× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti

dij

 

Influenceri na društvenim mrežama imaju velike platforme, neki od njih i po milijun pratitelja, dakle, ljudi koji se oslanjaju na njihove savjete bilo da je riječ o prehrani, mršavljenju, savjetima o ljepoti ili drugim temama. Ironično, mnogi od tih blogera dopiru do više ljudi nego mnogi stručnjaci za prehranu i drugi kvalificirani profesionalci. Nova šokantna studija otkrila je da influenceri na društvenim mrežama, koji su se specijalizirali za prehranu i mršavljenje, čak u 90 posto slučajeva daju pogrešne savjete...

 

Najpopularniji "gurui za mršavljenje"

Istraživači sa Sveučilišta Glasgow upozorili su javnost da ne slušaju savjete influencera na društvenim mrežama kada je riječ o savjetima kako skinuti višak kilograma.

Njihova studija predstavljena je na Kongresu Europskog udruženja za istraživanje gojaznosti, a inicijalni cilj studije nije bio kritizirati blogere koji pišu o hrani već jednostavno evaluirati kako influenceri društvenih mreža educiraju svoje pratitelje. Studija je obuhvatila devet najpopularnijih "gurua za mršavljenje" u Velikoj Britaniji, koji imaju više od 80.000 pratitelja na najmanje jednoj društvenoj mreži.

Istraživači su pratili sadržaje njihovih blogova u razdoblju između svibnja i lipnja 2018. te potom ocijenili kredibilitet i kvalitetu informacija koje su pronašli, uz pomoć 12 kriterija.

Vlastita mišljenja kao činjenice

Autori studije analizirali su nutritivne vrijednosti recepata, kao i kredibilitet, transparentnost i istinitost njihovih savjeta. Rezultati su bili lošiji nego što su očekivali. Od svih blogova koje su analizirali, samo jedan je bio točan i utemeljen na europskim standardima prehrane, te je imao 70-postotnu vjerodostojnost.

Ostali su iznosili svoja mišljenja kao činjenice, nisu navodili znanstvene dokaze svojih tvrdnji i nedostajalo im je važnih napomena ili su imali planove obroka koji nisu zadovoljavali nutritivne kriterije. Premda studija nije otkrila o kojim blogerima je riječ, istaknuto je da je jedini bloger koji je prošao njihovu analizu nutricionist, a ostali, od kojih je jedan liječnik, nisu imali adekvatnu izobrazbu u području znanosti o prehrani.

Zaključak studije je da trenutno blogeri-savjetnici za mršavljenje predstavljaju moguću opasnost za javnost, te ističe važnost regulacije i sustavne evaluacije takvih blogova.

Kako prepoznati nepouzdanog blogera

Ovo su neki od znakova nepouzdanih blogera koji pišu o prehrani:

1. Sugeriraju da slijedite određeni plan prehrane koji se temelji isključivo na njihovom iskustvu.

2. Nikada se ne pozivaju na standardna, aktualna istraživanja o hrani, da bi poduprli svoje tvrdnje.

3. Ne daju nikakve upute ni savjete o tome tko može imati koristi od određenog načina prehrane, a tko ne.

4. Preporučuju mnogo proizvoda za mršavljenje, ne objavljujući imena sponzora.

5. Nedostaje im formalne edukacije o prehrani.

 

Izvor: www.ba-bamail.com

 

artinfo.ba | TM

 

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST

dij

 

Influenceri na društvenim mrežama imaju velike platforme, neki od njih i po milijun pratitelja, dakle, ljudi koji se oslanjaju na njihove savjete bilo da je riječ o prehrani, mršavljenju, savjetima o ljepoti ili drugim temama. Ironično, mnogi od tih blogera dopiru do više ljudi nego mnogi stručnjaci za prehranu i drugi kvalificirani profesionalci. Nova šokantna studija otkrila je da influenceri na društvenim mrežama, koji su se specijalizirali za prehranu i mršavljenje, čak u 90 posto slučajeva daju pogrešne savjete...

 

Najpopularniji "gurui za mršavljenje"

Istraživači sa Sveučilišta Glasgow upozorili su javnost da ne slušaju savjete influencera na društvenim mrežama kada je riječ o savjetima kako skinuti višak kilograma.

Njihova studija predstavljena je na Kongresu Europskog udruženja za istraživanje gojaznosti, a inicijalni cilj studije nije bio kritizirati blogere koji pišu o hrani već jednostavno evaluirati kako influenceri društvenih mreža educiraju svoje pratitelje. Studija je obuhvatila devet najpopularnijih "gurua za mršavljenje" u Velikoj Britaniji, koji imaju više od 80.000 pratitelja na najmanje jednoj društvenoj mreži.

Istraživači su pratili sadržaje njihovih blogova u razdoblju između svibnja i lipnja 2018. te potom ocijenili kredibilitet i kvalitetu informacija koje su pronašli, uz pomoć 12 kriterija.

Vlastita mišljenja kao činjenice

Autori studije analizirali su nutritivne vrijednosti recepata, kao i kredibilitet, transparentnost i istinitost njihovih savjeta. Rezultati su bili lošiji nego što su očekivali. Od svih blogova koje su analizirali, samo jedan je bio točan i utemeljen na europskim standardima prehrane, te je imao 70-postotnu vjerodostojnost.

Ostali su iznosili svoja mišljenja kao činjenice, nisu navodili znanstvene dokaze svojih tvrdnji i nedostajalo im je važnih napomena ili su imali planove obroka koji nisu zadovoljavali nutritivne kriterije. Premda studija nije otkrila o kojim blogerima je riječ, istaknuto je da je jedini bloger koji je prošao njihovu analizu nutricionist, a ostali, od kojih je jedan liječnik, nisu imali adekvatnu izobrazbu u području znanosti o prehrani.

Zaključak studije je da trenutno blogeri-savjetnici za mršavljenje predstavljaju moguću opasnost za javnost, te ističe važnost regulacije i sustavne evaluacije takvih blogova.

Kako prepoznati nepouzdanog blogera

Ovo su neki od znakova nepouzdanih blogera koji pišu o prehrani:

1. Sugeriraju da slijedite određeni plan prehrane koji se temelji isključivo na njihovom iskustvu.

2. Nikada se ne pozivaju na standardna, aktualna istraživanja o hrani, da bi poduprli svoje tvrdnje.

3. Ne daju nikakve upute ni savjete o tome tko može imati koristi od određenog načina prehrane, a tko ne.

4. Preporučuju mnogo proizvoda za mršavljenje, ne objavljujući imena sponzora.

5. Nedostaje im formalne edukacije o prehrani.

 

Izvor: www.ba-bamail.com

 

artinfo.ba | TM

 

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više