mobitel baterija

Samo jako, jako naivni vjeruju da im je u digitalnoj eri privatnost neokrnjena. Svi koji koriste pametne telefone, vise na internetu i imaju profile na najvećim svjetskim servisima svjesno se svakodnevno odriču monopola nad svojim ličnim podacima. Istraživanje Stevea Engelharda i Arvinda Narayanana s američkog Univerziteta Princeton pokazuje da se čak i status baterije na pametnom telefonu može iskoristiti za praćenje preko interneta, piše Guardian.

Zainteresirani mogu iskoristiti HTML5 API koji se tiče statusa vaše baterije, koji omogućava serverima da vašem telefonu šalju verzije stranica koje manje troše struju, ali i koji pružaju informacije o tome koliko laptop, tablet ili telefon imaju preostale baterije “do nule”, kao i koliko je to u postocima. Istraživači su ustanovili da ta dva podatka u kombinaciji mogu postati gotovo jedinstveni identifikacijski broj, koji se zatim može usporediti s novim podacima i vidjeti koje stranice korisnik posjećuje. Kako se navodi u istraživanju, postoji 14 miliona kombinacija tih dvaju informacija.

"Zamislite da korisnik ode preko Firefoxa na stranicu svoje crkve, ali zatim preko Chromea, kroz incognito mode i sigurni VPN, otvori stranicu sotonističkog kulta. Obično bi te dvije posjete bilo jako teško povezati, međutim baner koji se otvorio na obje stranice bi mogao reći da posjeta stiže s istog uređaja, uz mogućnost pogreške jedan u 14 miliona", navodi Guardian.

Najgora stvar oko ove metode je što je korisnik vrlo ranjiv, jer ne pomaže ni brisanje “kolačića”, korištenje VPN-a ili blokiranje reklama. Jedino je moguće koristiti uređaj dok je uključen na struju i dok je baterija na 100 posto. Za sada nema informacija da se ovaj oblik praćenja široko koristi, ali ovaj API već neko vrijeme izaziva glavobolje stručnjacima za bezbjednost. Uzbunu je podigao i Uber koji je saopštio da prati status baterije svojih korisnika i da su ustanovili da su oni skloniji zvati u vozilu što im je telefon prazniji.

im|artinfo.ba, preneseno s portala poskok.info

ART BLOG NAŠA DIJASPORA NATJEČAJI MARKETING POŠALJITE VIJEST

mobitel baterija

Samo jako, jako naivni vjeruju da im je u digitalnoj eri privatnost neokrnjena. Svi koji koriste pametne telefone, vise na internetu i imaju profile na najvećim svjetskim servisima svjesno se svakodnevno odriču monopola nad svojim ličnim podacima. Istraživanje Stevea Engelharda i Arvinda Narayanana s američkog Univerziteta Princeton pokazuje da se čak i status baterije na pametnom telefonu može iskoristiti za praćenje preko interneta, piše Guardian.

Zainteresirani mogu iskoristiti HTML5 API koji se tiče statusa vaše baterije, koji omogućava serverima da vašem telefonu šalju verzije stranica koje manje troše struju, ali i koji pružaju informacije o tome koliko laptop, tablet ili telefon imaju preostale baterije “do nule”, kao i koliko je to u postocima. Istraživači su ustanovili da ta dva podatka u kombinaciji mogu postati gotovo jedinstveni identifikacijski broj, koji se zatim može usporediti s novim podacima i vidjeti koje stranice korisnik posjećuje. Kako se navodi u istraživanju, postoji 14 miliona kombinacija tih dvaju informacija.

"Zamislite da korisnik ode preko Firefoxa na stranicu svoje crkve, ali zatim preko Chromea, kroz incognito mode i sigurni VPN, otvori stranicu sotonističkog kulta. Obično bi te dvije posjete bilo jako teško povezati, međutim baner koji se otvorio na obje stranice bi mogao reći da posjeta stiže s istog uređaja, uz mogućnost pogreške jedan u 14 miliona", navodi Guardian.

Najgora stvar oko ove metode je što je korisnik vrlo ranjiv, jer ne pomaže ni brisanje “kolačića”, korištenje VPN-a ili blokiranje reklama. Jedino je moguće koristiti uređaj dok je uključen na struju i dok je baterija na 100 posto. Za sada nema informacija da se ovaj oblik praćenja široko koristi, ali ovaj API već neko vrijeme izaziva glavobolje stručnjacima za bezbjednost. Uzbunu je podigao i Uber koji je saopštio da prati status baterije svojih korisnika i da su ustanovili da su oni skloniji zvati u vozilu što im je telefon prazniji.

im|artinfo.ba, preneseno s portala poskok.info

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

E-mail

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2022 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17