× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • SCHENGENSKI PROSTOR

9c3a6971bdf70c25fffd80d818dcaf87-1600x1000.jpg

Za primjenu Schengena najveća zračna luka u Hrvatskoj, zagrebačka Franjo Tuđman uložila je u radove za prilagodbu prostora i drugog milijun eura, očekujući da će putnicima koji putuju u zemlje članice Schengena ili dolaze iz njih od nedjelje prolaz kroz luku biti lakši i brži.

Zračne luke u Hrvatskoj od danas su spremne za primjenu novih pravila ne očekujući prvog dana gužve ni zastoje, a kako je to ujedno početak ljetnog reda letenja većina najavljuje rast prometa, dostizanje i premašivanje rezultata iz rekordne 2019. godine.Kao i na cestovnim graničnim prijelazima, tako i u zračnim lukama primjena schengenskog režima znači slobodan protok putnika koji dolaze iz tog prostora bez graničnih kontrola putovnica. Time mnogi međunarodni letovi postaju domaći, pa će omjer kod većine zračnih luka biti otprilike 70 prema 30 posto u korist domaćih letova.

To znači i da putnici koji lete iz Hrvatske ili u Hrvatsku iz hrvatskih i europskih zračnih luka neće prolaziti kontrolu osobnih dokumenata nego će samo na sigurnosne kontrole i potom na ukrcaj u zrakoplov.

Zagrebačka zračna luka Franjo Tuđman uložila milijun eura u prilagodbu

Za primjenu Schengena najveća zračna luka u Hrvatskoj, zagrebačka Franjo Tuđman uložila je u radove za prilagodbu prostora i drugog milijun eura, očekujući da će putnicima koji putuju u zemlje članice Schengena ili dolaze iz njih od nedjelje prolaz kroz luku biti lakši i brži.

"Prvog dana, 26. ožujka, očekujemo 108 odlaznih i dolaznih letova, od kojih 53 dolazna, a od toga 10 izvan schengenskog područja, što su sada međunarodni letovi. Ostali su letovi domaći odnosno unutar tog područja. U odlasku se očekuje 55 letova, od toga 11 međunarodnih, izvan šengena, te 44 domaća leta, unutar Schengena", kažu iz MZLZ-a (Međunarodne zračne luke Zagreb).

Radovima za prilagodbu Schengenu obuhvatili su izmjene u pozicijama kućica za kontrolu putnih dokumenata koje se sele s trećeg na drugi kat, uz njihovo smanjenje u odlasku putnika jer očekuju manji promet putnika na međunarodnim letovima u odnosu na domaće. Proširili su i koridore za putnike do mostova za ukrcaj u zrakoplove na domaćim letovima, kao i prilagodili različite aerodromske sustave, oznaka i drugo.

Iz MZLZ-a iznose i da će u ljetnom redu letenja 2023. Zagreb biti izravno povezan s 58 destinacija, te da očekuju nastavak trenda porasta, na ukupno 3,8 milijuna putnika do kraja godine.

Split s minimalnim prenamjenama

Druga po veličini zračna luka u Hrvatskoj također spremno dočekuje Schengen, bez gužvi i zastoja.

"U nedjelju, 26. ožujka najavljena su 23 komercijalna zrakoplova, od kojih 19 iz schengenskog prostora, s četiri do pet tisuća putnika. Ulaganja u prilagodbu su bila minimalna jer je putnički terminal dovršen 2019. i projektiran za primjenu schengenskih pravila, a najveće promjene su bile u premještanju kućica za graničnu kontrolu u prostor odlazaka putničkog terminala", odgovaraju iz splitske zračne luke.

U ljetnom redu letenja 2023. očekuju približno 13.500 letova od 52 prijevoznika kojima će Split povezati s 89 odredišta, dok do kraja godine predviđaju promet od oko 3,3 milijuna putnika, koliko je bio rekordne 2019. godine.

Dubrovnik očekuje 90 posto prometa iz 2019.

Najjužnija zračna luka u Hrvatskoj, Dubrovnik, završila je radove u zoni dolazaka putničkog terminala za putnike iz non-Schengen destinacija i trećih zemalja, a priprema se i za uvođenje EES (engl. entry/exit system) sustava, koji bi trebao stupiti na snagu tijekom godine. "Većina radova je već završena, a neke smo obavili i u noći s 25. na 26. ožujka zbog operativnih zahtjeva, s već odavno planiranim ulaganjima. Ne očekujemo probleme s putnicima niti veće gužve vezane za ulazak u schengensku zonu, nego još bolje rezultate", poručuju iz dubrovačke zračne luke.

U nedjelju, 26. ožujka, imat će 21 redovni let s ukupnim kapacitetom zrakoplova od 6.600 sjedala, a pet letova je iz i prema non-Schengenu, dok su ostali letovi iz/prema schengenskim destinacijama.

U ljetnom redu letenja, od 26. ožujka do 28. listopada, Dubrovnik će s letovima 50-ak prijevoznika biti povezan s više od 75 destinacija u zapadnoj i srednjoj Europi, a već u prvom tjednu ljetnog red letenja ta bi luka trebala biti povezana direktnim letovima s najvažnijim međunarodnim čvorištima u Europi. Imat će i izravne letove United Airlines-a s New Yorkom i Flydubai-a za Dubai.

"U 2023. Zračna luka Dubrovnik očekuje porast prometa putnika od oko 20 posto u odnosu na 2022. i povećanje broja operacija oko 15 posto. U odnosu na 2019. koja nam je bila rekordna godina s 2,89 milijuna putnika, ove bi godine trebali ih imati oko 90 posto od tog broja", iznose iz te luke.

Zračna luka Zadar unaprijedila prostore s 2,2 milijuna eura

Zračna luka Zadar spremna je za Schengen, za što je uložila oko 2,2 milijuna eura u unaprjeđenje prostora na luci, izgradivši dva nova privremena aneksa na zgradu koju će koristiti u dolasku/odlasku putnika. Uređen je i novi odlazni terminal za putnike izvan tog režima.

"Ne očekujemo veće gužve s početkom ljetnog reda letenja jer su ipak 'rezervirane' za vrhunac sezone, kada imamo i od 100 do 150 rotacija dnevno. Prvog dana, 26. ožujka, očekujemo 24 rotacije zrakoplova, a izvan Schengena dolaze putnici iz Dublina", kažu iz te luke.

U ljetnom redu letenja Zračna luka Zadar imat će 70-ak linija, a imat će i nekoliko novih zrakoplovnih prijevoznika, uz najvećeg partnera Ryanaira koji za ljetni red nudi 47 linija. Očekuju porast prometa od 5 posto u odnosu na za njih rekordnu 2022., kada su prvi puta imali više od milijun putnika i bili prva hrvatska zračna luka koja je premašila pretpandemijski promet.

Zračna luka Rijeka spremna

Zračna luka Rijeka u potpunosti je spremna za primjenu schengenskih pravila početkom ljetnog reda letenja 26. ožujka, a kako tog prvog dana imaju samo jedan redovni let (Trade Air-a iz/za Zadar) ne očekuju ni gužve ni zastoje.

"Od infrastrukturnih ulaganja za provedbu mjera ulaska u Schengen, uložili smo u izmještanje punktova granične kontrole i ugradnju pregrada za nužno razdvajanje putničkih tokova šengenskog i non-schengenskog prostora. Putnicima se neće ništa bitno promijeniti, osim što oni iz Schengena više neće morati prolaziti graničnu kontrolu dokumenata, i to će sigurno ubrzati njihov prolaz", ističu iz riječke zračne luke.

Rijeka će u ljetnoj sezoni biti povezana s 15 međunarodnih i tri domaće destinacije u suradnji s 10 različitih partnerskih aviokompanija.

Pula spremna među prvima

Zračna luka Pula spremno dočekuje schengenska pravila, pri čemu ističu da su sve tehničke preduvjete za ulazak u Schengen ispunili i puno prije formalnog ulaska RH, jer su još krajem 2014. kao prva zračna luka u Hrvatskoj dobili pozitivno mišljenje i suglasnost MUP-a na rekonstrukciju pristanišne zgrade..

Prvog dana ne očekuju zastoje ni gužve jer su letovi vremenski dovoljno razmaknuti tijekom dana, a prvi let kojeg će prihvatiti i otpremiti prema novim pravilima ulaska i izlaska na/s teritorija Republike Hrvatske bit će zrakoplovnog prijevoznika Ryanair iz Londona.

Ove će godine, prema trenutnim podacima, biti povezani s 27 odredišta na 13 zemalja na kojima će prometovati 13 zrakoplovnih prijevoznika u međunarodnom prometu, dok će unutar zemlje Croatia Airlines i Trade Air povezivati Pulu sa Zagrebom, Zadrom, Osijekom i Splitom.

Kažu i da u 2023. Zračna luka ne planira ostvariti promet iz 2019.

Osijek proveo sve pripreme, sve ide po planu

"Spremni smo za Schengen. Sve su potrebne pripreme provedene, sve ide po planu", poručuju iz Zračne luke Osijek.

Ni oni ne očekuju zastoje prvog dana, kada u redovnim linijama očekuju tri zrakoplova u dolasku i tri u odlasku, pri čemu polasci nisu u isto vrijeme i svi su unutar schengenskog prostora. Sve će letove operirati Trade Air u sklopu PSO programa sa zrakoplovom kapaciteta 33 putnika.

Osijek će prema ljetnom redu letenja biti povezan s osam destinacija, od kojih šest domaćih.

Zračna luka Brač spremna, jači promet od svibnja

Najmanja i jedina otočna zračna luka u Hrvatskoj, Brač, spremna je za primjenu schengenskih pravila, no intenzivniji promet kreće im sredinom svibnja, a za sada nemaju u najavi veći promet iz trećih zemalja.

"Investirali smo u pripremu i promjenu prostora, preinake su minimalne, tokovi su jasno postavljeni i putnici će se vrlo jednostavno snaći. Red letenja za sezonu 2023. se bazira na srijedu i subotu s linijama sa destinacijama Zagreb, Linz, Graz, Bern, München, Bolzano, Košice i Bratislava, a ostalim danima prihvaćamo zrakoplove privatnog i poslovnog zrakoplovstva", kažu iz bračke zračne luke. I oni ove godine očekuju povećanje broja putnika, i kako poručuju, trebali bi svakako nadmašiti 2019. godinu.

Podsjetimo, Hrvatska je 1. siječnja ove godine ušla u schengenski prostor, što znači slobodan protok putnika bez kontrole na granicama između članica tog sporazuma. Odmah u ponoć na Novu godinu digle su se tako rampe na cestovnim graničnim prijelazima između Hrvatske, te Slovenije i Mađarske, koje su već odavno u schengenskom režimu, a sustav putovanja između članica Schengena zaživio je prvog dana ove godine i na drugim graničnim prijelazima u Hrvatskoj poput onih u morskim lukama. No hrvatske zračne luke zbog specifičnosti su dobile nešto manje od tri mjeseca za početak primjene schengenskog režima jer su morale prilagoditi tokove putnika s obzirom na to da su ulaskom u Schengen mnogi međunarodni letovi postali u biti domaći, bez kontrole putovnica putnika.

 

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • SCHENGENSKI PROSTOR

9c3a6971bdf70c25fffd80d818dcaf87-1600x1000.jpg

Za primjenu Schengena najveća zračna luka u Hrvatskoj, zagrebačka Franjo Tuđman uložila je u radove za prilagodbu prostora i drugog milijun eura, očekujući da će putnicima koji putuju u zemlje članice Schengena ili dolaze iz njih od nedjelje prolaz kroz luku biti lakši i brži.

Zračne luke u Hrvatskoj od danas su spremne za primjenu novih pravila ne očekujući prvog dana gužve ni zastoje, a kako je to ujedno početak ljetnog reda letenja većina najavljuje rast prometa, dostizanje i premašivanje rezultata iz rekordne 2019. godine.Kao i na cestovnim graničnim prijelazima, tako i u zračnim lukama primjena schengenskog režima znači slobodan protok putnika koji dolaze iz tog prostora bez graničnih kontrola putovnica. Time mnogi međunarodni letovi postaju domaći, pa će omjer kod većine zračnih luka biti otprilike 70 prema 30 posto u korist domaćih letova.

To znači i da putnici koji lete iz Hrvatske ili u Hrvatsku iz hrvatskih i europskih zračnih luka neće prolaziti kontrolu osobnih dokumenata nego će samo na sigurnosne kontrole i potom na ukrcaj u zrakoplov.

Zagrebačka zračna luka Franjo Tuđman uložila milijun eura u prilagodbu

Za primjenu Schengena najveća zračna luka u Hrvatskoj, zagrebačka Franjo Tuđman uložila je u radove za prilagodbu prostora i drugog milijun eura, očekujući da će putnicima koji putuju u zemlje članice Schengena ili dolaze iz njih od nedjelje prolaz kroz luku biti lakši i brži.

"Prvog dana, 26. ožujka, očekujemo 108 odlaznih i dolaznih letova, od kojih 53 dolazna, a od toga 10 izvan schengenskog područja, što su sada međunarodni letovi. Ostali su letovi domaći odnosno unutar tog područja. U odlasku se očekuje 55 letova, od toga 11 međunarodnih, izvan šengena, te 44 domaća leta, unutar Schengena", kažu iz MZLZ-a (Međunarodne zračne luke Zagreb).

Radovima za prilagodbu Schengenu obuhvatili su izmjene u pozicijama kućica za kontrolu putnih dokumenata koje se sele s trećeg na drugi kat, uz njihovo smanjenje u odlasku putnika jer očekuju manji promet putnika na međunarodnim letovima u odnosu na domaće. Proširili su i koridore za putnike do mostova za ukrcaj u zrakoplove na domaćim letovima, kao i prilagodili različite aerodromske sustave, oznaka i drugo.

Iz MZLZ-a iznose i da će u ljetnom redu letenja 2023. Zagreb biti izravno povezan s 58 destinacija, te da očekuju nastavak trenda porasta, na ukupno 3,8 milijuna putnika do kraja godine.

Split s minimalnim prenamjenama

Druga po veličini zračna luka u Hrvatskoj također spremno dočekuje Schengen, bez gužvi i zastoja.

"U nedjelju, 26. ožujka najavljena su 23 komercijalna zrakoplova, od kojih 19 iz schengenskog prostora, s četiri do pet tisuća putnika. Ulaganja u prilagodbu su bila minimalna jer je putnički terminal dovršen 2019. i projektiran za primjenu schengenskih pravila, a najveće promjene su bile u premještanju kućica za graničnu kontrolu u prostor odlazaka putničkog terminala", odgovaraju iz splitske zračne luke.

U ljetnom redu letenja 2023. očekuju približno 13.500 letova od 52 prijevoznika kojima će Split povezati s 89 odredišta, dok do kraja godine predviđaju promet od oko 3,3 milijuna putnika, koliko je bio rekordne 2019. godine.

Dubrovnik očekuje 90 posto prometa iz 2019.

Najjužnija zračna luka u Hrvatskoj, Dubrovnik, završila je radove u zoni dolazaka putničkog terminala za putnike iz non-Schengen destinacija i trećih zemalja, a priprema se i za uvođenje EES (engl. entry/exit system) sustava, koji bi trebao stupiti na snagu tijekom godine. "Većina radova je već završena, a neke smo obavili i u noći s 25. na 26. ožujka zbog operativnih zahtjeva, s već odavno planiranim ulaganjima. Ne očekujemo probleme s putnicima niti veće gužve vezane za ulazak u schengensku zonu, nego još bolje rezultate", poručuju iz dubrovačke zračne luke.

U nedjelju, 26. ožujka, imat će 21 redovni let s ukupnim kapacitetom zrakoplova od 6.600 sjedala, a pet letova je iz i prema non-Schengenu, dok su ostali letovi iz/prema schengenskim destinacijama.

U ljetnom redu letenja, od 26. ožujka do 28. listopada, Dubrovnik će s letovima 50-ak prijevoznika biti povezan s više od 75 destinacija u zapadnoj i srednjoj Europi, a već u prvom tjednu ljetnog red letenja ta bi luka trebala biti povezana direktnim letovima s najvažnijim međunarodnim čvorištima u Europi. Imat će i izravne letove United Airlines-a s New Yorkom i Flydubai-a za Dubai.

"U 2023. Zračna luka Dubrovnik očekuje porast prometa putnika od oko 20 posto u odnosu na 2022. i povećanje broja operacija oko 15 posto. U odnosu na 2019. koja nam je bila rekordna godina s 2,89 milijuna putnika, ove bi godine trebali ih imati oko 90 posto od tog broja", iznose iz te luke.

Zračna luka Zadar unaprijedila prostore s 2,2 milijuna eura

Zračna luka Zadar spremna je za Schengen, za što je uložila oko 2,2 milijuna eura u unaprjeđenje prostora na luci, izgradivši dva nova privremena aneksa na zgradu koju će koristiti u dolasku/odlasku putnika. Uređen je i novi odlazni terminal za putnike izvan tog režima.

"Ne očekujemo veće gužve s početkom ljetnog reda letenja jer su ipak 'rezervirane' za vrhunac sezone, kada imamo i od 100 do 150 rotacija dnevno. Prvog dana, 26. ožujka, očekujemo 24 rotacije zrakoplova, a izvan Schengena dolaze putnici iz Dublina", kažu iz te luke.

U ljetnom redu letenja Zračna luka Zadar imat će 70-ak linija, a imat će i nekoliko novih zrakoplovnih prijevoznika, uz najvećeg partnera Ryanaira koji za ljetni red nudi 47 linija. Očekuju porast prometa od 5 posto u odnosu na za njih rekordnu 2022., kada su prvi puta imali više od milijun putnika i bili prva hrvatska zračna luka koja je premašila pretpandemijski promet.

Zračna luka Rijeka spremna

Zračna luka Rijeka u potpunosti je spremna za primjenu schengenskih pravila početkom ljetnog reda letenja 26. ožujka, a kako tog prvog dana imaju samo jedan redovni let (Trade Air-a iz/za Zadar) ne očekuju ni gužve ni zastoje.

"Od infrastrukturnih ulaganja za provedbu mjera ulaska u Schengen, uložili smo u izmještanje punktova granične kontrole i ugradnju pregrada za nužno razdvajanje putničkih tokova šengenskog i non-schengenskog prostora. Putnicima se neće ništa bitno promijeniti, osim što oni iz Schengena više neće morati prolaziti graničnu kontrolu dokumenata, i to će sigurno ubrzati njihov prolaz", ističu iz riječke zračne luke.

Rijeka će u ljetnoj sezoni biti povezana s 15 međunarodnih i tri domaće destinacije u suradnji s 10 različitih partnerskih aviokompanija.

Pula spremna među prvima

Zračna luka Pula spremno dočekuje schengenska pravila, pri čemu ističu da su sve tehničke preduvjete za ulazak u Schengen ispunili i puno prije formalnog ulaska RH, jer su još krajem 2014. kao prva zračna luka u Hrvatskoj dobili pozitivno mišljenje i suglasnost MUP-a na rekonstrukciju pristanišne zgrade..

Prvog dana ne očekuju zastoje ni gužve jer su letovi vremenski dovoljno razmaknuti tijekom dana, a prvi let kojeg će prihvatiti i otpremiti prema novim pravilima ulaska i izlaska na/s teritorija Republike Hrvatske bit će zrakoplovnog prijevoznika Ryanair iz Londona.

Ove će godine, prema trenutnim podacima, biti povezani s 27 odredišta na 13 zemalja na kojima će prometovati 13 zrakoplovnih prijevoznika u međunarodnom prometu, dok će unutar zemlje Croatia Airlines i Trade Air povezivati Pulu sa Zagrebom, Zadrom, Osijekom i Splitom.

Kažu i da u 2023. Zračna luka ne planira ostvariti promet iz 2019.

Osijek proveo sve pripreme, sve ide po planu

"Spremni smo za Schengen. Sve su potrebne pripreme provedene, sve ide po planu", poručuju iz Zračne luke Osijek.

Ni oni ne očekuju zastoje prvog dana, kada u redovnim linijama očekuju tri zrakoplova u dolasku i tri u odlasku, pri čemu polasci nisu u isto vrijeme i svi su unutar schengenskog prostora. Sve će letove operirati Trade Air u sklopu PSO programa sa zrakoplovom kapaciteta 33 putnika.

Osijek će prema ljetnom redu letenja biti povezan s osam destinacija, od kojih šest domaćih.

Zračna luka Brač spremna, jači promet od svibnja

Najmanja i jedina otočna zračna luka u Hrvatskoj, Brač, spremna je za primjenu schengenskih pravila, no intenzivniji promet kreće im sredinom svibnja, a za sada nemaju u najavi veći promet iz trećih zemalja.

"Investirali smo u pripremu i promjenu prostora, preinake su minimalne, tokovi su jasno postavljeni i putnici će se vrlo jednostavno snaći. Red letenja za sezonu 2023. se bazira na srijedu i subotu s linijama sa destinacijama Zagreb, Linz, Graz, Bern, München, Bolzano, Košice i Bratislava, a ostalim danima prihvaćamo zrakoplove privatnog i poslovnog zrakoplovstva", kažu iz bračke zračne luke. I oni ove godine očekuju povećanje broja putnika, i kako poručuju, trebali bi svakako nadmašiti 2019. godinu.

Podsjetimo, Hrvatska je 1. siječnja ove godine ušla u schengenski prostor, što znači slobodan protok putnika bez kontrole na granicama između članica tog sporazuma. Odmah u ponoć na Novu godinu digle su se tako rampe na cestovnim graničnim prijelazima između Hrvatske, te Slovenije i Mađarske, koje su već odavno u schengenskom režimu, a sustav putovanja između članica Schengena zaživio je prvog dana ove godine i na drugim graničnim prijelazima u Hrvatskoj poput onih u morskim lukama. No hrvatske zračne luke zbog specifičnosti su dobile nešto manje od tri mjeseca za početak primjene schengenskog režima jer su morale prilagoditi tokove putnika s obzirom na to da su ulaskom u Schengen mnogi međunarodni letovi postali u biti domaći, bez kontrole putovnica putnika.

 

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više