× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Podijeljena mišljenja

 prokasfa.jpg

Put prema Prokoškom jezeru bit će dosta pristupačniji nakon što je izvršeno asfaltiranje jednog dijela dionice, a do kraja godine i drugog dijela dionice puta. Dok jedni smatraju da je ovo odličan potez, drugi ipak negoduju,piše Klix.ba.

Prokoško jezero je do prije nekoliko godina bio netaknuti biser bh. prirode i turizma. Masovna gradnja vikendica i drugih objekata, upitne legalizacije o čemu su mnogi pisali, sve više privlači pažnju bh. javnosti koji iz godine u godinu gledaju kako ovo mjesto gubi svoju čar. 



Sada, Prokoško jezero ponovo nije u žiži javnosti zbog svoje ljepote već ponovo zbog izvođenja građevinskih radova koji su prema riječima dijela javnosti narušili njegovu prirodnost, dok drugi dio javnosti smatra da je ovo dobar potez s obzirom da će pristup biti lakši.

Projekti rekonstrukcije putne komunikacije od velikog su značaja za razvoj turizma, što je potvrdio i direktor Turističke zajednice KSB Miroslav Matošević za Klix, ali je dodao da uzroke negativnih posljedica treba tražiti u primjeni zakonodavnog okvira i regulativa.

"Opravdana je zabrinutost velikog broja građana da lako dostupan planinski prostor može izgubiti svoju ‘divlju’ i prirodnu privlačnost i da može dovesti do zagađenja, gužvi i opterećenja za lokalne resurse (voda, otpad, energija). To je problem i drugih brojnih destinacija koje se suočavaju s pritiskom prekomjernog turizma i koje se na razne načine nose sa tim problemom (kontrola broja posjetitelja, sezonski režim, zabrana za pojedine tipove vozila i sl.)", kazao je Matošević te dodao:

"Međutim, unaprjeđenje cestovne infrastrukture ne mora nužno narušiti prirodu i turizam ako se planira i realizira pažljivo i održivo, u skladu s načelima održivog razvoja. U ovome slučaju ne bi trebalo razvojne aktivnosti u turizmu 'okriviti' za eventualno moguće posljedice - bolja pristupačnost sama po sebi ne znači automatski degradaciju prostora. Uzroke eventualnih negativnih posljedica ne treba tražiti u razvoju već pravi izazovi leže u primjeni zakonodavnog okvira i regulativa, provođenju studija utjecaja na okoliš i dosljednoj primjeni zaštitnih mjera. Ne može i ne smije biti rješenje za problem obustava razvojnih aktivnosti, zamislite da npr. zbog nekoliko huligana zabranite nogomet kao sport i da je to rješenje za problem."

Na kraju je dodao da je važno da se u upravljanje ovog prirodnog fenomena uključi i lokalna zajednica kao neko ko će odlučivati i upravljati razvojem.

"Upravo participacija lokalnog stanovništva, uz stručnu podršku i jasno definirane zakonske smjernice, može biti garancija da se planinsko područje razvija u skladu s vlastitim identitetom i prirodnim ograničenjima", poručio je Matošević.

Inače, asfaltiran je put na dionici Vlaška ravan – Prokoško jezero, koja već godinama predstavlja ozbiljan izazov za sve vozače, naročito tijekom ljetne turističke sezone, dok u toku godine se planira asfaltiranje i dionice od Jezernice do Vlaške ravni.

Ukupna vrijednost radova koji će biti izvedeni na ove dvije dionice iznosit će 4,35 miliona KM, a financirani su iz Kantona Središnja Bosna te viših nivoa vlasti i općine Fojnica.

artinfo.ba/klix.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Podijeljena mišljenja

 prokasfa.jpg

Put prema Prokoškom jezeru bit će dosta pristupačniji nakon što je izvršeno asfaltiranje jednog dijela dionice, a do kraja godine i drugog dijela dionice puta. Dok jedni smatraju da je ovo odličan potez, drugi ipak negoduju,piše Klix.ba.

Prokoško jezero je do prije nekoliko godina bio netaknuti biser bh. prirode i turizma. Masovna gradnja vikendica i drugih objekata, upitne legalizacije o čemu su mnogi pisali, sve više privlači pažnju bh. javnosti koji iz godine u godinu gledaju kako ovo mjesto gubi svoju čar. 



Sada, Prokoško jezero ponovo nije u žiži javnosti zbog svoje ljepote već ponovo zbog izvođenja građevinskih radova koji su prema riječima dijela javnosti narušili njegovu prirodnost, dok drugi dio javnosti smatra da je ovo dobar potez s obzirom da će pristup biti lakši.

Projekti rekonstrukcije putne komunikacije od velikog su značaja za razvoj turizma, što je potvrdio i direktor Turističke zajednice KSB Miroslav Matošević za Klix, ali je dodao da uzroke negativnih posljedica treba tražiti u primjeni zakonodavnog okvira i regulativa.

"Opravdana je zabrinutost velikog broja građana da lako dostupan planinski prostor može izgubiti svoju ‘divlju’ i prirodnu privlačnost i da može dovesti do zagađenja, gužvi i opterećenja za lokalne resurse (voda, otpad, energija). To je problem i drugih brojnih destinacija koje se suočavaju s pritiskom prekomjernog turizma i koje se na razne načine nose sa tim problemom (kontrola broja posjetitelja, sezonski režim, zabrana za pojedine tipove vozila i sl.)", kazao je Matošević te dodao:

"Međutim, unaprjeđenje cestovne infrastrukture ne mora nužno narušiti prirodu i turizam ako se planira i realizira pažljivo i održivo, u skladu s načelima održivog razvoja. U ovome slučaju ne bi trebalo razvojne aktivnosti u turizmu 'okriviti' za eventualno moguće posljedice - bolja pristupačnost sama po sebi ne znači automatski degradaciju prostora. Uzroke eventualnih negativnih posljedica ne treba tražiti u razvoju već pravi izazovi leže u primjeni zakonodavnog okvira i regulativa, provođenju studija utjecaja na okoliš i dosljednoj primjeni zaštitnih mjera. Ne može i ne smije biti rješenje za problem obustava razvojnih aktivnosti, zamislite da npr. zbog nekoliko huligana zabranite nogomet kao sport i da je to rješenje za problem."

Na kraju je dodao da je važno da se u upravljanje ovog prirodnog fenomena uključi i lokalna zajednica kao neko ko će odlučivati i upravljati razvojem.

"Upravo participacija lokalnog stanovništva, uz stručnu podršku i jasno definirane zakonske smjernice, može biti garancija da se planinsko područje razvija u skladu s vlastitim identitetom i prirodnim ograničenjima", poručio je Matošević.

Inače, asfaltiran je put na dionici Vlaška ravan – Prokoško jezero, koja već godinama predstavlja ozbiljan izazov za sve vozače, naročito tijekom ljetne turističke sezone, dok u toku godine se planira asfaltiranje i dionice od Jezernice do Vlaške ravni.

Ukupna vrijednost radova koji će biti izvedeni na ove dvije dionice iznosit će 4,35 miliona KM, a financirani su iz Kantona Središnja Bosna te viših nivoa vlasti i općine Fojnica.

artinfo.ba/klix.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više