- Gastronomija ima ogroman značaj u današnjem turizmu, jer statistika govori da jedna trećina potrošnje u turizmu bude locirana u ugostiteljskim objektima. Stoga ne čudi da se sve više turističkih lokacija odlučuje za gastronomsko brendiranje.
Među njima je i Biograd na Moru, čini stanovnici zbog geografskog položaja svoj grad nazivaju i srcem Jadrana. Biograd je okružen atraktivnim gastronomskim resursima - ribama i školjkama iz Pašmanskog kanala te Ravnim kotarima punim voća, povrća i mediteranskih kultura. Bogatstvo okoliša, reflektira se i u ponudi biogradskih restorana i konoba. U njihovoj kuhinji, trag je ostavila i bogata povijest kraljevskog grada za koji su se borili Venecijanci, Turci i Mađari.
Biograd je i poznato nautičko središte za što je prošle godine dobio i međunarodno priznanje Turistička prizma u konkurenciji 10 zemalja. U njegovoj blizini su Nacionalni parkovi Kornati i Krka te parkovi prirode Telašćica, Vransko jezero i Paklenica.
Turistička zajednica grada Biograda u suradnji s Gastronautima i 15-ak ugostitelja od prošle godine radi na jačanju brenda grada i s adutima koji se reflektiraju u ugostiteljskoj ponudi. Novo gastronomsko brendiranje Biograda temelji se na jelima od rijetke školjke kunjke (skuplja se skoro isključivo u Pašmanskom kanalu) i lokalnim specijalitetima koja se pripremaju s desertnim vinom prošekom kao začinom. Novinari iz desetak zemalja među prvima su imali priliku kušati novu gastro ponudu biogradskih restorana koja se temelji na tri specifične teme.
- Gastronomi uvijek žele probati nešto novo, a kunjke su vrhunske kvalitete i daju puni osjećaj mora. Druga tema su jela s prošekom, jer je analiza pokazala da se u restoranima u Biogradu prošek koristi više nego na drugim destinacijama. Izdvojili smo slana i slatka jela koja imaju veći postotak prošeka u svom sastavu, jer u Biogradu prošek dodaju i u umake, brudete, kolače. Dakle, imaju cijelu jednu gastronomsku priču. Treća tema tiče se činjenice da je Biograd i kraljevski grad pa smo dogovorili s ugostiteljima da ona posebna jela tako i označe kao „kraljevska jela u kraljevskom gradu“. Napravili smo niz edukacija za ugostitelje kako bi oni bili spremni i za najzahtjevnije goste, jer poznato je da je Biograd i nautičko središte, ističe voditeljica ovog projekta Karin Mimica, koja je inače direktorica i urednica Gastronaut medija.
Nives Jelićić, direktorica TZ Biograda na Moru ističe da će gastronomsko brendiranje obogatiti turističku ponudu ove destinacije i lokalne delicije učiniti vidljivijima i popularnijima domaćim i stranim gostima.
-Biograd na Moru je srce Jadrana i tu imate sve od mora do hrane, parkova prirode, nacionalne parkove. Imamo 10 hotela, 10 autokampova i veliki broj apartmana u okviru privatnog smještaja. Istodobno smo i nautički centar s tisuću vezova u marini. U blizini je i Dalmaland, adrenalinski park za cjelodnevni boravak obitelji, kaže Jeličić i dodaje da je s gastro brediranjem to sad jedna potpuno zaokružena turistička priča.
Zadnja globalna istraživanja pokazuju da 58 posto gostiju smatra da je gastronomija jako bitna, a 70 posto će se odlučiti probati lokalne specijalitete. U slučaju Biograda na Moru to su jela s kunjkama i prošekom, ali i ona sa sabljarkom, kozicama, škampima, hobotnicom, tunom...
artinfo.ba