× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Bolji uvjeti

 vozaciiii.jpeg

Među brojnim građanima koji u potrazi za bolje plaćenim poslom i boljim uvjetima odlaze iz BiH u značajnom broju nalaze se profesionalni vozači raznih kategorija. Kako ovoga kadra nedostaje u cijeloj Europi, sve više stranih kompanija i agencija angažira radnu snagu s bh. tržišta za ovaj posao nudeći jako dobre uvjete. Tako je jedna tvrtka nedavno objavila oglas za vozače za rad u Njemačkoj nudeći uvjete kakve u BiH nitko ni blizu ne može ponuditi. Oni traže vozače kamiona C, CE kategorije, a njemački jezik nije obvezan. Nude plaće do 2400 eura neto, godišnji odmor od 24 dana i ugovor na neodređeno vrijeme,piše Večernji list.

Male plaće

- Trend odlaska profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine je nastavljen i trenutačno našim cestama kamione vozi 70% umirovljenika - kazao je krajem prošle godine Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika za međunarodni i unutarnji promet RS-a.On je istaknuo kako sve više mladih vozača odlazi iz BiH i da se ti odlasci nisu nimalo smanjili u odnosu na prethodno razdoblje. - Ne znamo što nas očekuje u budućnosti, ali ovo sigurno nije dobro za prijevoznike jer uskoro neće imati tko voziti - kazao je Grbić. Većina kompanija u oblasti prometa u BiH posljednjih je nekoliko godina suočena s nedostatkom kvalificirane radne snage. Taj problem izražen je i u Tuzli, gdje su vozači svečanim mimohodom kroz grad obilježili Međunarodni dan vozača i automehaničara. Prosječna plaća vozača u TŽ-u je oko 800 KM. Ovako niske plaće, uz često loše uvjete rada i rad bez slobodnih dana, sve više prisiljavaju vozače i automehaničare na odlazak u europske zemlje, gdje trenutačno vlada velika potreba za radnicima tih profesija. - Svake ih godine odlazi od 20 do 30%. Ima mladića, dolaze nove radne snage, ali dođu, obuče se i onda se vraćamo na tu bolnu točku, na financije. Odlaze, svatko ide radi vlastite egzistencije tamo gdje mu je bolje i ljepše - kazao je za BHRT Srđan Miljanović, predsjednik Udruge vozača i automehaničara Tuzle. Vozači odlaze iz drugih razloga, odlaze zbog lošeg statusa vozača, nedovoljnih plaća, loših uvjeta rada, rada nedjeljom i subotom, blagdanima i praznicima, danju i noću, i u jako lošim uvjetima te s jako lošim voznim parkom - navodi Muhidin Jašarević iz Udruge vozača i automehaničara Tuzle. Slična je situacija s plaćama i radnim uvjetima i kod automehaničara. Neatraktivnost tog poziva sve je izraženija, pa će se tek u nadolazećim godinama osjetiti nedostatak tog kadra. Većina mojih kolega odlazi u inozemstvo, bolja je zarada i zbog toga se odlazi. Ovdje se nešto mora poduzeti po tom pitanju jer inače ćemo ostati bez majstora - tvrdi Armin Mujkanović, automehaničar iz Tuzle.

Zadržati radnike

Dio autoprijevozničkih tvrtki već je značajno povećao plaće radnicima u namjeri da ih zadrži. Otvorenost europskog tržišta radne snage primorat će, prije ili kasnije, sve vlasnike tvrtki da krenu ovim putem. Imajući u vidu da su plaće vozačima na Zapadu iznad 2500 eura, pitanje je kolike plaće bh. kompanije mogu ponuditi kako bi zaustavile odlazak kadra. 

artinfo.ba/vecernji.ba.

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Bolji uvjeti

 vozaciiii.jpeg

Među brojnim građanima koji u potrazi za bolje plaćenim poslom i boljim uvjetima odlaze iz BiH u značajnom broju nalaze se profesionalni vozači raznih kategorija. Kako ovoga kadra nedostaje u cijeloj Europi, sve više stranih kompanija i agencija angažira radnu snagu s bh. tržišta za ovaj posao nudeći jako dobre uvjete. Tako je jedna tvrtka nedavno objavila oglas za vozače za rad u Njemačkoj nudeći uvjete kakve u BiH nitko ni blizu ne može ponuditi. Oni traže vozače kamiona C, CE kategorije, a njemački jezik nije obvezan. Nude plaće do 2400 eura neto, godišnji odmor od 24 dana i ugovor na neodređeno vrijeme,piše Večernji list.

Male plaće

- Trend odlaska profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine je nastavljen i trenutačno našim cestama kamione vozi 70% umirovljenika - kazao je krajem prošle godine Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika za međunarodni i unutarnji promet RS-a.On je istaknuo kako sve više mladih vozača odlazi iz BiH i da se ti odlasci nisu nimalo smanjili u odnosu na prethodno razdoblje. - Ne znamo što nas očekuje u budućnosti, ali ovo sigurno nije dobro za prijevoznike jer uskoro neće imati tko voziti - kazao je Grbić. Većina kompanija u oblasti prometa u BiH posljednjih je nekoliko godina suočena s nedostatkom kvalificirane radne snage. Taj problem izražen je i u Tuzli, gdje su vozači svečanim mimohodom kroz grad obilježili Međunarodni dan vozača i automehaničara. Prosječna plaća vozača u TŽ-u je oko 800 KM. Ovako niske plaće, uz često loše uvjete rada i rad bez slobodnih dana, sve više prisiljavaju vozače i automehaničare na odlazak u europske zemlje, gdje trenutačno vlada velika potreba za radnicima tih profesija. - Svake ih godine odlazi od 20 do 30%. Ima mladića, dolaze nove radne snage, ali dođu, obuče se i onda se vraćamo na tu bolnu točku, na financije. Odlaze, svatko ide radi vlastite egzistencije tamo gdje mu je bolje i ljepše - kazao je za BHRT Srđan Miljanović, predsjednik Udruge vozača i automehaničara Tuzle. Vozači odlaze iz drugih razloga, odlaze zbog lošeg statusa vozača, nedovoljnih plaća, loših uvjeta rada, rada nedjeljom i subotom, blagdanima i praznicima, danju i noću, i u jako lošim uvjetima te s jako lošim voznim parkom - navodi Muhidin Jašarević iz Udruge vozača i automehaničara Tuzle. Slična je situacija s plaćama i radnim uvjetima i kod automehaničara. Neatraktivnost tog poziva sve je izraženija, pa će se tek u nadolazećim godinama osjetiti nedostatak tog kadra. Većina mojih kolega odlazi u inozemstvo, bolja je zarada i zbog toga se odlazi. Ovdje se nešto mora poduzeti po tom pitanju jer inače ćemo ostati bez majstora - tvrdi Armin Mujkanović, automehaničar iz Tuzle.

Zadržati radnike

Dio autoprijevozničkih tvrtki već je značajno povećao plaće radnicima u namjeri da ih zadrži. Otvorenost europskog tržišta radne snage primorat će, prije ili kasnije, sve vlasnike tvrtki da krenu ovim putem. Imajući u vidu da su plaće vozačima na Zapadu iznad 2500 eura, pitanje je kolike plaće bh. kompanije mogu ponuditi kako bi zaustavile odlazak kadra. 

artinfo.ba/vecernji.ba.

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.