× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Članak Slobodne Bosne

zalica_i_beus.jpg

Porrtal Slobodna Bosna u posjedu je kompletnog pregleda projekata koje je Fondacija za kinematografiju sufinancirala u periodu 2002-2022. godina. Prema ovoj evidenciji, radi se o najmanje 2.150.000 KM dodijeljenog proračunskog novca za filmove koji nisu snimljeni 

Piše: MAJA RADEVIĆ

„Ne postoji evidencija da je film snimljen“ – oznaka je koja stoji pored brojnih projekata koji su od 2002. godine do danas sufinancirani novcem iz Fonda za kinematografiju koji djeluje na razini Federacije BiH.

Pitanje fantomskih filmova u koje je Fond za kinematografiju uložio stotine tisuća maraka proračunskog novca, a koji nikada nisu snimljeni, već godinama je tema koja se periodično provlači u javnosti i medijima. Još 2018. godine tadašnja federalna ministrica kulture i sporta Zora Dujmović izjavila je da će Ministarstvo zatražiti od Fonda očitovanje o tome gdje je završilo više od milijun maraka novca poreskih obveznika koji su isplaćeni producentskoj kući Refresh za njihove projekte koji nisu realizirani.

Nakon što dobijemo njihovo izvješće, vidjet ćemo šta dalje poduzeti“, rekla je tada ministrica Dujmović.

Šest godina kasnije – situacija nepromijenjena. Aktualni predsjednik Upravnog odbora Fonda za kinematografiju Antonio Beus slikovito konstatira da je taj novac „popapala debela maca“, a dio članova Udruženja redateljica i reditelja BiH od Vlade Federacije zahtijeva Beusovu smjenu.

"Molimo vas da u što hitnijem roku postavite novi Upravni odbor i novog predsjednika/cu koji će raditi u interesu unaprjeđenja bh. kinematografije", poručili su u rujnu ove godine reditelji/ce Aida Begić, Sabrina Begović, Alen Drljević, Nenad Dizdarević, Nermin Hamzagić, Zdenko Jurilj, Nedim Karalić, Faruk Lončarević, Tanja Miletić Oručević, Alen Šimić, Danis Tanović, Ines Tanović i Srđan Vuletić.

Slobodna Bosna u posjedu je kompletnog pregleda projekata koje je Fondacija sufinancirala u periodu 2002-2022. godina. Prema ovoj evidenciji, radi se o najmanje 2.150.000 KM dodijeljenog proračunskog novca za filmove koji nisu snimljeni.

Ovdje ćemo navesti samo neke od tih projekata:

U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce“ , produkcija Forum – 80.000 KM (2002)„Usamljenost“, produkcija Porta – 200.000 KM (2006)

Krasta“, Refresh produkcija – 150.000 KM i 67.000 KM (2009., 2011.)

Zehra i fortuna“, Refresh produkcija - 500.000 KM150.000 KM i 102.656 KM (2010., 2011. i 2012.)

Christkind“, Deblokada – 480.240 KM (2019)

Ja sam pas i zovem se Salvatore“, produkcija Koncept (animirani) – 30.000120.000100.000 KM (2007., 2008. i 2009.)

Povratak kući“ (dokumentarni), Global Adria Sarajevo, 25.000 KM (2008)

Tuđa krv”, Refresh produkcija – 150 000 KM (2010)

tabela1_fond.png

Prema riječima Antonija Beusa, aktuelna uprava Fonda uspjela je dio ovog novca vratiti i kroz novi natječaj rasporediti za nove projekte. Beus kaže da je na početku rada Fondacije bilo projekata koji su dobili određen dio novca i nisu realizirani jer su producentske kuće koje su stajale iza njih u međuvremenu propale. Dio novca vratili su sami autori, odnosno producenti – recimo, Pjer Žalica za projekat “Zehra i fortuna” i Jasmila Žbanić za projekat “Christkind”. No, na pitanje Slobodne Bosne o kolikim iznosima se točno radi, Beus nije mogao odgovoriti.

- Za projekat “Christkind” Deblokada je od dodijeljenih blizu 500.000 KM zadržala cca 98.000 KM kao troškove predprodukcije. Dio filmova iz perioda proje korone smo dodatno pomogli. Filmovi su završeni i većina je imala i premijeru. Trenutno, samo dva projekta su u postprodukciji. To su „Paviljon“ Dine Mustafića i „Božiji gnjev“ Kristijana Milića – navodi Beus.

Antonio Beus ne krije ogorčenje odnosom poznatih bh. redateljskih imena prema blagajni Fonda za kinematografiju. Posprdno ih naziva “FGR” (skraćenica za “fina gradska raja”) i kaže da su perfidnost poslovanja i manipulacije prošlim sazivom UO Fondacije doveli do savršenstva.

FGR, okupljena oko Akademije scenskih umjetnosti, kroz medijske spinove su uvijek reketarili aktualnu politiku i resorne ministre isključivo štiteći svoje interese. Svi njihovi kapitalni projekti su propast - da počnemo od nove zgrade ASU, pa nesretnih studenata koji nikada nisu u prigodi da snime svoj debitantski film, zataškavanja seksualnih uznemiravanja studenata od strane profesora, neadekvatne stručne spreme profesora, itd. Ali su uvijek brižljivo njegovali imidž “moralnih vertikala društva” – govori Beus.

Kaže da je za Žalicu, Jasmilu Žbanić, Danisa Tanovića i ostale on “papak iz Kiseljaka” kojeg treba što prije ukloniti iz filmske zajednice jer je dirnuo u osinje gnijezdo, odnosno zatražio da se polože računi gdje je tačno utrošen taj silni novac. Beusa u njegovim namjerama podržava sarajevski redatelj Ahmed Imamović, koji je među prvima javno progovorio o zloupotrebama proračunskog novca.

- Pare su date, filmovi nikad nisu snimljeni. Pare su date, računi priloženi, filmova nemaNijedan ministar ništa nije poduzeo da se vidi gdje su te pare. Imate krug ljudi, FGR. Žalica se žalio na stara vremena kako je funkcioniralo. Znate kako je funkcioniralo? Imali su svoju firmu, prvi članovi UO Fondacije za kinematografiju bili su Kenović i Vuletić, a prve pare su dali sami sebi. Zehra i fortuna 902.000 KM, ostali filmovi po 200.000, šta je radilo Tužiteljstvo? - pita Imamović.

tabela4_fond.png

Međutim, od Beusovih izjava ogradile su se druge dvije članice Upravnog odbora Fonda, Emina Ganić i Mirna Milanović-Lalić.

- Gospodin Beus, pozivajući se na svoju ulogu v.d. predsjedatelja, dijeli isključivo osobna mišljenja bazirana na svom dugogodišnjem radu unutar Fonda, dok kao kolektivno tijelo UO Fondacije trenutno revidira taj rad gdje su mnogobrojne zabilježene nepravilnosti validirane i putem izvješća, upućene resornom ministarstvu, Vladi Federacije BiH te uredu kantonalnog tužitelja. Naše je uvjerenje da će imenovanjem novog UO Fondacije njen budući rad implementirati politiku transparentnosti, fiskalne odgovornosti te služiti cilju zbog kojeg je uspostavljen Fond - da pruža podršku i poticaj razvoju bh. filmske industrije, a ne servisira osobne interese niti promovira osobne stavove bilo kojeg individualnog člana UO – navode Ganić i Milanović-Lalić.

Kad smo već kod fiskalne odgovornosti, u tabeli sufinanciranih projekata Fondacije u koje je ekipa Slobodne Bosne imala uvid, pored desetina projekata uz komentar o utrošku sredstava piše: “Opravdano, možda je naziv filma promijenjen”. Neki od tih projekata jesu snimljeni i radni naziv im je promijenjen. No, neki nisu nikada ugledali svjetlo dana. I opet, radi se o stotinama tisuća maraka iz proračuna Fondacije. Potpuno je nevjerojatno da umjesto točne evidencije ishoda ovih projekata pored njih stoji riječ “možda” – možda jesu, a možda i nisu realizirani, to niko izgleda ne zna reći sa sigurnošću. Jedino što je sigurno je da nijedan od tih filmova nije deponiran u Kinoteku BiH. A prema potpisanom sporazumu sa Kinotekom iz 2020. godine, oni koji nisu dostavili svoje filmove u Kinoteku ne mogu aplicirati na natječaje Fondacije za nove projekte.

tabela2_fond.png

Jedan od većih skandala kada je u pitanju raspodjela proračuna iz Fonda za kinematografiju vezan je za nabavku opreme za digitalizaciju bh. kinematografije za Filmski Centar Sarajevo. Fondacija je ovaj projekat podržala sa oko 130.000 KM, no naknadno se ispostavilo da je Filmski centar za istu namjenu dobio novac od Američkog veleposlanstva.

Ovo je dio utrošenog novca, koji je kasnije vraćen Fondaciji. Naime, ispostavilo se da je direktorica Filmskog centra Sarajevo Ines Tanović od Veleposlanstva SAD-a dobila za istu namjenu više od pola milijuna maraka, pa je onda i nama i njima istim računom pravdala nabavljenu opremu. To je skandal posebne kategorije koji trenutno istražuje Tužiteljstvo FBiH – kaže Antonio Beus,piše Slobodna Bosna.

 

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
Šišović 2
  • Članak Slobodne Bosne

zalica_i_beus.jpg

Porrtal Slobodna Bosna u posjedu je kompletnog pregleda projekata koje je Fondacija za kinematografiju sufinancirala u periodu 2002-2022. godina. Prema ovoj evidenciji, radi se o najmanje 2.150.000 KM dodijeljenog proračunskog novca za filmove koji nisu snimljeni 

Piše: MAJA RADEVIĆ

„Ne postoji evidencija da je film snimljen“ – oznaka je koja stoji pored brojnih projekata koji su od 2002. godine do danas sufinancirani novcem iz Fonda za kinematografiju koji djeluje na razini Federacije BiH.

Pitanje fantomskih filmova u koje je Fond za kinematografiju uložio stotine tisuća maraka proračunskog novca, a koji nikada nisu snimljeni, već godinama je tema koja se periodično provlači u javnosti i medijima. Još 2018. godine tadašnja federalna ministrica kulture i sporta Zora Dujmović izjavila je da će Ministarstvo zatražiti od Fonda očitovanje o tome gdje je završilo više od milijun maraka novca poreskih obveznika koji su isplaćeni producentskoj kući Refresh za njihove projekte koji nisu realizirani.

Nakon što dobijemo njihovo izvješće, vidjet ćemo šta dalje poduzeti“, rekla je tada ministrica Dujmović.

Šest godina kasnije – situacija nepromijenjena. Aktualni predsjednik Upravnog odbora Fonda za kinematografiju Antonio Beus slikovito konstatira da je taj novac „popapala debela maca“, a dio članova Udruženja redateljica i reditelja BiH od Vlade Federacije zahtijeva Beusovu smjenu.

"Molimo vas da u što hitnijem roku postavite novi Upravni odbor i novog predsjednika/cu koji će raditi u interesu unaprjeđenja bh. kinematografije", poručili su u rujnu ove godine reditelji/ce Aida Begić, Sabrina Begović, Alen Drljević, Nenad Dizdarević, Nermin Hamzagić, Zdenko Jurilj, Nedim Karalić, Faruk Lončarević, Tanja Miletić Oručević, Alen Šimić, Danis Tanović, Ines Tanović i Srđan Vuletić.

Slobodna Bosna u posjedu je kompletnog pregleda projekata koje je Fondacija sufinancirala u periodu 2002-2022. godina. Prema ovoj evidenciji, radi se o najmanje 2.150.000 KM dodijeljenog proračunskog novca za filmove koji nisu snimljeni.

Ovdje ćemo navesti samo neke od tih projekata:

U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce“ , produkcija Forum – 80.000 KM (2002)„Usamljenost“, produkcija Porta – 200.000 KM (2006)

Krasta“, Refresh produkcija – 150.000 KM i 67.000 KM (2009., 2011.)

Zehra i fortuna“, Refresh produkcija - 500.000 KM150.000 KM i 102.656 KM (2010., 2011. i 2012.)

Christkind“, Deblokada – 480.240 KM (2019)

Ja sam pas i zovem se Salvatore“, produkcija Koncept (animirani) – 30.000120.000100.000 KM (2007., 2008. i 2009.)

Povratak kući“ (dokumentarni), Global Adria Sarajevo, 25.000 KM (2008)

Tuđa krv”, Refresh produkcija – 150 000 KM (2010)

tabela1_fond.png

Prema riječima Antonija Beusa, aktuelna uprava Fonda uspjela je dio ovog novca vratiti i kroz novi natječaj rasporediti za nove projekte. Beus kaže da je na početku rada Fondacije bilo projekata koji su dobili određen dio novca i nisu realizirani jer su producentske kuće koje su stajale iza njih u međuvremenu propale. Dio novca vratili su sami autori, odnosno producenti – recimo, Pjer Žalica za projekat “Zehra i fortuna” i Jasmila Žbanić za projekat “Christkind”. No, na pitanje Slobodne Bosne o kolikim iznosima se točno radi, Beus nije mogao odgovoriti.

- Za projekat “Christkind” Deblokada je od dodijeljenih blizu 500.000 KM zadržala cca 98.000 KM kao troškove predprodukcije. Dio filmova iz perioda proje korone smo dodatno pomogli. Filmovi su završeni i većina je imala i premijeru. Trenutno, samo dva projekta su u postprodukciji. To su „Paviljon“ Dine Mustafića i „Božiji gnjev“ Kristijana Milića – navodi Beus.

Antonio Beus ne krije ogorčenje odnosom poznatih bh. redateljskih imena prema blagajni Fonda za kinematografiju. Posprdno ih naziva “FGR” (skraćenica za “fina gradska raja”) i kaže da su perfidnost poslovanja i manipulacije prošlim sazivom UO Fondacije doveli do savršenstva.

FGR, okupljena oko Akademije scenskih umjetnosti, kroz medijske spinove su uvijek reketarili aktualnu politiku i resorne ministre isključivo štiteći svoje interese. Svi njihovi kapitalni projekti su propast - da počnemo od nove zgrade ASU, pa nesretnih studenata koji nikada nisu u prigodi da snime svoj debitantski film, zataškavanja seksualnih uznemiravanja studenata od strane profesora, neadekvatne stručne spreme profesora, itd. Ali su uvijek brižljivo njegovali imidž “moralnih vertikala društva” – govori Beus.

Kaže da je za Žalicu, Jasmilu Žbanić, Danisa Tanovića i ostale on “papak iz Kiseljaka” kojeg treba što prije ukloniti iz filmske zajednice jer je dirnuo u osinje gnijezdo, odnosno zatražio da se polože računi gdje je tačno utrošen taj silni novac. Beusa u njegovim namjerama podržava sarajevski redatelj Ahmed Imamović, koji je među prvima javno progovorio o zloupotrebama proračunskog novca.

- Pare su date, filmovi nikad nisu snimljeni. Pare su date, računi priloženi, filmova nemaNijedan ministar ništa nije poduzeo da se vidi gdje su te pare. Imate krug ljudi, FGR. Žalica se žalio na stara vremena kako je funkcioniralo. Znate kako je funkcioniralo? Imali su svoju firmu, prvi članovi UO Fondacije za kinematografiju bili su Kenović i Vuletić, a prve pare su dali sami sebi. Zehra i fortuna 902.000 KM, ostali filmovi po 200.000, šta je radilo Tužiteljstvo? - pita Imamović.

tabela4_fond.png

Međutim, od Beusovih izjava ogradile su se druge dvije članice Upravnog odbora Fonda, Emina Ganić i Mirna Milanović-Lalić.

- Gospodin Beus, pozivajući se na svoju ulogu v.d. predsjedatelja, dijeli isključivo osobna mišljenja bazirana na svom dugogodišnjem radu unutar Fonda, dok kao kolektivno tijelo UO Fondacije trenutno revidira taj rad gdje su mnogobrojne zabilježene nepravilnosti validirane i putem izvješća, upućene resornom ministarstvu, Vladi Federacije BiH te uredu kantonalnog tužitelja. Naše je uvjerenje da će imenovanjem novog UO Fondacije njen budući rad implementirati politiku transparentnosti, fiskalne odgovornosti te služiti cilju zbog kojeg je uspostavljen Fond - da pruža podršku i poticaj razvoju bh. filmske industrije, a ne servisira osobne interese niti promovira osobne stavove bilo kojeg individualnog člana UO – navode Ganić i Milanović-Lalić.

Kad smo već kod fiskalne odgovornosti, u tabeli sufinanciranih projekata Fondacije u koje je ekipa Slobodne Bosne imala uvid, pored desetina projekata uz komentar o utrošku sredstava piše: “Opravdano, možda je naziv filma promijenjen”. Neki od tih projekata jesu snimljeni i radni naziv im je promijenjen. No, neki nisu nikada ugledali svjetlo dana. I opet, radi se o stotinama tisuća maraka iz proračuna Fondacije. Potpuno je nevjerojatno da umjesto točne evidencije ishoda ovih projekata pored njih stoji riječ “možda” – možda jesu, a možda i nisu realizirani, to niko izgleda ne zna reći sa sigurnošću. Jedino što je sigurno je da nijedan od tih filmova nije deponiran u Kinoteku BiH. A prema potpisanom sporazumu sa Kinotekom iz 2020. godine, oni koji nisu dostavili svoje filmove u Kinoteku ne mogu aplicirati na natječaje Fondacije za nove projekte.

tabela2_fond.png

Jedan od većih skandala kada je u pitanju raspodjela proračuna iz Fonda za kinematografiju vezan je za nabavku opreme za digitalizaciju bh. kinematografije za Filmski Centar Sarajevo. Fondacija je ovaj projekat podržala sa oko 130.000 KM, no naknadno se ispostavilo da je Filmski centar za istu namjenu dobio novac od Američkog veleposlanstva.

Ovo je dio utrošenog novca, koji je kasnije vraćen Fondaciji. Naime, ispostavilo se da je direktorica Filmskog centra Sarajevo Ines Tanović od Veleposlanstva SAD-a dobila za istu namjenu više od pola milijuna maraka, pa je onda i nama i njima istim računom pravdala nabavljenu opremu. To je skandal posebne kategorije koji trenutno istražuje Tužiteljstvo FBiH – kaže Antonio Beus,piše Slobodna Bosna.

 

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više