× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Turizam

skijasi-zicara.png

FOTO : agencije

Godinama se turizam nameće kao budućnost BiH, međutim, nikako se na pravi način ne da ispromovirati ponuda, a i ona bi morala biti sadržajnija te šira nego što je sada, piše Večernji list BiH.

Krajem ožujka sastat će se predstavnici turističkih tvrtki iz svih zemalja Balkana: Grčke, Moldavije, Rumunjske, Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bugarske, Sjeverne Makedonije, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Albanije. Organizator sastanka je misija “New Deal Europe” koja apsolutno podržava razvoj turizma na spomenutim područjima te okuplja touroperatore i turističke organizacije s fokusom na jugoistok Europe.

Cjenovno (pre)jaki

- Ova regija nudi izvrsnu vrijednost za novac za ove destinacije, posebice za zemlje izvan Europske unije - navodi se, među ostalim. O potencijalu turizma u BiH Večernji list je ispisao brojne stranice, a iako se mnoge stvari primjenjuju u praksi, one traže dodatni zamah. Problem u zemlji je želja da se novac zaradi preko noći. Primjerice, iako su bh. planine prelijepe, cijene u rangu austrijskih ipak nisu realne jer ovdašnje visinske ljepotice još nisu na razini Kitzbühela, Innsbrucka, Söldena... kada je sadržaj u pitanju.

U posljednje vrijeme sve su atraktivnije obnovljene kuće na selu, ali i tu su cijene naglo skočile. Kad smo pozvali jedan broj osobe koja iznajmljuje kuću za odmor u Mostaru, na pitanje o cijenama dobili smo odgovor da samo prate situaciju u susjedstvu. - Na ljeto se, bojim se, neće moći otići na more, a kod nas će kuća s bazenom koliko-toliko biti pristupačna. Svjesna sam da sve ovo nije normalno, ali sve skupo plaćam, pa ne mogu svoj proizvod davati, a da ništa ne zaradim - ispričala nam je pristupačna gospođa. Međutim, sadašnjim načinom rada možemo samo pratiti susjedstvo, ali teško mu možemo parirati jer činjenica je da je Dalmacija prije izbrendirala stare kuće i seoski turizam, a more je i najzabačenijim selima pred nosom.

Također, promocija planina u susjedstvu fokus je već desetljećima. Rijeke i jezera, koji su možda najljepši kod nas, i dalje se sporo probijaju na europsko i svjetsko tržište. Razlog je što nemamo dugoročnu strategiju. Kada su stručne stvari u pitanju, samo treba primjenjivati savjete koje daju mjerodavne osobe. Danijela Novaković je netom prije pandemije objavila rad o stanju i mogućnostima u razvoju turizma u BiH, a kada bi se ti zaključci uzeli za razmatranje, ta bi se branša bez problema dalje razvijala.

U zaključku navodi kako je postojeće komparativne prednosti potrebno iskoristiti tako da Bosna i Hercegovina postane prepoznatljiva na turističkom tržištu, odnosno da se razvije u svojevrsni prepoznatljivi brend. Kako bi se navedeno postiglo, potrebno je unaprijediti konkurentnost turizma, što bi rezultiralo i bržim gospodarskim razvojem cijele zemlje.

Ukloniti prepreke

- Provođenjem analize turizma BiH uočeno je da, unatoč brojnim prednostima, ponajprije prirodnim i kulturno-povijesnim resursima, turizam ove zemlje ima određene nedostatke kao što je loša kvaliteta postojeće infrastrukture, nedostatak prepoznatljivih turističkih atrakcija i proizvoda, loša marketinška politika te prostorna razmještenost turističkih centara.

Ključan izazov Bosne i Hercegovine kao potencijalne prepoznatljive turističke destinacije je razvoj konkurentskih prednosti, što zahtijeva marketinšku strategiju i razvoj turističkih proizvoda usklađenih s tom strategijom, a u svrhu kreiranja održivog turističkog razvoja - navela je uz ostalo.

Istaknula je kako je, da bi se ostvarila maksimalna ekonomska korist od turizma, nužno ukloniti administrativne prepreke, stimulirati povećanje kvalitete i razvoj novih proizvoda, poticati razvoj turističkog tržišta i tržišnih segmenata, razvijati cjelogodišnju turističku ponudu, razvijati transparentnu infrastrukturu, kao i bolju dostupnost ključnim turističkim atrakcijama - istaknula je mlada stručnjakinja Danijela Novaković u svome radu.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Turizam

skijasi-zicara.png

FOTO : agencije

Godinama se turizam nameće kao budućnost BiH, međutim, nikako se na pravi način ne da ispromovirati ponuda, a i ona bi morala biti sadržajnija te šira nego što je sada, piše Večernji list BiH.

Krajem ožujka sastat će se predstavnici turističkih tvrtki iz svih zemalja Balkana: Grčke, Moldavije, Rumunjske, Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bugarske, Sjeverne Makedonije, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Albanije. Organizator sastanka je misija “New Deal Europe” koja apsolutno podržava razvoj turizma na spomenutim područjima te okuplja touroperatore i turističke organizacije s fokusom na jugoistok Europe.

Cjenovno (pre)jaki

- Ova regija nudi izvrsnu vrijednost za novac za ove destinacije, posebice za zemlje izvan Europske unije - navodi se, među ostalim. O potencijalu turizma u BiH Večernji list je ispisao brojne stranice, a iako se mnoge stvari primjenjuju u praksi, one traže dodatni zamah. Problem u zemlji je želja da se novac zaradi preko noći. Primjerice, iako su bh. planine prelijepe, cijene u rangu austrijskih ipak nisu realne jer ovdašnje visinske ljepotice još nisu na razini Kitzbühela, Innsbrucka, Söldena... kada je sadržaj u pitanju.

U posljednje vrijeme sve su atraktivnije obnovljene kuće na selu, ali i tu su cijene naglo skočile. Kad smo pozvali jedan broj osobe koja iznajmljuje kuću za odmor u Mostaru, na pitanje o cijenama dobili smo odgovor da samo prate situaciju u susjedstvu. - Na ljeto se, bojim se, neće moći otići na more, a kod nas će kuća s bazenom koliko-toliko biti pristupačna. Svjesna sam da sve ovo nije normalno, ali sve skupo plaćam, pa ne mogu svoj proizvod davati, a da ništa ne zaradim - ispričala nam je pristupačna gospođa. Međutim, sadašnjim načinom rada možemo samo pratiti susjedstvo, ali teško mu možemo parirati jer činjenica je da je Dalmacija prije izbrendirala stare kuće i seoski turizam, a more je i najzabačenijim selima pred nosom.

Također, promocija planina u susjedstvu fokus je već desetljećima. Rijeke i jezera, koji su možda najljepši kod nas, i dalje se sporo probijaju na europsko i svjetsko tržište. Razlog je što nemamo dugoročnu strategiju. Kada su stručne stvari u pitanju, samo treba primjenjivati savjete koje daju mjerodavne osobe. Danijela Novaković je netom prije pandemije objavila rad o stanju i mogućnostima u razvoju turizma u BiH, a kada bi se ti zaključci uzeli za razmatranje, ta bi se branša bez problema dalje razvijala.

U zaključku navodi kako je postojeće komparativne prednosti potrebno iskoristiti tako da Bosna i Hercegovina postane prepoznatljiva na turističkom tržištu, odnosno da se razvije u svojevrsni prepoznatljivi brend. Kako bi se navedeno postiglo, potrebno je unaprijediti konkurentnost turizma, što bi rezultiralo i bržim gospodarskim razvojem cijele zemlje.

Ukloniti prepreke

- Provođenjem analize turizma BiH uočeno je da, unatoč brojnim prednostima, ponajprije prirodnim i kulturno-povijesnim resursima, turizam ove zemlje ima određene nedostatke kao što je loša kvaliteta postojeće infrastrukture, nedostatak prepoznatljivih turističkih atrakcija i proizvoda, loša marketinška politika te prostorna razmještenost turističkih centara.

Ključan izazov Bosne i Hercegovine kao potencijalne prepoznatljive turističke destinacije je razvoj konkurentskih prednosti, što zahtijeva marketinšku strategiju i razvoj turističkih proizvoda usklađenih s tom strategijom, a u svrhu kreiranja održivog turističkog razvoja - navela je uz ostalo.

Istaknula je kako je, da bi se ostvarila maksimalna ekonomska korist od turizma, nužno ukloniti administrativne prepreke, stimulirati povećanje kvalitete i razvoj novih proizvoda, poticati razvoj turističkog tržišta i tržišnih segmenata, razvijati cjelogodišnju turističku ponudu, razvijati transparentnu infrastrukturu, kao i bolju dostupnost ključnim turističkim atrakcijama - istaknula je mlada stručnjakinja Danijela Novaković u svome radu.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više