Počela je izgradnja prve punionice vodika u jednoj od garaža bečkog javnog prijevoznika, Wiener Linien. Bečko gradsko komunalno preduzeće Wiener Stadtwerke ubuduće će tu puniti autobuse i kamione. Prvi autobus na vodik bit će u upotrebi već od prosinca ove godine.
Punionica na vodik predstavlja važan korak prema CO2 neutralnom javnom prijevozu. Na punionici će autobusi i kamioni iz Wiener Stadtwerkea, odnosno prijevozna sredstva namijenjena za komunalne usluge, točiti gorivo budućnosti. U Beču je Wiener Stadtwerke jedino preduzeće, ovlašteno za proizvodnju, upotrebu i punjenje vodonika istovremeno.
- To preduzeće i njegovi koncerni su glavni partner grada za zaštitu klime. Prva punionica i prvi autobus na pogon vodika predstavljaju ključnu prekretnicu za klimatsku budućnost Beča - izjavio je Peter Hanke, član gradske i pokrajinske vlade, iz resora za financije, gospodarstvo, rad, međunarodne odnose i Bečka javna preduzeća, pri polaganju kamena temeljca za punionicu.
Izgradnja te punionice je neophodna jer je planirano da do 2023. godine deset autobusa na vodik kruži bečkim ulicama. Prvi autobus tog tipa bit će dostupan već u prosincu 2021. godine. Tijekom ljeta 2020. godine uspješno je testiran autobus na vodikov pogon proizvođača Solaris, model Urbino 12 na liniji 39A. Prednost autobusa na vodik, u odnosu na električne modele, je u tome što punjenje traje mnogo kraće. Za Solaris, naprimjer, spremnik vodika od 35 kilograma može da se napuni za svega osam minuta, omogućavajući autobusu da pređe do 400 kilometara.
- Osim već ekološki prihvatljivih autobusa Euro-6, austrijska prijestolnica do 2027. godine planira uvesti u upotrebu ukupno 82 vozila na električni pogon i vodik - navodi Eurocomm-PR Sarajevo, Mreža za međunarodnu komunikaciju Grada Beča.
artinfo.ba