• Modernizacija

svemirr.jpg

Astronomi mogu po prvi put otkriti sudare mrtvih sunca poznatih kao neutronske zvijezde, zahvaljujući moćnom novom teleskopu, prenosi BBC.

Sudari neutronskih zvijezda su ključni za naše razumijevanje svemira.

Smatra se da su stvorili teške metale koji su formirali zvijezde i planete poput naše prije više milijardi godina.

Svjetlo od sudara vidljivo je samo nekoliko noći, tako da se teleskop mora 'utrkivati' da ih locira.

Astronomi su primijetili jedan od ovih sudara 2017. godine, ali su na ovu pojavu naišli pukom srećom.

Britanci su izgradili Gravitacijski valoviti optički prolazeći promatrač (GOTO), koji se nalazi na visini iznad oblaka na vulkanskom španskom otočju La Palma, i sada će biti fokusiran na sustavno praćenje neutronskih zvijezda.

- Kada dođe do otkrivanja, sve mora biti spremno da se to maksimalno iskoristi - rekao je profesor Danny Steeghs sa Univerziteta Warwick.

Dodao je da je brzina od suštinskog značaja.

- Tražimo nešto što je vrlo kratkog vijeka - nema mnogo vremena prije nego što nestanu - rekao je on.

Neutronske zvijezde su toliko teške da mala žličica njihovog materijala teži četiri milijarde tona.

Teleskop omogućava astronomima da efikasno prodru kroz jednu takvu zvijezdu i otkriju šta je unutra.

Neutronska zvijezda je zapravo mrtvo sunce koje se urušilo pod svojom ogromnom težinom, zgnječivši atome zbog kojih je nekada sjala. Imaju toliko jaku gravitaciju da privlače jedna drugu. Na kraju se uruše i spajaju.

Kada se to dogodi, one stvaraju bljesak svjetlosti i snažan udarni val kroz svemir. Tada se čini da sve u svemiru pulsira, uključujući, neprimjetno, i atome unutar svakog od nas.

Udarni val, nazvan gravitacijski val, iskrivljuje prostor. Kada se otkrije na Zemlji, novi teleskop kreće u akciju da pronađe točnu lokaciju sudara neutronskih zvijezda.

artinfo.ba

• Modernizacija

svemirr.jpg

Sudari neutronskih zvijezda su ključni za naše razumijevanje svemira.

Dodao je da je brzina od suštinskog značaja.

artinfo.ba