Krajem iduće godine trebao bi biti okončan projekt o kojemu se dugo govorilo, a koji je tek u aktualnom mandatu dobio prijeko potreban vjetar u leđa. Riječ je o strateški važnoj prometnici koja će povezati jedini hercegovački grad na obali – Neum sa Stocem, odnosno unutrašnjosti države, piše Večernji list BiH.
O koristima jednog ovakvog projekta mogle bi se pisati stranice i stranice teksta, no jedno je jasno – jugoistočni dio Hercegovine s Neumom konačno će izaći iz prometne blokade i biti povezan na suvremen i učinkovit način s ostatkom zemlje.
Strateška važnost
Takvo što uvelike će pridonijeti jačanju turističkih kapaciteta Neuma, no dovest će i do gospodarske revitalizacije neumskog zaleđa te šireg prostora Ravnog, omogućujući lakši dovoz repromaterijala i izvoz u onim granama koje jamče stabilne prihode, poput biljne poljoprivredne proizvodnje.
Prometna infrastruktura tu se, možda više nego igdje drugdje u BiH, i to zbog konfiguracije terena, pokazuje kao presudan čimbenik za realizaciju drugih projekata, a pogotovo onih koji trebaju voditi učinkovitijem iskorištavanju poljoprivrednih potencijala.
Stanovnici južnog dijela Hercegovine dugo su čekali na ovaj projekt koji će im vrlo skoro omogućiti povezivanje s regionalnim gradskim središtima, poput Čapljine i Mostara, a pritom treba navesti i blizinu nove prometnice koridoru Vc koji se intenzivno gradi na širem području Čapljine.
Za cjelokupan projekt izgradnje ceste Neum – Stolac (Drenovac) bit će utrošeno oko 72 milijuna maraka. Uz sve ranije najave u proteklim desetljećima, tek će se, kako stvari stoje, u ovom mandatu ministra Denisa Lasića konačno spojiti Neum i Stolac suvremenom magistralnom cestom.
Očekivani završetak radova je kraj 2021. godine.
Sam Lasić naglasio je kako dionica ceste Stolac – Neum predstavlja “žilu kucavicu” za gospodarski razvoj juga BiH, odnosno Hercegovačko–neretvanske županije.
Realizacijom ovog projekta stvorit će se, kazao je, uvjeti za ubrzani razvoj turizma i potencijalnih gospodarskih djelatnosti, što će izravno podići kvalitetu življenja stanovništva na ovom prostoru.
U kontekstu tehničkih prednosti valja navesti kako je nova prometnica projektirana s elementima trase za brzinu 80 kilometara na sat i kraća je za pet kilometara, čime će se vrijeme putovanja od Neuma do Stoca skratiti za više od 50 posto.
Uvidom u stanje na terenu vidljivo je kako su 12. svibnja otvorene ponude za poddionice Hutovo – Cerovica i Cerovica – Stolovi, ukupne dužine 10 kilometara (LOT 5 i LOT 6). U tijeku je izbor izvođača radova, dok je predviđeni rok izvođenja 14 mjeseci.
Do sada je urađeno mnogo toga, okončani su radovi na dionici Stari Neum – Kiševo – Broćanac, dužine oko 12 kilometara (LOT 1 i LOT 2), a strojevi nezaustavljivo probijaju prometnicu i u ovom trenutku, i to na objema stranama – neumskoj, primorskoj, kao i stolačkoj. U tijeku su radovi na poddionici Prapratnica – Hutovo, dužine oko 2,5 km, uključujući i tunel Žabu, dužine 975 metara.
Radovi su započeli u listopadu 2018., a očekivani završetak je listopad 2020. godine.
Izvođač radova na ovom dijelu je JV Euro-Asfalt Sarajevo i HP Investing Mostar, a vrijednost ugovora je 23,057.197 maraka.
Istodobno, ugovor za poddionicu Broćanac – Prapratnica, dužine 3 kilometra (LOT 3), potpisan je 30. siječnja ove godine, a uključuje i radove na raskrižjima Babin Do i Oskrušnica.
Više izvođača
Radovi su nedavno počeli, a izvođač je Strabag AG Austrija. Vrijednost ugovora je 10,309.959 maraka, dok je predviđeni rok izvođenja radova 14 mjeseci. Kada je riječ o dijelu prometnice sa sjeverne, stolačke strane, u tijeku je izvođenje radova na poddionici Stolovi – Drenovac, dužine oko osam i pol kilometara (LOT 7).
Radovi su započeli u listopadu 2019., rok izvođenja je 16 mjeseci, tako da se očekuje da će biti gotovi u veljači 2021. godine. Izvođač radova je JV HP Investing Mostar, Euro-Asfalt Sarajevo i Putovi Grude, dok je vrijednost ugovora 17,537.167 maraka.