× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Prijevoznici ogorčeni

prijevoznici.jpeg

Rast cijena goriva u BiH mjesecima brine građane, ali i gospodarstvenike, piše Večernji list BiH. Cijene ovog energenta korigiraju se svakodnevno, njihovim rastom skupljaju i ostale namirnice. Najveći udarac trpi sektor transporta roba i putnika, ali on se lančano prenosi i na svaku granu proizvodnje kao i na cijene svih proizvoda i usluga.

Poskupjelo preko 70%

Na londonskom tržištu cijena nafte prošloga tjedna ostala je nepromijenjena, dok je na američkom pala drugi tjedna zaredom. Cijena barela na londonskom tržištu iznosila je u petak 113,12 dolara, isto kao i tjedan dana prije, dok je na američkom barel na tjednoj razini pojeftinio 1,8% - na 107,62 dolara. S druge strane, cijene nafte 2008. iznosile su maksimalnih 147 dolara po barelu. Tada je gorivo u BiH bilo 2,10 KM po litri.

Prije mjesec dana gorivo je koštalo 134 dolara po barelu, a na crpkama u BiH tada je već bilo 3,26 KM po litri. Dakle, gorivo je danas jeftinije 25 posto nego 2008., ali je litra na crpkama skuplja više od 70%. Rast cijena nafte i naftnih prerađevina na tržištu BiH smanjuje potencijal gospodarstva i narušava životni standard građana - kazao je ekonomski analitičar Admir Čavalić. Komentirajući činjenicu da od natočenih 100 KM goriva, na osnovi trošarina, cestarina, poreza i 33 parafiskalna nameta, država uzme 48 KM, a da se pri tome ne želi odreći ni feninga, Čavalić kaže da BiH još nema slobodno, nego monopolističko tržište, na kojem cijene ne diktiraju ponuda i potražnja. Naftaši najavljuju daljnji rast cijena. Po njihovim prognozama, litra će ubrzo koštati i 4 KM, pa i više.

Oni koji najviše trpe zbog visokih cijena goriva svako su prijevoznici koji najavljuju drastične mjere, obustavu rada. - S predstavnicima regija u RS-u razgovarali smo i najvjerojatnije ćemo obustaviti rad na 10 dana. Nitko u tom razdoblju neće ići po robu i točiti gorivo. Taj potez bio bi dramatičniji nego da iziđemo na ceste i da se vozamo u kamionima te tako samo trošimo ionako skupo gorivo - rekao je predsjednik Udruge prijevoznika za unutarnji i međunarodni promet RS-a Nikola Grbić za Glas Srpske.

Traže rješenje

Očekuje da će nadležni, kada uvide da je obustavljen dovoz robe, hrane i lijekova, ako ništa, bar se zapitati što se događa jer do sada nisu. Grbić je kazao da su po svemu sudeći prijevoznici u FBiH raspoloženi da se ovome pridruže.

- Jednostavno ćemo 10 dana svi u BiH parkirati kamione. Nadam se da će nam se pridružiti i građani jer se sve to tiče i njih. Svi se zajedno trebamo udružiti bar na 10 dana. Očekujemo da će se vjerojatno, ako ništa, tada netko udostojiti i pozvati nas da razgovaramo i tražimo rješenje - kazao je.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Prijevoznici ogorčeni

prijevoznici.jpeg

Rast cijena goriva u BiH mjesecima brine građane, ali i gospodarstvenike, piše Večernji list BiH. Cijene ovog energenta korigiraju se svakodnevno, njihovim rastom skupljaju i ostale namirnice. Najveći udarac trpi sektor transporta roba i putnika, ali on se lančano prenosi i na svaku granu proizvodnje kao i na cijene svih proizvoda i usluga.

Poskupjelo preko 70%

Na londonskom tržištu cijena nafte prošloga tjedna ostala je nepromijenjena, dok je na američkom pala drugi tjedna zaredom. Cijena barela na londonskom tržištu iznosila je u petak 113,12 dolara, isto kao i tjedan dana prije, dok je na američkom barel na tjednoj razini pojeftinio 1,8% - na 107,62 dolara. S druge strane, cijene nafte 2008. iznosile su maksimalnih 147 dolara po barelu. Tada je gorivo u BiH bilo 2,10 KM po litri.

Prije mjesec dana gorivo je koštalo 134 dolara po barelu, a na crpkama u BiH tada je već bilo 3,26 KM po litri. Dakle, gorivo je danas jeftinije 25 posto nego 2008., ali je litra na crpkama skuplja više od 70%. Rast cijena nafte i naftnih prerađevina na tržištu BiH smanjuje potencijal gospodarstva i narušava životni standard građana - kazao je ekonomski analitičar Admir Čavalić. Komentirajući činjenicu da od natočenih 100 KM goriva, na osnovi trošarina, cestarina, poreza i 33 parafiskalna nameta, država uzme 48 KM, a da se pri tome ne želi odreći ni feninga, Čavalić kaže da BiH još nema slobodno, nego monopolističko tržište, na kojem cijene ne diktiraju ponuda i potražnja. Naftaši najavljuju daljnji rast cijena. Po njihovim prognozama, litra će ubrzo koštati i 4 KM, pa i više.

Oni koji najviše trpe zbog visokih cijena goriva svako su prijevoznici koji najavljuju drastične mjere, obustavu rada. - S predstavnicima regija u RS-u razgovarali smo i najvjerojatnije ćemo obustaviti rad na 10 dana. Nitko u tom razdoblju neće ići po robu i točiti gorivo. Taj potez bio bi dramatičniji nego da iziđemo na ceste i da se vozamo u kamionima te tako samo trošimo ionako skupo gorivo - rekao je predsjednik Udruge prijevoznika za unutarnji i međunarodni promet RS-a Nikola Grbić za Glas Srpske.

Traže rješenje

Očekuje da će nadležni, kada uvide da je obustavljen dovoz robe, hrane i lijekova, ako ništa, bar se zapitati što se događa jer do sada nisu. Grbić je kazao da su po svemu sudeći prijevoznici u FBiH raspoloženi da se ovome pridruže.

- Jednostavno ćemo 10 dana svi u BiH parkirati kamione. Nadam se da će nam se pridružiti i građani jer se sve to tiče i njih. Svi se zajedno trebamo udružiti bar na 10 dana. Očekujemo da će se vjerojatno, ako ništa, tada netko udostojiti i pozvati nas da razgovaramo i tražimo rješenje - kazao je.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više