× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Nedostatak kadra

vozaci-kamionaaaaa.jpeg

Sporadičnim programima prekvalifikacija za profesionalne vozače u BiH pokušava se nadomjestiti sve izraženiji nedostatak tog kadra, a domaći prijevoznici tvrde da te obuke samo osiguravaju dodatnu radnu snagu za zapadno tržište te da takvi potezi nisu rješenje za njihove nagomilane probleme.

Vanjskotrgovinska komora BiH raspisala je nedavno javni poziv za upis na programe početnog i periodičnog stručnog osposobljavanja vozača u međunarodnom cestovnom prijevozu, a kandidati se mogu prijaviti do 14. srpnja.

- Naš cilj je zaposlenima u domaćim kompanijama pružiti stručne edukacije i kvalifikacije kako bi unaprijedili poslovanje i ojačali konkurentnost na domaćem i inozemnom tržištu - rekli su u Vanjskotrgovinskoj komori za Glas Srpske i dodali da su od Ministarstva prometa i veza BiH dobili odobrenje za obavljanje poslova obuke vozača.

Predsjednik Udruge prometa i veza Gospodarske komore RS-a i potpredsjednik Unije poslodavaca RS-a Dejan Mijić kaže kako je u Edukativnom centru Gospodarske komore u tijeku obuka za prekvalifikaciju jedne skupine vozača te da je pokrenuta i inicijativa da Zavod za zapošljavanje RS-a osigura novac za financiranje tih prekvalifikacija i troškove polaganja vozačkog ispita. 

Navodi da bi time trajno bilo riješeno pitanje nezaposlenosti skupine građana koji teško dolaze do posla. S druge strane, predsjednik Udruge za unutarnji i međunarodni promet RS-a Nikola Grbić smatra da programi obuke i prekvalifikacija nemaju nikakvog smisla te da se tako samo osiguravaju vozači zapadnim kompanijama.

- Nažalost, nitko nam ne može osigurati potreban broj vozača jer oni neprestano odlaze na Zapad, a razlog su mnogo veće plaće. Što nam vrijedi da školujemo vozače kad im ne možemo osigurati plaću veću od 2000 KM, dok u Njemačkoj njihova primanja prelaze 4000 eura. Ako nam već misle pomoći, institucije na razini BiH trebaju se dogovoriti i smanjiti fiskalne i parafiskalne namete, odreći se dijela trošarina na gorivo, izglasati nižu cestarinu i jeftiniju registraciju kamiona - priča Grbić.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Nedostatak kadra

vozaci-kamionaaaaa.jpeg

Sporadičnim programima prekvalifikacija za profesionalne vozače u BiH pokušava se nadomjestiti sve izraženiji nedostatak tog kadra, a domaći prijevoznici tvrde da te obuke samo osiguravaju dodatnu radnu snagu za zapadno tržište te da takvi potezi nisu rješenje za njihove nagomilane probleme.

Vanjskotrgovinska komora BiH raspisala je nedavno javni poziv za upis na programe početnog i periodičnog stručnog osposobljavanja vozača u međunarodnom cestovnom prijevozu, a kandidati se mogu prijaviti do 14. srpnja.

- Naš cilj je zaposlenima u domaćim kompanijama pružiti stručne edukacije i kvalifikacije kako bi unaprijedili poslovanje i ojačali konkurentnost na domaćem i inozemnom tržištu - rekli su u Vanjskotrgovinskoj komori za Glas Srpske i dodali da su od Ministarstva prometa i veza BiH dobili odobrenje za obavljanje poslova obuke vozača.

Predsjednik Udruge prometa i veza Gospodarske komore RS-a i potpredsjednik Unije poslodavaca RS-a Dejan Mijić kaže kako je u Edukativnom centru Gospodarske komore u tijeku obuka za prekvalifikaciju jedne skupine vozača te da je pokrenuta i inicijativa da Zavod za zapošljavanje RS-a osigura novac za financiranje tih prekvalifikacija i troškove polaganja vozačkog ispita. 

Navodi da bi time trajno bilo riješeno pitanje nezaposlenosti skupine građana koji teško dolaze do posla. S druge strane, predsjednik Udruge za unutarnji i međunarodni promet RS-a Nikola Grbić smatra da programi obuke i prekvalifikacija nemaju nikakvog smisla te da se tako samo osiguravaju vozači zapadnim kompanijama.

- Nažalost, nitko nam ne može osigurati potreban broj vozača jer oni neprestano odlaze na Zapad, a razlog su mnogo veće plaće. Što nam vrijedi da školujemo vozače kad im ne možemo osigurati plaću veću od 2000 KM, dok u Njemačkoj njihova primanja prelaze 4000 eura. Ako nam već misle pomoći, institucije na razini BiH trebaju se dogovoriti i smanjiti fiskalne i parafiskalne namete, odreći se dijela trošarina na gorivo, izglasati nižu cestarinu i jeftiniju registraciju kamiona - priča Grbić.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više