× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Goražde - Sarajevo

l_752064ae4a48dbd8dcb095a37858cfd4.jpg

 Radovi na probijanju tunela Hranjen, dijela buduće brze ceste Goražde – Sarajevo, intenzivirani su, a gradilište je aktivno sa obje strane.

Glavni nadzorni inženjer za tunelogradnju Ivan Mlakić Vuković podsjeća da su radovi sa južne strane intenzivirani u protekla tri mjeseca, uz napomenu da dinamika ne može biti brža nego što je trenutno.

- Ovdje sa južne strane nastavljen je iskop tunela, obje cijevi, glavne i servisne, ali i drugi betonski radovi, završna faza. Trenutno, gledajući ukupno i jednu i drugu stranu imamo iskopano 2.900 metara tunela što je 53 posto tunelske cijevi i oko 1.800 metara sekundarne obloge, što je oko 32 posto završne obloge tunela. Sa južne strane se radi vrlo intenzivno, a sa sjeverne strane izvršena je kompletna aktivacija gradilišta, instalacije i ventilacija i tijekom tjedna bi trebao početi iskop i sa sjeverne strane. Tako je što je po planiranoj dinamici, dakle još oko 2.400 metara da imamo komotan period da se završi faza iskopa - pojasnio je Mlakić Vuković.

Šef gradilišta iz Euroasfalta Munir Ramić podsjetio je da se realizira četvrti ugovor koji je aktiviran krajem kolovoza prošle godine.

- Rok za izvođenje radova je dvije i pol godine i radovi po ovom ugovoru, prema našem dinamičkom planu i prema ugovorenom terminu, bit će okončani u veljači 2027. godine. Možemo reći da će u prvoj polovini 2027. godine tunel Hranjen u cjelosti biti probijen, dakle glavna i servisna tunelska cijev. Paralelno sa iskopima i probojem radi se primarna podgrada i nadam se za neki naredni ugovor će ostati još dio sekundarne obloge kako bi se tunelski profil jedne i druge cijevi kompletirao u cjelosti - kazao je Ramović.

l_cbc40e0224879eb3cbc92254a1b977af.jpg

Dodao je da trenutno nema poteškoća sa deponiranjem iskopanog materijala, ali da je u narednom periodu potrebno osigurati dodatnu lokaciju.

- Ukupna količina podzemnog iskopa ili laički rečeno ukupna količina zemlje koja će biti izvađena iz Hranjena iznosi negdje oko 780 tisuća kubika u samoniklom tlu, što znači da će se transportirati i deponovati negdje između milijun i milijun i stotinu tisuća kubika zemlje. Trenutno nemamo problem sa deponiranjem materijala i to ide u skladu sa projektom deponije koju smo izradili. U narednom periodu u suradnji sa kantonalnom upravom i direkcijom Autocesta se nadamo da će biti riješena još jedna deponija za deponiranje više od milijun kubika zemlje - naglasio je Ramić.  

On se osvrnuo i na inicijativu kantonalnih vlasti o korištenju vode iz tunela Hranjen za vodosnabdijevanje Goražda.

- Jedna od tema zadnjeg sastanka na kojem su bili i predstavnici nadzora i investitora upravo je bila voda. Ona je nađena, ne treba je tražiti. Međutim, izvođač ne može odgovoriti na to pitanje, potrebno je imati investitora, na kraju krajeva dobru volju da se to riješi u što ne sumnjam - naveo je Ramić.

l_81a31832b2dfe437303ad0c32bdf4b53.jpg

I glavni nadzorni inženjer za tunelogradnju potvrdio je da je voda koja je pronađena sa sjeverne strane tunela kanalizirana te da ne predstavlja problem iskopu.

- Znam da je premijer BPK pokrenuo inicijativu da se u sklopu instalaterskih faza projekta uključi jedan dio za odvodnju te vode prema Goraždu. Nisam siguran dokle je to riješeno, ali sasvim sigurno je moguće i bilo bi šteta to propustiti - kazao je Ivan Mlakić Vuković.

l_de723414acae7f2893792293d62e91f2.jpgl_9550a46b08e035daaa45f085e6583d4a.jpg

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Goražde - Sarajevo

l_752064ae4a48dbd8dcb095a37858cfd4.jpg

 Radovi na probijanju tunela Hranjen, dijela buduće brze ceste Goražde – Sarajevo, intenzivirani su, a gradilište je aktivno sa obje strane.

Glavni nadzorni inženjer za tunelogradnju Ivan Mlakić Vuković podsjeća da su radovi sa južne strane intenzivirani u protekla tri mjeseca, uz napomenu da dinamika ne može biti brža nego što je trenutno.

- Ovdje sa južne strane nastavljen je iskop tunela, obje cijevi, glavne i servisne, ali i drugi betonski radovi, završna faza. Trenutno, gledajući ukupno i jednu i drugu stranu imamo iskopano 2.900 metara tunela što je 53 posto tunelske cijevi i oko 1.800 metara sekundarne obloge, što je oko 32 posto završne obloge tunela. Sa južne strane se radi vrlo intenzivno, a sa sjeverne strane izvršena je kompletna aktivacija gradilišta, instalacije i ventilacija i tijekom tjedna bi trebao početi iskop i sa sjeverne strane. Tako je što je po planiranoj dinamici, dakle još oko 2.400 metara da imamo komotan period da se završi faza iskopa - pojasnio je Mlakić Vuković.

Šef gradilišta iz Euroasfalta Munir Ramić podsjetio je da se realizira četvrti ugovor koji je aktiviran krajem kolovoza prošle godine.

- Rok za izvođenje radova je dvije i pol godine i radovi po ovom ugovoru, prema našem dinamičkom planu i prema ugovorenom terminu, bit će okončani u veljači 2027. godine. Možemo reći da će u prvoj polovini 2027. godine tunel Hranjen u cjelosti biti probijen, dakle glavna i servisna tunelska cijev. Paralelno sa iskopima i probojem radi se primarna podgrada i nadam se za neki naredni ugovor će ostati još dio sekundarne obloge kako bi se tunelski profil jedne i druge cijevi kompletirao u cjelosti - kazao je Ramović.

l_cbc40e0224879eb3cbc92254a1b977af.jpg

Dodao je da trenutno nema poteškoća sa deponiranjem iskopanog materijala, ali da je u narednom periodu potrebno osigurati dodatnu lokaciju.

- Ukupna količina podzemnog iskopa ili laički rečeno ukupna količina zemlje koja će biti izvađena iz Hranjena iznosi negdje oko 780 tisuća kubika u samoniklom tlu, što znači da će se transportirati i deponovati negdje između milijun i milijun i stotinu tisuća kubika zemlje. Trenutno nemamo problem sa deponiranjem materijala i to ide u skladu sa projektom deponije koju smo izradili. U narednom periodu u suradnji sa kantonalnom upravom i direkcijom Autocesta se nadamo da će biti riješena još jedna deponija za deponiranje više od milijun kubika zemlje - naglasio je Ramić.  

On se osvrnuo i na inicijativu kantonalnih vlasti o korištenju vode iz tunela Hranjen za vodosnabdijevanje Goražda.

- Jedna od tema zadnjeg sastanka na kojem su bili i predstavnici nadzora i investitora upravo je bila voda. Ona je nađena, ne treba je tražiti. Međutim, izvođač ne može odgovoriti na to pitanje, potrebno je imati investitora, na kraju krajeva dobru volju da se to riješi u što ne sumnjam - naveo je Ramić.

l_81a31832b2dfe437303ad0c32bdf4b53.jpg

I glavni nadzorni inženjer za tunelogradnju potvrdio je da je voda koja je pronađena sa sjeverne strane tunela kanalizirana te da ne predstavlja problem iskopu.

- Znam da je premijer BPK pokrenuo inicijativu da se u sklopu instalaterskih faza projekta uključi jedan dio za odvodnju te vode prema Goraždu. Nisam siguran dokle je to riješeno, ali sasvim sigurno je moguće i bilo bi šteta to propustiti - kazao je Ivan Mlakić Vuković.

l_de723414acae7f2893792293d62e91f2.jpgl_9550a46b08e035daaa45f085e6583d4a.jpg

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više