zacrtanih planova jasno govore o izazovu koji nameće geografija ovog izrazito krškog dijela zemlje - desna tunelska cijev bit će dužine 2645 metara, a lijeva 2720 metara. Cjelokupna dionica tunel Kvanj - Buna duga je 5,10 kilometara, a njezinim završetkom stvorit će se pretpostavke za uvezivanje s već izgrađenim dionicama prema jugu, u prvom redu s dionicom Buna - Počitelj, a zatim dionicama Počitelj - Zvirovići te Međugorje - Bijača.

Početak probijanja tunela, ističu iz JP Autoceste Federacije BiH, predstavlja važnu prekretnicu u nastavku izgradnje koridora Vc, jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Bosni i Hercegovini.

O značaju dionice tunel Kvanj - Buna u sveukupnom mozaiku prometnog uvezivanja ovog dijela BiH mnogo je rečeno i prilikom potpisivanja ugovora, a tom je prilikom Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH, naglasio kako ovime počinje novi investicijski ciklus za nove projekte, a koji su značajni iz ekonomskog i razvojnog kuta. Federalna ministrica prometa i veza Andrijana Katić uputila je na činjenicu da se kroz rad na ovoj dionici omogućuje nastavak izgradnje autoceste na koridoru Vc na jugu Hercegovine.

 Dionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom "Rotimski potok" (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna - Počitelj. Neposredno prije završetka ove poddionice bit će izgrađen nadvožnjak "Rujevice" (44 m) kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica. U sklopu izgradnje ove poddionice planirana je i izgradnja priključne prometnice na cestu Buna - Rotimlja, dužine 1414 m, s privremenim naplatnim mjestom. Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice tunel Kvanj - Buna iznosi 125,231.549,16 eura bez PDV-a, a financira se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Dalje prema Mostaru

Kako bi ova dionica dobila svoju punu vrijednost u prometnom i gospodarskom smislu, bitno je početi i radove dalje prema sjeveru, odnosno prema gradskom središtu Mostara. Naime, spajanje s Mostarom traži izgradnju dionice Mostar jug - tunel Kvanj koju je Predsjedništvo BiH blokiralo, a dalje prema sjeveru slijedi dionica Mostar sjever - Mostar jug. Naravno, najveći izazov za struku bit će gradnja tunela Prenj, najdužeg u ovom dijelu Europe, ali i strateški značajnog ne samo za Bosnu i Hercegovinu već i čitav jugoistok Europe koji uvelike ovisi o prometnom paneuropskom koridoru Vc. S obzirom na to da su Hrvatska i Mađarska završile svoj dio posla, za očekivati je kako će Europska unija osnažiti podršku vlastima u BiH da ubrzaju rad na preostalim dionicama koje prolaze kroz zemlju. Uostalom, ovaj je koridor prepoznat u svim strateškim dokumentima kao jedan od najznačajnijih za jugoistok Starog kontinenta, njegov gospodarski razvoj i perspektive osnaživanja i ubrzanja protoka ljudi i roba.

Trenutačno se najznačajniji dio radova odvija na sjevernom kraju koridora Vc od Zenice prema Doboju. Riječ je o 50 kilometara autoceste na nekoliko ključnih dionica, od sjevera prema jugu: Putnikovo Brdo - Medakovo, Medakovo - Ozimica, Poprikuše - Nemila, Nemila - Vranduk te Vranduk - Ponirak. A prema svemu sudeći, uskoro se očekuje i intenziviranje radova na južnom kraku koridora Vc u Hercegovini, odnosno na širem prostoru Mostara.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Poveznica Mostara i Čapljine

3289474f7abef548152b.jpeg

Nešto više od godinu dana od kada je završen najviši most na koridoru Vc koji prolazi kroz Federaciju BiH - most Hercegovina, ovih dana počela je izgradnja trenutačno najdužeg tunela u ovom dijelu zemlje, a koji i na simboličan način ostvaruje stratešku viziju da prvi kilometri autoceste "stignu" na šire područje Mostara, gospodarskog središta regije Hercegovina,prenosi Večernji.

Značaj objekta

Iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije potvrdili su kako je počeo proces probijanja tunela Kvanj, jednog od najvažnijih objekata na trasi, odnosno dionici tunel Kvanj - Buna. Karakteristike zacrtanih planova jasno govore o izazovu koji nameće geografija ovog izrazito krškog dijela zemlje - desna tunelska cijev bit će dužine 2645 metara, a lijeva 2720 metara. Cjelokupna dionica tunel Kvanj - Buna duga je 5,10 kilometara, a njezinim završetkom stvorit će se pretpostavke za uvezivanje s već izgrađenim dionicama prema jugu, u prvom redu s dionicom Buna - Počitelj, a zatim dionicama Počitelj - Zvirovići te Međugorje - Bijača.

Početak probijanja tunela, ističu iz JP Autoceste Federacije BiH, predstavlja važnu prekretnicu u nastavku izgradnje koridora Vc, jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Bosni i Hercegovini.

O značaju dionice tunel Kvanj - Buna u sveukupnom mozaiku prometnog uvezivanja ovog dijela BiH mnogo je rečeno i prilikom potpisivanja ugovora, a tom je prilikom Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH, naglasio kako ovime počinje novi investicijski ciklus za nove projekte, a koji su značajni iz ekonomskog i razvojnog kuta. Federalna ministrica prometa i veza Andrijana Katić uputila je na činjenicu da se kroz rad na ovoj dionici omogućuje nastavak izgradnje autoceste na koridoru Vc na jugu Hercegovine.

 Dionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom "Rotimski potok" (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna - Počitelj. Neposredno prije završetka ove poddionice bit će izgrađen nadvožnjak "Rujevice" (44 m) kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica. U sklopu izgradnje ove poddionice planirana je i izgradnja priključne prometnice na cestu Buna - Rotimlja, dužine 1414 m, s privremenim naplatnim mjestom. Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice tunel Kvanj - Buna iznosi 125,231.549,16 eura bez PDV-a, a financira se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Dalje prema Mostaru

Kako bi ova dionica dobila svoju punu vrijednost u prometnom i gospodarskom smislu, bitno je početi i radove dalje prema sjeveru, odnosno prema gradskom središtu Mostara. Naime, spajanje s Mostarom traži izgradnju dionice Mostar jug - tunel Kvanj koju je Predsjedništvo BiH blokiralo, a dalje prema sjeveru slijedi dionica Mostar sjever - Mostar jug. Naravno, najveći izazov za struku bit će gradnja tunela Prenj, najdužeg u ovom dijelu Europe, ali i strateški značajnog ne samo za Bosnu i Hercegovinu već i čitav jugoistok Europe koji uvelike ovisi o prometnom paneuropskom koridoru Vc. S obzirom na to da su Hrvatska i Mađarska završile svoj dio posla, za očekivati je kako će Europska unija osnažiti podršku vlastima u BiH da ubrzaju rad na preostalim dionicama koje prolaze kroz zemlju. Uostalom, ovaj je koridor prepoznat u svim strateškim dokumentima kao jedan od najznačajnijih za jugoistok Starog kontinenta, njegov gospodarski razvoj i perspektive osnaživanja i ubrzanja protoka ljudi i roba.

Trenutačno se najznačajniji dio radova odvija na sjevernom kraju koridora Vc od Zenice prema Doboju. Riječ je o 50 kilometara autoceste na nekoliko ključnih dionica, od sjevera prema jugu: Putnikovo Brdo - Medakovo, Medakovo - Ozimica, Poprikuše - Nemila, Nemila - Vranduk te Vranduk - Ponirak. A prema svemu sudeći, uskoro se očekuje i intenziviranje radova na južnom kraku koridora Vc u Hercegovini, odnosno na širem prostoru Mostara.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum