× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • DJECA S INVALIDITETOM

regger.png

Ako novi pravilnik o registraciji BiH ostane na snazi, vozilima koja su u ovu zemlju uvezena na povlasticu djece s invaliditetom neće se moći produljiti registracija niti će se tek uvezena po toj osnovi moći registrirati, piše Večernji list BiH.

Takvih je vozila u ovoj zemlji na stotine, tisuće, a ukidanje ove mogućnosti, koja je bila propisana starim pravilnikom o registraciji vozila u BiH, koji je pomalo nasilno stavljen izvan snage početkom rujna ove godine, udar je na one najranjivije - bolesnu djecu.

Sporne odluke

Dakle, prema novom pravilniku, koji je sporan po više svojih odredbi, roditelji djeteta s invaliditetom će prilikom produljenja registracije morati vozilo prebaciti na sebe te pritom platiti carinu i ostala davanja kojih su ranije bili oslobođeni prilikom uvoza vozila, kao i puni iznos registracije. Također će na ovaj način izgubiti mogućnost korištenja automobilske oznake za osobe s invaliditetom bez obzira na to što se to vozilo koristi za dijete koje ne može hodati, najčešće za pružanje liječnike pomoći.

Naime, u starom pravilniku o registraciji vozila u BiH, koji je vrijedio do 1. rujna 2022. godine, u članku 2. stoji kako se potvrda o vlasništvu vozila i potvrda o registraciji izdaje na ime vlasnika vozila. Iznimno, u slučaju kupnje vozila po osnovi ugovora o leasingu ili registriranja vozila na zakonskog zastupnika ili skrbnika, nositelj potvrde o registriranju može biti druga osoba.

U novom pravilniku je dio koji se odnosi na zakonske zastupnike i skrbnike izbrisan. Zbog činjenice da je novi pravilnik o registraciji vozila BiH donesen bez suglasnosti MUP-ova, nije usklađen sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama te s novitetima koje propisuje nije bila upoznata ni IDDEEA, zbog čega se dio njegovih odredbi ne može ni primjenjivati jer ih postojeći program ne prepoznaje, zatraženo je da se ovaj pravilnik stavi izvan snage. Iako je od toga prošlo više od dva mjeseca, on nije povučen, zbog čega županijski MUP-ovi, koji bi ga trebali primjenjivati, svakodnevno nailaze na probleme.

Da pravilnik nije u redu, utvrdio je i Upravni inspektorat Ministarstva pravosuđa BiH koji je svojom odlukom izdanom krajem rujna naložio Ministarstvu prometa i veza BiH da u roku od 90 dana izvrši usklađivanje pravilnika o registraciji vozila s odredbama Zakona o upravi. U odluci se, među ostalim, navodi kako prilikom inspekcijskog nadzora nije utvrđeno da je Ministarstvo prometa i veza BiH prilikom donošenja pravilnika o registraciji vozila ispunilo zakonsku obvezu vršenja suradnje s tijelima nadležnim za unutarnje poslove.

MUP-ovi reagirali

Inspektorat je upozorio i na odredbe koje se odnose na davanje mogućnosti tehničkim pregledima da vrše dio poslova produljenja registracija.

- Odredbama članka 2. Zakona o upravi propisano je da poslove uprave iz nadležnosti Bosne i Hercegovine obavljaju tijela uprave, odnosno ministarstva i upravne organizacije kao samostalne upravne organizacije, upravne organizacije u sastavu ministarstava, kao i druge institucije BiH osnovane posebnim zakonom ili kojima je posebnim zakonom povjereno obavljanje poslova uprave. Osim njih, određene poslove uprave mogu obavljati i institucije s javnim ovlastima (poduzeća, ustanove i druge pravne osobe) kada im je zakonom povjereno vršenje javnih ovlasti - navedeno je, među ostalim, u odluci državnog inspektora. Pravilnik o registraciji vozila u BiH je i sam kontradiktoran. Naime, u njegovu članku 13. navodi se da se naljepnica, u skladu s ovim člankom pravilnika, može izdati i aktivirati samo vlasniku ili korisniku vozila koje je na tehničkom pregledu ocijenjeno kao ispravno, a prethodno razdoblje važenja registracije nije isteklo niti su se mijenjali podaci o vlasniku, odnosno korisniku vozila.

Dakle, iz toga je jasno da bi svako vozilo tehnički pregled moralo proći prije isteka registracije, bez obzira na to što u članku 5. istog Pravilnika stoji kako registracija vozila vrijedi godinu dana. Još ranije IDDEEA je problematizirala odredbe pravilnika koje se odnose na oblik i sadržaj naljepnice, a koja je, kako naglašavaju, ekonomski neisplativa, neopravdana i nekorisna iz više razloga. Zbog svega navedenog većina županijskih MUP-ova reagirala je prema Ministarstvu prometa i veza BiH, međutim, pravilnik, iako nije upotrebljiv, još uvijek nije povučen iz upotrebe.

Notra.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
Šišović 3 kvartal
  • DJECA S INVALIDITETOM

regger.png

Ako novi pravilnik o registraciji BiH ostane na snazi, vozilima koja su u ovu zemlju uvezena na povlasticu djece s invaliditetom neće se moći produljiti registracija niti će se tek uvezena po toj osnovi moći registrirati, piše Večernji list BiH.

Takvih je vozila u ovoj zemlji na stotine, tisuće, a ukidanje ove mogućnosti, koja je bila propisana starim pravilnikom o registraciji vozila u BiH, koji je pomalo nasilno stavljen izvan snage početkom rujna ove godine, udar je na one najranjivije - bolesnu djecu.

Sporne odluke

Dakle, prema novom pravilniku, koji je sporan po više svojih odredbi, roditelji djeteta s invaliditetom će prilikom produljenja registracije morati vozilo prebaciti na sebe te pritom platiti carinu i ostala davanja kojih su ranije bili oslobođeni prilikom uvoza vozila, kao i puni iznos registracije. Također će na ovaj način izgubiti mogućnost korištenja automobilske oznake za osobe s invaliditetom bez obzira na to što se to vozilo koristi za dijete koje ne može hodati, najčešće za pružanje liječnike pomoći.

Naime, u starom pravilniku o registraciji vozila u BiH, koji je vrijedio do 1. rujna 2022. godine, u članku 2. stoji kako se potvrda o vlasništvu vozila i potvrda o registraciji izdaje na ime vlasnika vozila. Iznimno, u slučaju kupnje vozila po osnovi ugovora o leasingu ili registriranja vozila na zakonskog zastupnika ili skrbnika, nositelj potvrde o registriranju može biti druga osoba.

U novom pravilniku je dio koji se odnosi na zakonske zastupnike i skrbnike izbrisan. Zbog činjenice da je novi pravilnik o registraciji vozila BiH donesen bez suglasnosti MUP-ova, nije usklađen sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama te s novitetima koje propisuje nije bila upoznata ni IDDEEA, zbog čega se dio njegovih odredbi ne može ni primjenjivati jer ih postojeći program ne prepoznaje, zatraženo je da se ovaj pravilnik stavi izvan snage. Iako je od toga prošlo više od dva mjeseca, on nije povučen, zbog čega županijski MUP-ovi, koji bi ga trebali primjenjivati, svakodnevno nailaze na probleme.

Da pravilnik nije u redu, utvrdio je i Upravni inspektorat Ministarstva pravosuđa BiH koji je svojom odlukom izdanom krajem rujna naložio Ministarstvu prometa i veza BiH da u roku od 90 dana izvrši usklađivanje pravilnika o registraciji vozila s odredbama Zakona o upravi. U odluci se, među ostalim, navodi kako prilikom inspekcijskog nadzora nije utvrđeno da je Ministarstvo prometa i veza BiH prilikom donošenja pravilnika o registraciji vozila ispunilo zakonsku obvezu vršenja suradnje s tijelima nadležnim za unutarnje poslove.

MUP-ovi reagirali

Inspektorat je upozorio i na odredbe koje se odnose na davanje mogućnosti tehničkim pregledima da vrše dio poslova produljenja registracija.

- Odredbama članka 2. Zakona o upravi propisano je da poslove uprave iz nadležnosti Bosne i Hercegovine obavljaju tijela uprave, odnosno ministarstva i upravne organizacije kao samostalne upravne organizacije, upravne organizacije u sastavu ministarstava, kao i druge institucije BiH osnovane posebnim zakonom ili kojima je posebnim zakonom povjereno obavljanje poslova uprave. Osim njih, određene poslove uprave mogu obavljati i institucije s javnim ovlastima (poduzeća, ustanove i druge pravne osobe) kada im je zakonom povjereno vršenje javnih ovlasti - navedeno je, među ostalim, u odluci državnog inspektora. Pravilnik o registraciji vozila u BiH je i sam kontradiktoran. Naime, u njegovu članku 13. navodi se da se naljepnica, u skladu s ovim člankom pravilnika, može izdati i aktivirati samo vlasniku ili korisniku vozila koje je na tehničkom pregledu ocijenjeno kao ispravno, a prethodno razdoblje važenja registracije nije isteklo niti su se mijenjali podaci o vlasniku, odnosno korisniku vozila.

Dakle, iz toga je jasno da bi svako vozilo tehnički pregled moralo proći prije isteka registracije, bez obzira na to što u članku 5. istog Pravilnika stoji kako registracija vozila vrijedi godinu dana. Još ranije IDDEEA je problematizirala odredbe pravilnika koje se odnose na oblik i sadržaj naljepnice, a koja je, kako naglašavaju, ekonomski neisplativa, neopravdana i nekorisna iz više razloga. Zbog svega navedenog većina županijskih MUP-ova reagirala je prema Ministarstvu prometa i veza BiH, međutim, pravilnik, iako nije upotrebljiv, još uvijek nije povučen iz upotrebe.

Notra.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više