× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Ombudsman

korpa.jpeg

 Već puno desetljeće potrošačka košarica je izjednačena s dvije prosječne plaće u BiH, istaknuto je iz Ureda ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

- Trend se nastavio pogoršavati u posljednjih 18 mjeseci, tako da će se potrošači početi kreditno zaduživati, ne za nabavku dugoročnih kapitalnih investicija poput stana ili vozila, već za osnovno preživljavanje od 'prvog do prvog' - kazao je za Fenu ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić.

Po njegovim riječima, rast cijena svih prehrambenih artikala doveo je do pogoršanja potrošačke kupovne moći, što se izravno odrazilo i na kvalitetu života građana.

Naime, poskupilo je mlijeko, kruh, ulje, meso, a veće su cijene i drugih životnih namirnica što se osjeti na proračunu prosječne obitelji.

Zoran primjer su izračuni Saveza samostalnih sindikata BiH čija je potrošačka košarica za mjesec studeni 2021. godine iznosila 2.190,30 maraka i za 88 maraka je veća od potrošačke korpe za mjesec ranije.

Prema njihovom izračunu, za prehranu četveročlane obitelji potrebno je izdvojiti 1.052,19, za stanovanje i komunalne usluge 311,16 maraka, odjeću i obuću 240 maraka, obrazovanje i kulturu 140, prijevoz 138,00, održavanje kućanstva 120 te za higijenu i održavanje zdravlja 188,95 što čini ukupno 2.190,30 maraka.

 Premda je kupnja osnovnih životnih namirnica za veliki broj građana postala luksuz s obzirom na to da je prosječna plaća isplaćena u Federaciji BiH za mjesec rujan ove godine iznosila 998 maraka, građani se, kako kaže Marić, vrlo malo žale na kretanje cijena.

- No i pored rasta cijena u prehrani, potrošači se uglavnom žale na opće ekonomske usluge, tehničke ispravnosti uređaja kao i na kvalitetu obuće i odjeće - kazao je ombudsman za zaštitu potrošača.

Dodaje kako se postotno izuzetno mali broj žalbi odnosi na kretanja cijena, ali svejedno ombudsmani prate cijene, a inspektori kažnjavaju prevelika povećanja.

- Institucija ombudsmana u suradnji s nadležnim inspektoratima prati stanje na terenu kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri pojedini trgovci vrše prevelika povećanja cijena te se i kažnjavaju ako povećanja odstupaju od onih propisanih aktiva entitetskih vlada - navodi ombudsman za zaštitu potrošača Saša Marić.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Ombudsman

korpa.jpeg

 Već puno desetljeće potrošačka košarica je izjednačena s dvije prosječne plaće u BiH, istaknuto je iz Ureda ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

- Trend se nastavio pogoršavati u posljednjih 18 mjeseci, tako da će se potrošači početi kreditno zaduživati, ne za nabavku dugoročnih kapitalnih investicija poput stana ili vozila, već za osnovno preživljavanje od 'prvog do prvog' - kazao je za Fenu ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić.

Po njegovim riječima, rast cijena svih prehrambenih artikala doveo je do pogoršanja potrošačke kupovne moći, što se izravno odrazilo i na kvalitetu života građana.

Naime, poskupilo je mlijeko, kruh, ulje, meso, a veće su cijene i drugih životnih namirnica što se osjeti na proračunu prosječne obitelji.

Zoran primjer su izračuni Saveza samostalnih sindikata BiH čija je potrošačka košarica za mjesec studeni 2021. godine iznosila 2.190,30 maraka i za 88 maraka je veća od potrošačke korpe za mjesec ranije.

Prema njihovom izračunu, za prehranu četveročlane obitelji potrebno je izdvojiti 1.052,19, za stanovanje i komunalne usluge 311,16 maraka, odjeću i obuću 240 maraka, obrazovanje i kulturu 140, prijevoz 138,00, održavanje kućanstva 120 te za higijenu i održavanje zdravlja 188,95 što čini ukupno 2.190,30 maraka.

 Premda je kupnja osnovnih životnih namirnica za veliki broj građana postala luksuz s obzirom na to da je prosječna plaća isplaćena u Federaciji BiH za mjesec rujan ove godine iznosila 998 maraka, građani se, kako kaže Marić, vrlo malo žale na kretanje cijena.

- No i pored rasta cijena u prehrani, potrošači se uglavnom žale na opće ekonomske usluge, tehničke ispravnosti uređaja kao i na kvalitetu obuće i odjeće - kazao je ombudsman za zaštitu potrošača.

Dodaje kako se postotno izuzetno mali broj žalbi odnosi na kretanja cijena, ali svejedno ombudsmani prate cijene, a inspektori kažnjavaju prevelika povećanja.

- Institucija ombudsmana u suradnji s nadležnim inspektoratima prati stanje na terenu kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri pojedini trgovci vrše prevelika povećanja cijena te se i kažnjavaju ako povećanja odstupaju od onih propisanih aktiva entitetskih vlada - navodi ombudsman za zaštitu potrošača Saša Marić.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više