Hrvatske autoceste (HAC) su otvorene ponude za izvođače radova na dvije dionice buduće autoceste A1 između Rudina i Osojnika, čime je pokrenut novi korak prema dovršetku autoceste do Dubrovnika. Riječ je o poddionicama Rudine – Slano, duljine 9 kilometara, i Slano – PUO Mravinjac, duljine 11.5 kilometara.
Za prvu dionicu, od Rudina do Slanog, pristiglo je ukupno sedam ponuda. Najnižu cijenu ponudila je indijska tvrtka Afcons Infrastructure Limited s iznosom od 240.6 milijuna eura (bez PDV-a), dok je najskuplja ponuda iznosila više od 370 milijuna eura, a stigla je od turske tvrtke DOGUŞ İNŞAAT.
Zahtjevan teren
Među ponuditeljima su i STRABAG, Cengiz İnşaat, China Road and Bridge Corporation te dvije zajednice ponuditelja, od kojih se jedna sastoji od kineske i hrvatske tvrtke TEXO MOLIOR, a druga od indijske Ashoka Buildcon i švedske Serneke Group.
Za drugu dionicu, od Slanog do Mravinjca, pristiglo je pet ponuda. Najnižu cijenu, 214.5 milijuna eura, ponovno je ponudila tvrtka Afcons Infrastructure Limited, dok su ostali ponuditelji uključivali STRABAG, Cengiz İnşaat, China Road and Bridge Corporation i zajednicu ponuditelja TEXO MOLIOR i CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION, piše Index.hr.
Dionica Rudine – Osojnik ukupno je duga 28 kilometara, od čega je čak 19 kilometara u tunelima i na vijaduktima, što pokazuje koliko je teren tehnički zahtjevan. Ukupno je podijeljena na tri poddionice: Rudine – Slano (9 km), Slano – PUO Mravinjac (11.5 km) i PUO Mravinjac – Osojnik (7.5 km) gdje dolazi do povezivanja s Bosnom i Hercegovinom.
Kompleksan projekt
Prva dionica započinje u čvoru Rudine, odakle autocesta ide prema interregionalnom čvoru Doli, koji omogućuje vezu prema Pelješkom mostu i državnim cestama DC8 i DC237. Trasa se nastavlja prema čvoru Slano, a uključuje i dva značajna objekta – tunel Katina (1674 m) i tunel Zabreže (1428 m).
Na drugoj dionici, između Slanog i PUO Mravinjca, nisu planirani prometni čvorovi zbog udaljenosti od urbanih središta, no i ovdje se planira izgradnja velikih objekata – tunela Crvena greda (2419 m) i tunela Debela ljut (1763 m).
Sljedeći koraci uključuju pregled i ocjenu pristiglih ponuda te odabir ekonomski najpovoljnije. Po završetku tog postupka, nakon ugovaranja radova, ishođenja građevinskih dozvola i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, predviđa se početak izgradnje.
Za preostale dionice – od PUO Mravinjca do Osojnika i od Metkovića do čvora Pelješac, uključujući brzu cestu Pelješac – Duboka – trenutačno su u tijeku istražni radovi potrebni za izradu studije utjecaja na okoliš. Po dovršetku studije i ishođenju pozitivnih mišljenja, nastavit će se s pripremom projektne dokumentacije.
artinfo.ba