Nakon što Hrvatska uđe u schengenski prostor, bh. prevoznike čeka niz poteškoća. Kako kažu, teretna vozila koja prevoze robu iz Bosne i Hercegovine u zemlje Europske unije, mogla bi u kolonama čekati i do deset sati. Duga čekanja na prelazak granice neminovna su i za građane.
Dugotrajna čekanja na graničnim prelazima, nakon ulaska Hrvatske u schengenski prostor, donijet će samo gubitke prevoznicima Bosne i Hercegovine, poručuju iz Udruženja prevoznika Republike Srpske.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutarnji i međunarodni prijevoz RS kaže za BHRT kako oni nisu ti koji mogu bilo kako utjecati na takav režim rada.
- Jedino nam ostaje da se naoružamo strpljenjem i čekanjem i naravno određenim gubicima koje ćemo pretrpjeti dok sva ta procedura ne bude provedena na carinskim termianlima, rekao je Grbić.
Poseban problem predstavlja kvarljiva roba koja zahtijeva brz transport. Samo na graničnim prelazima Gradiška i Bijača postoje fitosanitarne inspekcije koje mogu tretirati takvu robu, ističu u Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine.
- Želimo vidjeti postojili mogućnost da se u suradnji s kolegama iz Hrvatske otvori još jedan granični prelaz, posebno za ove robe kako bi se smanjila čekanja", kaže Zdravko Marinković, predsjednik VTKBiH.
Ovo pitanje mora biti na dnevnom redu jedne od narednih sjednica Vijeća ministara BiH, kaže ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović, s obzirom na to da je skinuta s dnevnog reda na posljednjoj sjednici.
"Nažalost, prijedlog je bio izmjena jednog od zaključaka koji se odnosio na nešto što nije bila direktno tema ove točke dnevnog reda, a odnosilo se na kategorizaciju mostova, tako da sam u tom dijelu morao biti prinuđen da ovu točku dnevnog reda skinem", kaže ministar.
Velike gužve teretnih vozila odavno su prisutne na graničnim prelazima, a ulaskom Hrvatske u Schengen one će biti još veće ukoliko se ne izvrši pravovremeni proces prilagođavanja, smatraju nadležni.
Notra.ba