× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • I NAJLOŠIJE BOLJE OD NIKAKVE

 

 

645645.png

 

 

Svakih osam minuta u svijetu jedno dijete izgubi život u prometnoj nesreći. Ozljede djece prouzročene prometnim nesrećama predstavljaju jedan od četiriju najčešćih uzroka smrti djece od 5 do 17 godina starosti, piše Večernji list BiH. 

Zabrinjavajući podatci

Dok je u razvijenim zemljama nepojmljivo djecu u autu prevoziti bez autosjedalice, u BiH je u automobilu koristi manje od 50% roditelja, što je izuzetno opasno za sigurnost djeteta jer ga, u slučaju prometne nesreće, ostavlja potpuno nezaštićenim.

Prometne nesreće na bh. cestama godišnje odnose više od 300 života, dok oko 11.000 osoba bude lakše ili teže ozlijeđeno. Nažalost, dio ovih statističkih brojki su i djeca. Tako je tijekom 2018. u BiH smrtno stradalo petero djece, dok ih je oko 150 pretrpjelo teške tjelesne ozljede. Istraživanje koje je prošle godine proveo BIHAMK na lokaciji većih gradova u BiH na najfrekventnijim prometnicama, ispred vrtića i trgovačkih centara, kao na ulazima i izlazima iz gradova prilikom gradske vožnje, samo 40,6% djece koristilo je sigurnosni pojas ili bilo ispravno vezano u dječjem sjedištu tijekom vožnje.

Približno isti i poražavajući je postotak uporabe autosjedalica u uvjetima izvangradske vožnje, kad su brzine kretanja vozila veće i mogućnost preživljavanja u slučaju prometne nesreće znatno manja. Taj postotak pravilne upotrebe autosjedalice samo je 43,4%, što znači da troje od sedmero djece tijekom vožnje nije bilo vezano u autosjedalici.

Povećanje kazni

Kad je riječ o uvjetima gradske vožnje, od ukupnog postotka nevezane djece, 24,8% je sjedilo nevezano u sjedalici, 52,5% su vozilo u vozilu bez sjedalice, a 22,7% djece tijekom vožnje sjedilo je na prednjem sjedištu. Nažalost, veoma slična situacija je i u uvjetima izvangradske vožnje u kojima su brzine kretanja vozila značajno veće nego u uvjetima gradske vožnje.

Od ukupnog postotka nevezane djece, 21,1% njih sjedilo je nevezano u sjedalici, 43,4% djece vozilo se u vozilu bez sjedalice, dok je 35,5% djece tijekom vožnje sjedilo na prednjem sjedištu. Ono što posebno zabrinjava jest činjenica da roditelji, bez obzira na sve opasnosti tijekom vožnje, ali i značajno povećanje novčanih kazni, koje se kreću od 400 do 1000 KM izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti prometa u BiH, prevoze svoju djecu na prednjem sjedištu i tako ih izravno izlažu opasnosti.

Prema istraživanju, svako peto dijete u vozilu sjedilo je nezaštićeno na mjestu suvozača. BIHAMK je 2017. proveo istraživanje o korištenju autosjedalica i sigurnosnih pojaseva. Uspoređujući podatke iz tog razdoblja s podacima iz 2019., utvrdili su da je, kad je riječ o uporabi sustava dječje zaštite, došlo do značajnog povećanja stupnja uporabe sigurnosnih autosjedalica za više od 45%.

Tako je sa zabrinjavajućih 28,8% postotak upotrebe autosjedalica porastao na 42%. Iz ovih podataka može se zaključiti da, iako je došlo do značajnog povećanja, još uvijek ne postoji izgrađena svijest o važnosti korištenja dječjih autosjedalica, odnosno roditelji još uvijek nemaju predstavu o tome kolika je opasnost voziti djecu nezaštićenu u automobilu.

Vecernji.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
Sarajevski kiseljak - novi 28.6.
  • I NAJLOŠIJE BOLJE OD NIKAKVE

 

 

645645.png

 

 

Svakih osam minuta u svijetu jedno dijete izgubi život u prometnoj nesreći. Ozljede djece prouzročene prometnim nesrećama predstavljaju jedan od četiriju najčešćih uzroka smrti djece od 5 do 17 godina starosti, piše Večernji list BiH. 

Zabrinjavajući podatci

Dok je u razvijenim zemljama nepojmljivo djecu u autu prevoziti bez autosjedalice, u BiH je u automobilu koristi manje od 50% roditelja, što je izuzetno opasno za sigurnost djeteta jer ga, u slučaju prometne nesreće, ostavlja potpuno nezaštićenim.

Prometne nesreće na bh. cestama godišnje odnose više od 300 života, dok oko 11.000 osoba bude lakše ili teže ozlijeđeno. Nažalost, dio ovih statističkih brojki su i djeca. Tako je tijekom 2018. u BiH smrtno stradalo petero djece, dok ih je oko 150 pretrpjelo teške tjelesne ozljede. Istraživanje koje je prošle godine proveo BIHAMK na lokaciji većih gradova u BiH na najfrekventnijim prometnicama, ispred vrtića i trgovačkih centara, kao na ulazima i izlazima iz gradova prilikom gradske vožnje, samo 40,6% djece koristilo je sigurnosni pojas ili bilo ispravno vezano u dječjem sjedištu tijekom vožnje.

Približno isti i poražavajući je postotak uporabe autosjedalica u uvjetima izvangradske vožnje, kad su brzine kretanja vozila veće i mogućnost preživljavanja u slučaju prometne nesreće znatno manja. Taj postotak pravilne upotrebe autosjedalice samo je 43,4%, što znači da troje od sedmero djece tijekom vožnje nije bilo vezano u autosjedalici.

Povećanje kazni

Kad je riječ o uvjetima gradske vožnje, od ukupnog postotka nevezane djece, 24,8% je sjedilo nevezano u sjedalici, 52,5% su vozilo u vozilu bez sjedalice, a 22,7% djece tijekom vožnje sjedilo je na prednjem sjedištu. Nažalost, veoma slična situacija je i u uvjetima izvangradske vožnje u kojima su brzine kretanja vozila značajno veće nego u uvjetima gradske vožnje.

Od ukupnog postotka nevezane djece, 21,1% njih sjedilo je nevezano u sjedalici, 43,4% djece vozilo se u vozilu bez sjedalice, dok je 35,5% djece tijekom vožnje sjedilo na prednjem sjedištu. Ono što posebno zabrinjava jest činjenica da roditelji, bez obzira na sve opasnosti tijekom vožnje, ali i značajno povećanje novčanih kazni, koje se kreću od 400 do 1000 KM izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti prometa u BiH, prevoze svoju djecu na prednjem sjedištu i tako ih izravno izlažu opasnosti.

Prema istraživanju, svako peto dijete u vozilu sjedilo je nezaštićeno na mjestu suvozača. BIHAMK je 2017. proveo istraživanje o korištenju autosjedalica i sigurnosnih pojaseva. Uspoređujući podatke iz tog razdoblja s podacima iz 2019., utvrdili su da je, kad je riječ o uporabi sustava dječje zaštite, došlo do značajnog povećanja stupnja uporabe sigurnosnih autosjedalica za više od 45%.

Tako je sa zabrinjavajućih 28,8% postotak upotrebe autosjedalica porastao na 42%. Iz ovih podataka može se zaključiti da, iako je došlo do značajnog povećanja, još uvijek ne postoji izgrađena svijest o važnosti korištenja dječjih autosjedalica, odnosno roditelji još uvijek nemaju predstavu o tome kolika je opasnost voziti djecu nezaštićenu u automobilu.

Vecernji.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.