× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Radovi počinju krajem mjeseca

Tunel_Crnaja.jpg


Postalo je neizbježno započeti radove na rekonstrukciji tunela Crnaja po postojećem ugovoru, za koji je osigurana i građevinska dozvola, odnosno bez izgradnje obilaznice.

"Razlozi za to su pandemija COVID-19, umanjeni prihodi JP Ceste FBiH za 10 miliona KM, činjenica da do kraja naredne godine Ceste moraju implementirati kredit Svjetske banke i Evropske investicijske banke, činjenica da autoput na Koridoru V-c vjerovatno neće biti sagrađena u skorom periodu, te loše trenutno stanje tunela", rekao je  Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH.

Pojašnjavajući odluku Federalne vlade o početku radova na obnovi jednog od ključnih tunela na magistralnoj cesti Sarajevo-Mostar, Pravdić je kazao da je posebna studija pokazala da bi privremeno alternativno rješenje odvijanja prometa koštalo oko 8 miliona KM.

Dodao je da bi ono uključivalo velike uspone i da se u takvim uvjetima teški promet ne bi mogao odvijati. Zato je odlučeno da se krene u rekonstrukciju prema postojećem ugovoru.

U narednih 10 dana izvođač radova podnijet će zahtjev za početak radova, nakon čega će ići mobilizacija gradilišta, a od Federalnog ministarstva prometa i komunikacija bit će zatraženo odobrenje za izmjenu režima prometa.

"Prema postojećem ugovoru, te obzirom da nemamo opciju nikakvog obilaska, za vrijeme rekonstrukcije tunela predviđeno je da se sav promet odvija naizmjenično jednom prometnom trakom", ističe Pravdić.

U jeku građevinske i turističke sezone, urađena je simulacija radova sa regulacijom prometa i odvijanja jednomprometnom trakom, uključujući nakupljanje i propuštanje vozila.

Promatrano je razdoblje od 7 do 13 sati kada je mjeren promet koji je naizmjenično propuštan kroz tunel uz pomoć semafora.

"Simulacija je pokazala da ukoliko neka vozila budu čekala na drugi interval, ukupno čekanje može iznositi 18 minuta. Ako bi se desilo da se promet nakuplja na nekom drugom mjestu, pa posljedično tome dođe do nakupljanja i na tunelu, naša pretpostavka na osnovu simulacije je da maksimalno čekanje ne bi trebalo premašivati dužinu tri intervala, odnosno ukupno 30 minuta", pojašnjava direktor Cesta FBiH.

Što se tiče alternativnih pravaca, mogu se koristiti druge magistralni putovi, od Lašve do Nević Polje preko Bugojna, Kupresa, Tomislavgrada do Mostara. Također cestom M 16.4 Jablanica-Bugojno njime mogu prometovati vozila maksimalne nosivosti do 7,5 t, a tu je i pravac Sarajevo –Foča-Trebinje, piše portal radiosarajevo.ba

"Režim prometa će biti takav da će izvođač tražiti da se naizmjenični promet odvija od pet sati ujutro do ponoći s tim da će, osim semafora, biti prisutni i radnici zaduženi za manualno preusmjerenje. Od ponoći do 5 sati ujutro predviđa se totalna obustava prometa izuzev vozila hitne pomoći koje bi u pratnji izvođača bili pušteni kroz tunel", pojasnio je Pravdić.

Radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja bi trebali započeti do kraja rujna odnosno kada se pribave suglasnosti za izmjenu režima prometa.

Plan rada

Prvo će se početi sa radovima na lijevoj strani tunela, pravac Sarajevo – Mostar, uz primjenu izmjenjenog režima prometa naizmjenično jednom prometnom trakom kroz tunel.

Završetak prve faze je planiran do siječnja 2021. godine.

U drugoj fazi će se promet prebaciti na dio koji će biti završen i asfaltiran u prvoj fazi, odnosno lijeva strana u pravcu Sarajevo-Mostar, kako bi se izvodili radovi na desnoj strani u pravcu Mostara.

Završetak te faze skupa za zidovima koji su visoki 2,5 metra u tunelu, skupa sa podnožnim svodom kolektorom hidroizolacijom, planiran je u svibnju sljedeće godine kako bi tokom ljetnog razdoblja građevinske i turističke sezone, pa sve do rujna, promet bio pušten dvosmjerno kroz tunel.

U rujnu bi radovi ponovo započeli, bila bi završena hidroizolacija u svodu tunela,torkret beton, osvjetljenje i asfalterski radovi, kako bi se, zaključno sa zimom, ovaj projekat trebao okončati.

Ugovor o rekontrukciji potpisan je 18. lipnja 2019. godine s konzorcijem HP Investing Mostar i Euro-Asfalt Sarajevo.

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Radovi počinju krajem mjeseca

Tunel_Crnaja.jpg


Postalo je neizbježno započeti radove na rekonstrukciji tunela Crnaja po postojećem ugovoru, za koji je osigurana i građevinska dozvola, odnosno bez izgradnje obilaznice.

"Razlozi za to su pandemija COVID-19, umanjeni prihodi JP Ceste FBiH za 10 miliona KM, činjenica da do kraja naredne godine Ceste moraju implementirati kredit Svjetske banke i Evropske investicijske banke, činjenica da autoput na Koridoru V-c vjerovatno neće biti sagrađena u skorom periodu, te loše trenutno stanje tunela", rekao je  Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH.

Pojašnjavajući odluku Federalne vlade o početku radova na obnovi jednog od ključnih tunela na magistralnoj cesti Sarajevo-Mostar, Pravdić je kazao da je posebna studija pokazala da bi privremeno alternativno rješenje odvijanja prometa koštalo oko 8 miliona KM.

Dodao je da bi ono uključivalo velike uspone i da se u takvim uvjetima teški promet ne bi mogao odvijati. Zato je odlučeno da se krene u rekonstrukciju prema postojećem ugovoru.

U narednih 10 dana izvođač radova podnijet će zahtjev za početak radova, nakon čega će ići mobilizacija gradilišta, a od Federalnog ministarstva prometa i komunikacija bit će zatraženo odobrenje za izmjenu režima prometa.

"Prema postojećem ugovoru, te obzirom da nemamo opciju nikakvog obilaska, za vrijeme rekonstrukcije tunela predviđeno je da se sav promet odvija naizmjenično jednom prometnom trakom", ističe Pravdić.

U jeku građevinske i turističke sezone, urađena je simulacija radova sa regulacijom prometa i odvijanja jednomprometnom trakom, uključujući nakupljanje i propuštanje vozila.

Promatrano je razdoblje od 7 do 13 sati kada je mjeren promet koji je naizmjenično propuštan kroz tunel uz pomoć semafora.

"Simulacija je pokazala da ukoliko neka vozila budu čekala na drugi interval, ukupno čekanje može iznositi 18 minuta. Ako bi se desilo da se promet nakuplja na nekom drugom mjestu, pa posljedično tome dođe do nakupljanja i na tunelu, naša pretpostavka na osnovu simulacije je da maksimalno čekanje ne bi trebalo premašivati dužinu tri intervala, odnosno ukupno 30 minuta", pojašnjava direktor Cesta FBiH.

Što se tiče alternativnih pravaca, mogu se koristiti druge magistralni putovi, od Lašve do Nević Polje preko Bugojna, Kupresa, Tomislavgrada do Mostara. Također cestom M 16.4 Jablanica-Bugojno njime mogu prometovati vozila maksimalne nosivosti do 7,5 t, a tu je i pravac Sarajevo –Foča-Trebinje, piše portal radiosarajevo.ba

"Režim prometa će biti takav da će izvođač tražiti da se naizmjenični promet odvija od pet sati ujutro do ponoći s tim da će, osim semafora, biti prisutni i radnici zaduženi za manualno preusmjerenje. Od ponoći do 5 sati ujutro predviđa se totalna obustava prometa izuzev vozila hitne pomoći koje bi u pratnji izvođača bili pušteni kroz tunel", pojasnio je Pravdić.

Radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja bi trebali započeti do kraja rujna odnosno kada se pribave suglasnosti za izmjenu režima prometa.

Plan rada

Prvo će se početi sa radovima na lijevoj strani tunela, pravac Sarajevo – Mostar, uz primjenu izmjenjenog režima prometa naizmjenično jednom prometnom trakom kroz tunel.

Završetak prve faze je planiran do siječnja 2021. godine.

U drugoj fazi će se promet prebaciti na dio koji će biti završen i asfaltiran u prvoj fazi, odnosno lijeva strana u pravcu Sarajevo-Mostar, kako bi se izvodili radovi na desnoj strani u pravcu Mostara.

Završetak te faze skupa za zidovima koji su visoki 2,5 metra u tunelu, skupa sa podnožnim svodom kolektorom hidroizolacijom, planiran je u svibnju sljedeće godine kako bi tokom ljetnog razdoblja građevinske i turističke sezone, pa sve do rujna, promet bio pušten dvosmjerno kroz tunel.

U rujnu bi radovi ponovo započeli, bila bi završena hidroizolacija u svodu tunela,torkret beton, osvjetljenje i asfalterski radovi, kako bi se, zaključno sa zimom, ovaj projekat trebao okončati.

Ugovor o rekontrukciji potpisan je 18. lipnja 2019. godine s konzorcijem HP Investing Mostar i Euro-Asfalt Sarajevo.

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više