Potresni su novi detalji zrakoplovne nesreće kod Prijedora. Kao i svake druge kojoj smo svjedočili. Istraga je u tijeku, no pitanje je hoće li se ikada saznati kompletna istina.
Grad na Sani i dalje je u šoku. Vrijeme proljetno, ali u zraku se osjeti težina. Prijedor je već treći dan u šoku nakon velike tragedije koja je posljednjeg dana 2021. zadesila grad. Sutra je dan žalosti i sahrana tragično preminulih Andree i Ljubiše Aramande, prenosi N1.
“Moram reći da taj čovjek koliko ga ja već dvadesetak i više godina znam, ostavio je veliki trag u ovom gradu. Svugdje je Ljube bilo gdje je trebalo pomoći. Ljubo je bio veliki čovjek, čovjek kome su bile suđene te nebeske visine i da ode u njih”, kazao je Nedeljko Lajšić, Ljubišin prijatelj.
I koji se visinama vratio, kaže nam njegov prijatelj Nedeljko, čak i nakon što je preživio pad jedrilice prošle godine. Sa svojom kćerkom sjeo je u avion Citabria koji je tog dana već uspješno letio nad Prijedorom oko 40-ak minuta.
“Nakon slijetanja ovaj je trebao da napravi panoramski let, avion Citabria u kojem je poginuo Ljubiša i njegova kćerka i da eventualno napravi još provoza po ovako lijepom vremenu, napravi panoramu s ostalim prisutnim članovima kluba”, kazao je Nebojša Nožinić, veteran pilot i predsjednik Skupštine AK Prijedor.
Druga kćerka sa zemlje gledala pad zrakoplova
Među kojima je bila i druga kćerka Ljubiše Aramande koja je sa zemlje gledala pad zrakoplova u kojem su život izgubili njen otac i 23-godišnja sestra. Nesreća se dogodila u subotu oko 15 sati. Zrakoplov je poletio iz zračne luke u naselju Urije. Uzlet nije do kraja ni završen, a zrakoplov je počeo padati na oko 50 metara visine okomito prema kukuruzištu uz magistralni put i nedaleko od kuća.
I treći dan od tragedije koja je Prijedor zavila u crno na mjestu tragedije žute policijske trake ugaženi i ostaci Citabrie u kojoj su poginuli Ljubiša Aramanda i njegova kćerka Andrea. Ovaj model zrakoplova prema nekim tvrdnjama star je i preko 40 godina. Nije imao crnu kutiju niti zapis leta, jer se radi o malom sportskom zrakoplovu.
Slična nesreća u kojoj su poginuli austrijski državljani dogodila se prošlog ljeta u okolini Sarajeva. Prije toga 2020. na širem području Potkozarja. Najtežu iz 2012. pamti Banjaluka.
“Tragedija u Banjojluci koja je u Zalužanima odnijela pet mladih života, tragedija na Kozari koja je odnijela isto tako dva mlada života, jednu djevojku pilota i njenog kopilota. Nažalost do sada nismo imali 100% rezultate što se to desilo i što je glavni uzrok padova tih zrakoplova”, kazao je Nikola Grbić, pilot i član AK Prijedor.
Sportski zrakoplovi u pravilu ispravni
Oni koji lete u sportskim zrakoplovima nad nebom Bosne i Hercegovine kažu, letjelice su u pravilu ispravne.
“Pilot mora paziti da ne pređe te pedesetsatne radove, da odveze na vrijeme zrakoplov ili stosatne i pilot utvrđuje dnevnu ispravnosti. Prije polijetanja, to se zove preduzletni pregled pilot ima obvezu, točno propisano na desetak mjesta da dođe, stane i točno provjeri da li je to sve u redu”, pojasnio je Duško Grmuša, bivši predsjednik AK Banjaluka.
Usprkos poštovanju strogih pravila, kaže, kvarovi su mogući čak i tijekom leta. To što je Citabria bila stara 40 godina, kažu upućeni ne znači ništa, jer tvrde da zrakoplovstvo ne poznaje termin “star avion” ukoliko se on redovno servisira. Što je razlog tragedije treba reći istraga koja u više od 50% slučajeva pada malih zrakoplova na kraju ne da kompletne odgovore.
artinfo.ba