screenshoot/Nezavisne
U dijelu Koridora Vc kroz Republiku Srpsku oko dobojske obilaznice trenutno se izvode najzahtjevniji radovi, a u tvrtki “Integral inženjering” tvrde da se odvijaju u skladu s predviđenom dinamikom, kao i da bi ova dionica trebalo biti završena do kraja sljedeće godine.
Dionica je duga 5,6 kilometara, od Rudanke do izlaza iz tunela Putnikovo brdo 2, i uključuje most preko rijeke Bosne, dug 328 metara, dva tunela s dvije cijevi ukupne dužine oko dva kilometra i vijadukt dužine 250 metara, pišu Nezavisne novine.
U “Autoputevima RS” pojasnili su kako je projekt financiran kreditnim sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj, s kojom je potpisan sporazum vrijedan 150 milijuna eura, a da je EU putem Investicijskog fonda za zapadni Balkan (WBIF) osigurala grant od 38,5 milijuna eura.
Šef gradilišta ispred “Integral inženjeringa” Marko Salapura kaže kako se radi o jako zahtjevnoj dionici, jer je gotovo cijla usječena u okolna brda, a polovica ukupne trase je na mostovima, vijaduktima i u tunelima.
Na gradilištu je angažirano 250 ljudi, a u tunelu se radi u tri smjene, s obzirom na to da je ovo najizazovniji dio posla. Unatoč složenim geološkim uvjetima, svaki dan se iskopa oko sedam metara.
Kako kaže, o složenosti ove dionice najbolje govori podatak da kompletan projekt zahtjeva iskopavanje oko milijun i pol kubika zemlje, ugradnju oko 400.000 kubika nasipa, bušenje preko 13 kilometara šipova da bi se stabilizirale kosine i ugrađivanje oko 150.000 kubika betona.
Zbog složenosti posla, tunel je dio projekta koji će zadnji biti završen, a zadnjih 350 metara “Integral” će kopati u FBiH, u skladu s dogovorom dva entiteta.
Salapura kaže kako je dogovorena i izgradnja zajedničke naplatne stanice sa deset naplatnih mjesta, koja će se nalaziti na samom autoputu, gdje će oba entitetska poduzeća obavljati naplatu cestarine, svatko za svoj dio autoputa.
U “Autoputevima RS”, koji su investitor na ovom projektu, rekli su da je, zaključno s krajem ožujka, na glavnoj trasi završeno oko 75 posto nasipa i 60 posto iskopa, na mostu Kostajnica ukupno je završeno 84 posto posla.
Ističu kako je na tunelu Putnikovo brdo 2 prošlog studenoga došlo do oštećenja usljed klizišta, a u “Integralu” kažu kako je sanacija u tijeku.
Salapura navodi kako je “Integral” stekao sve moguće vrste iskustava kada je u pitanju izgradnja autoputeva sa svim vrstama objekata, a da su reference stekli i u izgradnji željeznice, jer su proveli projekt u Hrvatskoj.
– Financiranja su na projektima koje smo izvodili putem EU, Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj. Imamo odlična iskustva i nadamo se da ćemo nastaviti sa suradnjom – kaže šef gradilišta.