Općina Kreševo je danas upriličila malu svečanost obilježavanja završetka radova na projektu "Rekonstrukcija regionalnog puta R443, dionica Kreševo-Kiseljak".
Otprilike godinu dana od početka radova, završen je projekt rekonstrukcije ceste Kiseljak-Kreševo, kroz dosad tzv. zloglasnu Deru. Skoro neprepoznatljivo sada po završetku rekonstrukcije izgleda ova, možda i najvažnija dionica za žitelje Kreševa ali Kiseljaka. Povezanost ovih dviju općina je neminovna posebno u gospodarskom smislu ali i za brojne stanovnike ovih dviju općina koji na posao idu iz jedne u drugu općinu.
Međutim, prema riječima direktora Županijskog ravnateljstva za ceste Sulejmana Bečirevića, posao nije završen. Kako je po završetku radova za Artinfo kazao, odrađenim poslom su itekako zadovoljni. "Vrijeme je poslužilo a radovi su izvedeni u roku posebno kada se uzme u obzir da je za drugu fazu projekta ugovor potpisan tek u travnju. Izvođači radova, firma Grakop d.o.o. prva faza te konzorcij Ceste company d.o.o. i Orman d.o.o. druga, su ispunili očekivanja" kazao je Bečirević.
Međutim, u globalu gledano, na dionici Kiseljak-Kreševo će i narednih godina morati biti daljnjih ulaganja a Bečirević kaže da će iz proračuna svake naredne godine biti izdvojeno barem po pola milijuna maraka za određene dionice, poput one od vojarne u Kiseljaku. No, ono što veseli je da je najgora a ujedno i najskuplja dionica, od Stanića do Tomića krivine odrađena. Samo za nju,3,5 km dužine, izdvojeno je preko 4 milijuna KM, plus projektna dokumentacija i troškovi nadzora.
Podsjećamo, riječ je o kreditnom zaduženju kod Razvojne banke koje su u prošlom sazivu odobrili Vlada i Sabor ŽSB.
Načelnik općine Kreševo Renato Pejak nakon danas odrađenog tehničkog prijema nije krio zadovoljstvo završenim poslom istaknuvši još jednom važnost ovog projekta za obje susjedne općine čiji brojni stanovnici svakodnevno putuju ovom cestom.
Ministar unutarnjih poslova u Vladi ŽSB Feliks Vidović u izjavi za medije se bazirao na sigurnosni aspekt odrađenog posla poput smanjenih krivina, zaštitne ograde i proširene širine ceste, zahvaljujući kojima će, kazao je, zasigurno biti puno manjih prometnih nesreća.
"Na dionici Kiseljak-Kreševo je zaista odrađen dobar posao, po projektnoj dokumentaciji s obzirom da je dionica izazovna i da su npr. ogromna sredstva uložena samo u zaštitnu ogradu. Inače, ova cesta je imala solidnu širinu no ogromna frekvencija vozila posebno teškog tereta učinila je svoje i bilo je krajnje vrijeme da se istom pozabavimo. Na inzistiranje vlasti ove dvije općine to je i odrađeno" kazao je Bečirević te dodao da projekti već postoje i za preostale dionice,od vojarne do Stanića krivine, od Tomića do Resnika te od Resnika do Kreševa. Nešto se već radi, no kako kaže, na tome se neće stati jer je krajnji cilj prekategorizacija ove prometnice u magistralnu cestu, čime bi ista prešla na brigu Federalnoj razini. Upravo iz ovog razloga podignut je standard izvedbe projekta kako bi cesta bila što kvalitetnija te eventualno lakše prešla na tu višu razinu kada je riječ o kategoriji iste.
Podsjećamo, cesta Kreševo - Kiseljak asfaltirana je 1972. godine i otad do danas ovo je najveći zahvat na njoj.
artinfo.ba/foto Renata H