Na prostoru Federacije BiH u tijeku je priprema aktivnosti za početak realizacije infrastrukturnih projekata vrijednih oko 2,3 milijardi maraka. Riječ je gradnji dionica na koridoru Vc, i to: Medakovo – Ozimice, Ozimice – Poprikuše, Ovčari – Mostar sjever i Mostar sjever – Mostar jug.
Kako navode iz Autocesta Federacije BiH, ovo poduzeće pokrenulo je aktivnosti za osiguranje kreditnih sredstava za navedene dionice, piše Večernji list BiH.
Milijuni eura
“Pokrenuta je inicijativa za zaduženje kod EIB-a u visini od 340 milijuna eura za izgradnju dionice Medakovo – Ozimice i Ozimice – Poprikuše. Također, EBRD i EIB dostavili su pismo namjere o spremnosti za sudjelovanje u financiranju projekta izgradnje dionice autoceste od Ovčara do Mostara sjever (34 km) s potencijalnim iznosom kredita do 600 milijuna eura”, naveli su iz Autocesta Federacije BiH. Dalje ističu kako je EBRD dostavio mandatno pismo za sufinanciranje izgradnje dionice autoceste Mostar sjever – Mostar jug (15 kilometara). Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug gradit će se 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje. Najsloženiji građevinski pothvat na ovoj dionici je tunel Prenj. Dužina tunela, po idejnom projektu, iznosi 10,165 kilometara, što ga čini najdužim tunelom u regiji.
“Aktivnosti oko osiguranja navedenih kreditnih linija su u tijeku”, naglasili su uz JP-a Autoceste Federacije BiH. Valja napomenuti i kako su u tijeku aktivnosti na provođenju natječajnih procedura za dionice: Putnikovo brdo – Medakovo, Nemila – Vranduk, Kvanj – Buna i Mostar jug – Kvanj procijenjene vrijednosti radova i nadzora oko 536 milijuna KM. Iz Autocesta Federacije BiH podsjećaju kako se paralelno s ovim aktivnostima provode i radnje na postizanju učinkovitosti kreditnih linija: EBRD 60 milijuna eura (Putnikovo brdo – Medakovo), EIB 100 milijuna eura (tunel Kvanj – Buna) i EIB 140 milijuna eura (Tarčin – Ivan i Poprikuše – Nemila).
Osim osiguranja sredstava preko kreditnih linija, Autoceste Federacije BiH provede i aktivnosti na osiguranju bespovratnih grant sredstava za sve dionice čija se izgradnja financira iz sredstava EBRD-a i EIB-a. Do zastoja u realizaciji započetih projekata ne bi trebalo doći jer trenutačno postoji zatvorena financijska konstrukcija za sve dionice koje su u izgradnji, odnosno za koje je natječajna procedura u tijeku. Osim dionica na kojima se radovi tek trebaju početi odvijati, tu je i deset gradilišta koja su trenutačno aktivna.
Što su planovi?
Kada je riječ o samom koridoru Vc, teška mehanizacija je na osam različitih lokacija. Riječ je o dionicama: Poprikuše – Nemila, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, Vraca – Donja Gračanica (sjeverna sekcija), Tarčin – Ivan lot 1, Tarčin – ulaz u tunel Ivan i Tarčin – Ivan lot 2, tunel Ivan, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, čija se izgradnja financira iz međunarodnih kreditnih sredstava. Ugovorena vrijednosti radova i nadzora na navedenim dionicama iznosi oko 1,5 milijardi maraka.
“Uz dionice na samoj autocesti aktivna su još dva gradilišta (ukupno ugovorene vrijednosti radova i nadzora 79,1 milijun maraka), i to: brza cesta Prača – Goražde (I. faza), čija se izgradnja financira iz sredstava proračuna Federacije BiH, i regionalna R2425a Tromeđa – Zvirovići, čija se izgradnja financira iz vlastitih sredstava Autocesta Federacije BiH. Također, iz vlastitih sredstava gradit će se i Sarajevska obilaznica lot 3b (ugovorena vrijednost 21,4 milijuna maraka)”, navode iz Autocesta Federacije BiH.