× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Ministarstvo gospodarstva i BBI banka

BBI-SBK.jpg

Na osnovu Ugovora o implementaciji odobrenih sredstava između Ministarstva gospodarstva Srednjobosanskog kantona i Bosna Bank International d.d. Sarajevo potpisanog 25.05.2023.godine objavljuje se: J A V N I P O Z I V GOSPODARSKIM DRUŠTVIMA I OBRTNICIMA ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ODOBRENJE FINANCIRANJA

1. PREDMET POZIVA

Predmet poziva je prikupljanje zahtjeva gospodarskih društava i obrtnika koji posluju na području Srednjobosanskog kantona za odabir korisnika sredstava financiranja uz subvencioniranje dijela profitne marže u skladu sa uvjetima iz javnog poziva, a u skladu sa Odlukom Vlade Srednjobosanskog kantona o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva Srednjobosanskog kantona broj 01-11.7-1269/2023 od 23.02.2023. godine.

2. PRAVO SUDJELOVANJA - KORISNICI LINIJE FINANCIRANJA

Pravo apliciranja za financiranje imaju gospodarska društva i obrtnici koji trajno obavljaju zakonom dozvoljene djelatnosti radi ostvarivanja dohotka odnosno dobiti koji:

• Imaju sjedište na području Srednjobosanskog kantona

• Uredno izmiruju svoje zakonom predviđene obaveze

• Aktivno posluju i imaju uposlene radnike

• Posluju likvidno i zadovoljavajućeg su boniteta

• Po osnovu tekuće kreditne zaduženosti, a prema podacima po Tekućoj IFRS klasifikaciji u kategoriji S1 ili u kategoriji S2 ukoliko Banka procijeni takvu klasifikaciju prihvatljivom sa stanovišta kreditnog rizika.

Sredstva se neće odobravati za projekte iz sljedećih oblasti:

• Poljoprivredna djelatnost

• Proizvodnja oružja i vojne opreme

• Duhanski proizvodi i alkoholna pića

• Otvaranje i rad kazina i drugih objekata za igre na sreću

• Državne institucije i poduzeća 

Neprofitne fondacije, udruženja i organizacije

• Sve vrste financijskih institucija uključujući i banke

• Kao i za druge djelatnosti i namjene koje su internim aktima odabrane banke označene kao nedopuštene.

3. NAMJENA SREDSTAVA

Sredstva iz Proračuna se raspoređuju za subvencionisanje dijela kamatne stope/profitne marže koja se obračunava na financiranja gospodarskih društava i obrtnika koji posluju na području Srednjobosanskog kantona. Ukupna visina sredstava koja će proračun SBK izdvojiti za sufinanciranje profitne marže/ kamatne stope iznosi: KM 200.000,00 (slovima: dvijestotine tisuća KM). Sredstva za financiranja će osigurati Banka u visini do KM 8.250.000,00. Cilj Ugovora je osigurati financiranje/kreditna sredstva gospodarskim društvima i obrtnicima za produktivnije poslovanje i rast gospodarskih aktivnosti, kako bi se omogućilo pokretanje nove i održavanje postojeće proizvodnje, pružanje usluga, veća iskorištenost kapaciteta, održavanje postojećih radnih mjesta i novo zapošljavanje i povećanje izvoza te umanjenje negativnih ekonomskih efekata uzrokovanih pandemijom i širenjem virusa COVID-19. 4.

INFORMACIJE O ROČNOSTI, NAMJENI, IZNOSIMA I VISINI SUBVENCIJE

Maksimalan iznos odobrenih financiranja/kreditnih sredstava

• Za obrtnike iznosi 50.000,00 KM

• Za gospodarska društva do 10 uposlenih iznosi 100.000,00 KM

• Za gospodarska društva od 10 do 50 uposlenih 200.000,00 KM

• Za gospodarska društva od 50 do 250 uposlenih 300.000,00 KM

• Za gospodarska društva preko 250 uposlenih 500.000,00 KM.

Minimalni rok otplate financiranja je do 12 mjeseci i maksimalni rok otplate do 60 mjeseci, uključujući grace-period do maksimalno 6 mjeseci. Financiranja se odobravaju uz profitnu stopu od 2,50%, a naknada za obradu financiranja je 1,00%. Subvencija se obračunava kao 75% ugovorene i plaćene profitne marže, zaokruženo na dvije decimale, po stopi od 1,88%.

5. OBRADA, ODOBRAVANJE I MONITORING

Prijem zahtjeva, proces analize, obrade i odobravanja financiranje iz sredstava subvencionirane linije vršit će se u skladu sa redovnim procedurama Banke. Ugovorom između Banke i Korisnika financiranja definirat će se međusobne obaveze i prava ugovornih strana, te način korištenja financiranja, kao i uvjeti za isplatu subvencije. Za sva financiranja je obavezan monitoring od strane Banke na polugodišnjem nivou. Prilikom prvog monitoringa, šest mjeseci nakon odobrenja financiranja, Korisnik financiranja će dostaviti Banci sljedeće dokumente kako bi ostvario uvjete za subvenciju:

• Izjavu o namjenskom korištenju sredstava financiranja u dva primjerka sa svom pratećom dokumentacijom na ime dokaza

• Potvrde o izmirenim obavezama za direktne i indirektne poreze. Korisnik financiranja ostvaruje pravo na subvenciju ukoliko je namjenski iskoristio sredstva, uredno izmirio obaveze za poreze i obaveze za odobreno financiranje. Za naredne monitoringe Korisnik financiranja ostvaruje pravo na subvenciju nakon što dostavi Banci potvrde o izmirenim porezima, direktnim i indirektnim, te ukoliko uredno servisira obaveze prema Banci za odobreno financiranje. Ukoliko Korisnik financiranja ne dostavi propisanu dokumentaciju i ne ostvari pravo na subvenciju, Banka će o tome izvijestiti Ministarstvo u redovnom kvartalnom izvještaju. Subvencija će se isplatiti samo za periode za koje se utvrdi ispunjenje uvjeta.

6. POTREBNA DOKUMENTACIJA P

otrebna dokumentacija za apliciranje gospodarskih društava:

• Zahtjev kojim se definira namjena, iznos i rok otplate financiranja

• Rješenje o upisu u sudski registar sa svim izmjenama i dopunama

• Aktualni izvod iz sudskog registra ne stariji od 90 dana

• Statut i odluka o osnivanju poduzeća

• Uvjerenje o poreskoj registraciji od porezne uprave – ID broj

•Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost – PDV broj

• Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju pravnog lica prema KD 2010 djelatnosti

• Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana

• Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana

• Specifikacija uz isplatu plaća – Obrazac 2001

• Kopija osobne karte i CIPS-a za lica ovlaštena za zastupanje

• Izjava o povezanim licima

• Suglasnost za provjeru Središnjeg registra kredita (SRK)

• Izvještaj eksternog revizora (samo za dioničarska društva)

• Poslovni plan, program ili projekt, projektirani bilansi i gotovinski tijekovi za period otplate financiranja ukoliko se radi o investiciji

• Očekivani učinci u zapošljavanju, shodno biznis planu

• Bilans stanja i uspjeha za prethodne dvije godine, te preliminarni financijski pokazatelji za tekući period

• Dokumentacija za osiguravanje financiranja i instrumenti osiguravanja financiranja (kolateral) koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i ovisi o bonitetu komitenta; i Po zahtjevu Banke i ostale dokumente u skladu sa internim aktima Banke.

Potrebna dokumentacija za apliciranje fizičkih lica – obrtnika

• Uredno popunjen i ovjeren zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate financiranja

• Dokaz o namjenskom korištenju sredstva financiranja

• Uvjerenje o poreskoj i PDV registraciji (ukoliko je djelatnost u obavezi)

• Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju obrta prema KD 2010 djelatnosti;

• Fotokopija LK – vlasnika samostalne djelatnosti

• Fotokopija CIPS potvrde - vlasnika samostalne djelatnosti

• Specifikacija uz isplatu plaća – Obrazac 2001 i 2002

• Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana

• Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana (ukoliko je djelatnost u PDV sustavu)

• Odgovarajući dokument koji dokazuje da vlasnik samostalne djelatnosti ima nekretninu u svom vlasništvu (stan, kuća, zemljište, poslovni prostor); odgovarajući dokument koji dokazuje vlasništvo - ZK izvadak, list nepokretnosti, posjedovni list (samo za ona područja u kojima nisu uspostavljene zemljišne knjige) i Po zahtjevu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

Potrebna dokumentacija za založno pravo:

Korisnici sredstava obavezni su osigurati određenu/propisanu vrstu kolaterala kao obezbjeđenje finansicanje. Vrsta kolaterala će zavisiti od kreditne sposobnosti Korisnika sredstava, iznosa financiranja i drugih parametara određenih od strane BBI. Uobičajene vrste kolaterala koje BBI Banka prihvaća su:

• Založno pravo na nekretnine

• Založno pravo na opremu

• Mjenice firme

• Lične mjenice vlasnika gospodarskog društva ili obrta

• Ugovor o asignaciji

• Polica osiguranja vinkulirana u korist BBI

• Ostalo u dogovoru sa Bankom.

7. ROKOVI

Rok za podnošenje zahtjeva za financiranje prema uvjetima Javnog poziva počinje teći od dana objavljivanja u sredstvima javnog informiranja. Krajnji rok za realizaciju kreditne linije je do utroška/rezerviranja sredstava za subvencioniranje, ali ne duže od 31.10.2023 godine. Korisnici podnose zahtjeve blagovremeno, kako bi se proces odobravanja, ugovaranja i puštanja sredstava financiranja završio u okviru zadatog roka.

8. MJESTO I NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA

Zahtjevi sa potrebnom dokumentacijom podnose se u zatvorenim kovertama na adresu Bosna Bank International d.d. Sarajevo - Podružnica Bugojno, Zlatnih ljiljana bb, Bugojno ili elektronski na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

9. OSTALO

U postupku podnošenja zahtjeva po javnom pozivu BBI ne snosi nikakve troškove sudionicima, te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti zahtjeve u potpunosti odbije. Dostavljena dokumentacija se neće vraćati.

10. INFORMACIJ

E Dodatne informacije prije samog podnošenja zahtjeva i u tijeku javnog poziva  mogu se dobiti pozivom na telefone: 030 260 158 i 030 260 022 i na mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. 

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Ministarstvo gospodarstva i BBI banka

BBI-SBK.jpg

Na osnovu Ugovora o implementaciji odobrenih sredstava između Ministarstva gospodarstva Srednjobosanskog kantona i Bosna Bank International d.d. Sarajevo potpisanog 25.05.2023.godine objavljuje se: J A V N I P O Z I V GOSPODARSKIM DRUŠTVIMA I OBRTNICIMA ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ODOBRENJE FINANCIRANJA

1. PREDMET POZIVA

Predmet poziva je prikupljanje zahtjeva gospodarskih društava i obrtnika koji posluju na području Srednjobosanskog kantona za odabir korisnika sredstava financiranja uz subvencioniranje dijela profitne marže u skladu sa uvjetima iz javnog poziva, a u skladu sa Odlukom Vlade Srednjobosanskog kantona o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva Srednjobosanskog kantona broj 01-11.7-1269/2023 od 23.02.2023. godine.

2. PRAVO SUDJELOVANJA - KORISNICI LINIJE FINANCIRANJA

Pravo apliciranja za financiranje imaju gospodarska društva i obrtnici koji trajno obavljaju zakonom dozvoljene djelatnosti radi ostvarivanja dohotka odnosno dobiti koji:

• Imaju sjedište na području Srednjobosanskog kantona

• Uredno izmiruju svoje zakonom predviđene obaveze

• Aktivno posluju i imaju uposlene radnike

• Posluju likvidno i zadovoljavajućeg su boniteta

• Po osnovu tekuće kreditne zaduženosti, a prema podacima po Tekućoj IFRS klasifikaciji u kategoriji S1 ili u kategoriji S2 ukoliko Banka procijeni takvu klasifikaciju prihvatljivom sa stanovišta kreditnog rizika.

Sredstva se neće odobravati za projekte iz sljedećih oblasti:

• Poljoprivredna djelatnost

• Proizvodnja oružja i vojne opreme

• Duhanski proizvodi i alkoholna pića

• Otvaranje i rad kazina i drugih objekata za igre na sreću

• Državne institucije i poduzeća 

Neprofitne fondacije, udruženja i organizacije

• Sve vrste financijskih institucija uključujući i banke

• Kao i za druge djelatnosti i namjene koje su internim aktima odabrane banke označene kao nedopuštene.

3. NAMJENA SREDSTAVA

Sredstva iz Proračuna se raspoređuju za subvencionisanje dijela kamatne stope/profitne marže koja se obračunava na financiranja gospodarskih društava i obrtnika koji posluju na području Srednjobosanskog kantona. Ukupna visina sredstava koja će proračun SBK izdvojiti za sufinanciranje profitne marže/ kamatne stope iznosi: KM 200.000,00 (slovima: dvijestotine tisuća KM). Sredstva za financiranja će osigurati Banka u visini do KM 8.250.000,00. Cilj Ugovora je osigurati financiranje/kreditna sredstva gospodarskim društvima i obrtnicima za produktivnije poslovanje i rast gospodarskih aktivnosti, kako bi se omogućilo pokretanje nove i održavanje postojeće proizvodnje, pružanje usluga, veća iskorištenost kapaciteta, održavanje postojećih radnih mjesta i novo zapošljavanje i povećanje izvoza te umanjenje negativnih ekonomskih efekata uzrokovanih pandemijom i širenjem virusa COVID-19. 4.

INFORMACIJE O ROČNOSTI, NAMJENI, IZNOSIMA I VISINI SUBVENCIJE

Maksimalan iznos odobrenih financiranja/kreditnih sredstava

• Za obrtnike iznosi 50.000,00 KM

• Za gospodarska društva do 10 uposlenih iznosi 100.000,00 KM

• Za gospodarska društva od 10 do 50 uposlenih 200.000,00 KM

• Za gospodarska društva od 50 do 250 uposlenih 300.000,00 KM

• Za gospodarska društva preko 250 uposlenih 500.000,00 KM.

Minimalni rok otplate financiranja je do 12 mjeseci i maksimalni rok otplate do 60 mjeseci, uključujući grace-period do maksimalno 6 mjeseci. Financiranja se odobravaju uz profitnu stopu od 2,50%, a naknada za obradu financiranja je 1,00%. Subvencija se obračunava kao 75% ugovorene i plaćene profitne marže, zaokruženo na dvije decimale, po stopi od 1,88%.

5. OBRADA, ODOBRAVANJE I MONITORING

Prijem zahtjeva, proces analize, obrade i odobravanja financiranje iz sredstava subvencionirane linije vršit će se u skladu sa redovnim procedurama Banke. Ugovorom između Banke i Korisnika financiranja definirat će se međusobne obaveze i prava ugovornih strana, te način korištenja financiranja, kao i uvjeti za isplatu subvencije. Za sva financiranja je obavezan monitoring od strane Banke na polugodišnjem nivou. Prilikom prvog monitoringa, šest mjeseci nakon odobrenja financiranja, Korisnik financiranja će dostaviti Banci sljedeće dokumente kako bi ostvario uvjete za subvenciju:

• Izjavu o namjenskom korištenju sredstava financiranja u dva primjerka sa svom pratećom dokumentacijom na ime dokaza

• Potvrde o izmirenim obavezama za direktne i indirektne poreze. Korisnik financiranja ostvaruje pravo na subvenciju ukoliko je namjenski iskoristio sredstva, uredno izmirio obaveze za poreze i obaveze za odobreno financiranje. Za naredne monitoringe Korisnik financiranja ostvaruje pravo na subvenciju nakon što dostavi Banci potvrde o izmirenim porezima, direktnim i indirektnim, te ukoliko uredno servisira obaveze prema Banci za odobreno financiranje. Ukoliko Korisnik financiranja ne dostavi propisanu dokumentaciju i ne ostvari pravo na subvenciju, Banka će o tome izvijestiti Ministarstvo u redovnom kvartalnom izvještaju. Subvencija će se isplatiti samo za periode za koje se utvrdi ispunjenje uvjeta.

6. POTREBNA DOKUMENTACIJA P

otrebna dokumentacija za apliciranje gospodarskih društava:

• Zahtjev kojim se definira namjena, iznos i rok otplate financiranja

• Rješenje o upisu u sudski registar sa svim izmjenama i dopunama

• Aktualni izvod iz sudskog registra ne stariji od 90 dana

• Statut i odluka o osnivanju poduzeća

• Uvjerenje o poreskoj registraciji od porezne uprave – ID broj

•Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost – PDV broj

• Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju pravnog lica prema KD 2010 djelatnosti

• Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana

• Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana

• Specifikacija uz isplatu plaća – Obrazac 2001

• Kopija osobne karte i CIPS-a za lica ovlaštena za zastupanje

• Izjava o povezanim licima

• Suglasnost za provjeru Središnjeg registra kredita (SRK)

• Izvještaj eksternog revizora (samo za dioničarska društva)

• Poslovni plan, program ili projekt, projektirani bilansi i gotovinski tijekovi za period otplate financiranja ukoliko se radi o investiciji

• Očekivani učinci u zapošljavanju, shodno biznis planu

• Bilans stanja i uspjeha za prethodne dvije godine, te preliminarni financijski pokazatelji za tekući period

• Dokumentacija za osiguravanje financiranja i instrumenti osiguravanja financiranja (kolateral) koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i ovisi o bonitetu komitenta; i Po zahtjevu Banke i ostale dokumente u skladu sa internim aktima Banke.

Potrebna dokumentacija za apliciranje fizičkih lica – obrtnika

• Uredno popunjen i ovjeren zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate financiranja

• Dokaz o namjenskom korištenju sredstva financiranja

• Uvjerenje o poreskoj i PDV registraciji (ukoliko je djelatnost u obavezi)

• Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju obrta prema KD 2010 djelatnosti;

• Fotokopija LK – vlasnika samostalne djelatnosti

• Fotokopija CIPS potvrde - vlasnika samostalne djelatnosti

• Specifikacija uz isplatu plaća – Obrazac 2001 i 2002

• Uvjerenje Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima, ne starije od 30 dana

• Uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima, ne starije od 30 dana (ukoliko je djelatnost u PDV sustavu)

• Odgovarajući dokument koji dokazuje da vlasnik samostalne djelatnosti ima nekretninu u svom vlasništvu (stan, kuća, zemljište, poslovni prostor); odgovarajući dokument koji dokazuje vlasništvo - ZK izvadak, list nepokretnosti, posjedovni list (samo za ona područja u kojima nisu uspostavljene zemljišne knjige) i Po zahtjevu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

Potrebna dokumentacija za založno pravo:

Korisnici sredstava obavezni su osigurati određenu/propisanu vrstu kolaterala kao obezbjeđenje finansicanje. Vrsta kolaterala će zavisiti od kreditne sposobnosti Korisnika sredstava, iznosa financiranja i drugih parametara određenih od strane BBI. Uobičajene vrste kolaterala koje BBI Banka prihvaća su:

• Založno pravo na nekretnine

• Založno pravo na opremu

• Mjenice firme

• Lične mjenice vlasnika gospodarskog društva ili obrta

• Ugovor o asignaciji

• Polica osiguranja vinkulirana u korist BBI

• Ostalo u dogovoru sa Bankom.

7. ROKOVI

Rok za podnošenje zahtjeva za financiranje prema uvjetima Javnog poziva počinje teći od dana objavljivanja u sredstvima javnog informiranja. Krajnji rok za realizaciju kreditne linije je do utroška/rezerviranja sredstava za subvencioniranje, ali ne duže od 31.10.2023 godine. Korisnici podnose zahtjeve blagovremeno, kako bi se proces odobravanja, ugovaranja i puštanja sredstava financiranja završio u okviru zadatog roka.

8. MJESTO I NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA

Zahtjevi sa potrebnom dokumentacijom podnose se u zatvorenim kovertama na adresu Bosna Bank International d.d. Sarajevo - Podružnica Bugojno, Zlatnih ljiljana bb, Bugojno ili elektronski na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

9. OSTALO

U postupku podnošenja zahtjeva po javnom pozivu BBI ne snosi nikakve troškove sudionicima, te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti zahtjeve u potpunosti odbije. Dostavljena dokumentacija se neće vraćati.

10. INFORMACIJ

E Dodatne informacije prije samog podnošenja zahtjeva i u tijeku javnog poziva  mogu se dobiti pozivom na telefone: 030 260 158 i 030 260 022 i na mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. 

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.