Foto: Fena
Više od 50 godina prisutna u Bosni i Hercegovini, Coca-Cola svojim poslovanjem kontinuirano potiče izvrsnost u poslovanju i izravno i neizravno utječe na kreiranje šire vrijednosti za bh. društvo i ekonomiju.
Novo, četvrto istraživanje o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini u 2021. godini, potvrđuje to precizno mjerenim pokazateljima koji kažu da Coca-Cola izravno stvara 31 milijun KM dodane vrijednosti, odnosno svaka konvertibilna marka koju stvara Coca-Cola podržava stvaranje još 4 KM dodane vrijednosti u bosanskohercegovačkoj ekonomiji.
Osim toga, Coca-Cola neizravno podržava još 131 milijun KM u ekonomiji Bosne i Hercegovine. Ukupna vrijednost izravnog i neizravnog utjecaja Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2021. godini iznosila je 162 milijuna KM, a to čini 0,45% BDP-a Bosne i Hercegovine.
Ovo su samo neki od ključnih nalaza četvrtog istraživanja o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini u 2021. godini koja je danas predstavljena pred predstavnicima relevantnih institucija, vladinog i nevladinog sektora, Nj.E. veleposlanikom SAD Michaelom J. Murphyjem, predstavnicima akademije, poslovnih udruženja, zajednice, poslovnih partnera i medija.
- Kroz više od pet desetljeća našeg djelovanja u Bosni i Hercegovini, radili smo na podizanju stupnja izvrsnosti i stvaranju šire vrijednosti u Coca-Coli, ali i kroz cijeli naš lanac vrijednosti. Uključeni smo u zajednicu u Bosni i Hercegovini, a svojim poslovanjem, dijelom izravno, a dijelom suradnjom sa svojim kupcima i dobavljačima, bosanskohercegovačkom gospodarstvu i društvu dajemo značajan doprinos. Svaki naš uspjeh ostvarili smo ostajući dosljedni načelima održivosti i društveno odgovornoga poslovanja koji su ključni su elementi Coca-Coline poslovne kulture, na kojima se zasnivaju sve naše odluke i dugoročna ulaganja. Naši uspjesi rezultat su zajedničkog rada svih uključenih dionika u našem lancu vrijednosti, a naš cilj je svaki zajednički uspjeh vratiti zajednici kroz dodanu vrijednost našeg poslovanja - istaknula je Ruža Tomić Fontana, generalna ravnateljica Coca-Cole HBC Adria.
Coca-Colina ulaganja u projekte u zajednici u BiH u razdoblju između 2017. i 2021. godine iznosila su 671 tisuću KM. Samo u 2021. godini Coca-Cola je u zajednicu uložila 286 tisuća KM: 135 tisuća KM uloženo je u projekte zaštite okoliša, 88 tisuća KM uloženo je u projekte za zdravlje i dobrobit, 63 tisuće KM uloženo je u projekte podrške mladima.
- Sjedinjene Američke Države su posvećeni partner Bosni i Hercegovini i ovdašnjem privatnom sektoru ovdje. Nadalje, ohrabrujem ugledne američke kompanije poput Coca-Cole da iskoriste svoj utjecaj kako bi lobirali kod lidera i službenika da ubrzaju reforme potrebne za olakšavanje rasta privatnog sektora - poručio je tijekom obraćanja veleposlanik Michael J. Murphey.
Nakon predstavljanja rezultata istraživanje koje obrazlaže i dokumentuje Coca-Colin doprinos bosanskohercegovačkom gospodarstvu, te utjecaj njenog dugogodišnjeg poslovanja u Bosni i Hercegovini na napredak društva u cjelini, održana je i panel diskusija o temi: „Izvrsnost u poslovanju i uloga kompanija u stvaranju šire vrijednosti” u kojoj su, osim Ruže Tomić Fontana generalne ravnateljice Coca-Cole HBC sudjelovali Jovan Marjanović, ravnatelj Sarajevo Film Festivala, Amina Ćuprija, rukovoditeljica Službe nabave pakirane hrane u Konzumu, Nermina Sefer ravnateljica Hotel Hills i Zdenko Baković, poduzetnik - vlasnik kompanije Kamensko.
Sudionici panel diskusije razgovarali su o tome šta poslovanje Coca-Cole donosi ekonomiji Bosne i Hercegovine, te kako kompanije, kroz izvrsnost u vlastitim poslovnim procesima i stvaranjem prilika za podizanje ljestvice izvrsnosti u svom okruženju mogu kreirati novu vrijednost, predvoditi promjene i koristiti svoje snažne tržišne i vodeće industrijske pozicije za pružanje podrške ekonomiji i društvu.
Coca-Cola u Bosni i Hercegovini je prvo istraživanje, koje se odnosilo na poslovanje u 2014. godini izradila i predstavila javnosti 2015. godine, uspostavljajući i osnažujući tako standarde transparenosti u poslovanju i izvještavanja javnosti o utjecaju velikih kompanija na ekonomiju i društvo.
- Potom je 2017. izradila prvi domaći Izvještaj o održivosti zasnovan na analizi poslovanja i utjecaja u 2016. godini. Tradiciju je nastavila izradom istraživanja o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini u 2017. godini, novim Izvještajem o održivosti za 2018. i trećim istraživanjem o socioekonomskom utjecaju za 2019. Ovo je četvrto istraživanje o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u Bosni i Hercegovini - priopćeno je.
Notra.ba