Treći i posljednji dan Konferencije PR, Media and Sport Days Mostariensis sastojao se od sekcije Sport unutar koje su gledatelji, uživo i putem prijenosa Sveučilišne televizije, imali priliku čuti izlaganja autora i panel pod nazivom Kome pripada nogomet?.
Prvo izlaganje u sekciji Sport održale su dr. sc. Ivana Primorac Bilaver, doc., i dr. sc. Ita Lučin, doc., sa Sveučilišta u Mostar na temu Sport kao platforma afirmacije vrlina od antike do danas. Temu Utjecaj uspjeha u sportu na medijsko praćenje izložili su dr. sc. Gordana Tkalec, izv. prof., dr. sc. Krešimir Lacković, doc., i Ivan Pavić sa Sveučilišta Sjever.
U ostalim izlaganjima sudjelovali su izlagači sa Sveučilišta u Zagrebu, Sveučilišta u Mariboru, Hrvatskoga katoličkog sveučilišta, VERN-a, Univerziteta u Banjoj Luci, Zagrebačke nadbiskupije i Higher Colleges of Technology iz UAE. Neke od tema izlaganja bile su Interkulturalna komunikacija u kontekstu Svjetskoga nogometnog prvenstva u Katru 2022., Aksiološki i teleološki aspekt nogometa, Percepcija karizmatičnih sportaša u RH i Analiza rasta E-sporta.
Zaključke sedme Međunarodne znanstveno-stručne konferencije PR, Media & Sport Days Mostariensis iznio je Marijan Primorac, predsjednik Organizacijskoga odbora. Na temelju održanih panela i izlaganja Organizacijski odbor Konferencije utvrdio je ukupno osam zaključaka:
- Razvitak komunikacijske tehnologije kontinuirano stvara osnovu za sve više razina konvergencije, što utječe na promjene komunikacijskih obrazaca, učenja, poslovanja, informiranja, stvaranja i uporabe kolektivnoga znanja.
- Konvergencija medijskoga krajolika kreira novu komunikacijsku paradigmu za praktičare odnosa s javnošću. Zato je sada više nego ikada potrebno stjecati nova znanja i poštovati općeprihvaćena etička načela struke, koja su zbog broja i anonimnosti komunikatora u javnome prostoru često pred velikim ispitom.
- Korištenjem novih pristupa temeljenih na umjetnoj inteligenciji unutar programa odnosa s javnošću komunikacijski stručnjaci mogu više vremena iskoristiti za kreativne zadatke i istraživanja.
- Konvergirane redakcije postale su sastavni dio svakoga medija. Novinari danas trebaju raditi više poslova od jednom što dovodi u pitanje kvalitetu sadržaja i vjerodostojnost informacija. Urednici i vlasnici medija trebaju imati više razumijevanja prema novinarima ako žele zadržati visoke standarde novinarstva.
- Nepoštivanje etičkih standarda novinarstva, plasiranje lažnih vijesti i širenje moralne panike dovodi do pada povjerenja u medije. Novinari trebaju svojim radom predstaviti istinske vrijednosti novinarstva kako bi se učinkovito nosili s izazovima vremena i okružja.
- Razvoj tehnologija otvorio je nove mogućnosti i donio brojne promjene, prije svega nastanak novih oblika videoizražavanja i televizijskih žanrova. Promijenila se i medijska publika koja traži VIDEO. VODCAST kao novi oblik videoizražavanja bilježi rast popularnosti i može se reći da započinje VODCAST ERA.
- Konvergencija implicira sve veću ulogu medija u samome upravljanju procesima u sportu, prije svega sportskim natjecanjima i manifestacijama.
- Komunikacijska kompetencija u kontekstu konvergencije i odnosa s medijima omogućava sportskim kolektivima da generiraju pozitivno izlaganje u javnosti, povećaju zainteresiranost i osiguraju veću kvalitetu konzumacije sportskih sadržaja i događaja.
Prva epizoda PR DAYS Vodcasta, u kojoj je gost bio Mario Aunedi Medek, predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću, emitirana je nakon zatvaranja Konferencije.
Na samome kraju programa Predsjednik Organizacijskoga odbora Marijan Primorac zahvalio je svim sudionicima Konferencije, suorganizatorima, Sveučilištu primijenjenih znanosti Inland iz Norveške, Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu i Sveučilištu Sjever, članovima Organizacijskoga i Izvršnoga odbora, sponzorima, Podravki, Meggleu, Inter Connectu i, naravno, Vladi Hercegovačko-neretvanske županije, koji su još jednom prepoznali društvenu važnost ove Konferencije i poduprli njezino održavanje.
artinfo.ba