× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti

autoc lepenica


Već 2. kolovoza 2014. godine, dok dionica još nije bila ni otvorena u mandatu Vlade SDA - SDP, srušio se potporni zid dužine 120 metara, zbog čega je nastala šteta od nekoliko stotina tisuća maraka.

Ni nakon osam mjeseci potporni zid na dionici Koridora 5C Vlakovo – Lepenica, koju je gradila turska kompanija „Cengiz Insaat“ i koja je jedan od najskupljih do sada sagrađenih dijelova autoputa (kilometar je koštao 22 milijuna KM), nije saniran.

Sa svakom jačom kišom ili snijegom jedna traka u dužini od 300 metara bude zatvorena zbog pucanja potpornih zidova.

Nije prvi put

Svakodnevno se u izvještajima BIHAMK-a navodi da vozači koji prometuju ovom dionicom autoputa A1 voze pažljivo i obrate pažnju zbog „opasnosti od odrona s potpornog zida“.

- Na lokalitetu Ban brdo, zbog aktivnog klizišta, vozila u tunelu Igman, kao i iza tunela, prometuju pretjecanom trakom – upozorenje je na BIHAMK-ovoj stranici koje stoji mjesecima.

Reporteri „Avaza“ posjetili su ovu dionicu, koja je otvorena 7. listopada 2014. godine, a koja je bila isključivo u nadležnosti „Cengiz Insaat“. Danas, četiri godine kasnije, dionicu „krase“ betonski blokovi, vreće pijeska, nabacana zemlja...

Vozači su prinuđeni voziti krajnjom lijevom trakom, jer se na desnoj i pomoćnoj nalazi svjetlosna signalizacija koja upozorava na havariju od prije osam mjeseci.

Ovo nije prvi put da popuštaju potporni zidovi koje je gradila turska kompanija. Već 2. kolovoza 2014. godine, dok dionica još nije bila ni otvorena u mandatu Vlade SDA - SDP, srušio se potporni zid dužine 120 metara, zbog čega je nastala šteta od nekoliko stotina tisuća maraka.

Prije četiri godine zidovi su se srušili zbog naknadne izmjene projekta.

Uključeno Tužiteljstvo

Turska firma dobila je ugovor za gradnju ove dionice 2012. godine. Iako je tada najnižu ponudu dao talijanski konzorcij "JV Impresa Pizzarotti & Salini S.p.A" u iznosu od 154 milijuna, posao je dodijeljen Turcima, koji su ponudili gradnju za 172.601.280 eura.

No, to nije smetalo tadašnjoj Upravi „Autocesta FBiH“ da ovaj posao dodijeli Turcima, zbog čega se u cijelu priču 2014. godine uključilo i Tužiteljstvo BiH. Turska kompanija do sada je od države BiH imala koristi oko 700 milijuna KM od radova na Koridoru 5C.

Tko je potpisao ugovor

Ugovor o izgradnji potpisan je 21. svibnja 2012. godine u zgradi Vlade FBiH. Potpisali su ga Ensad Karić, tadašnji direktor „Autocesta FBiH“, i Kemal Unluer, generalni direktor turske kompanije „Cengiz Insaat“. Supotpisnici ugovora su tadašnji federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić i član Uprave „Cengiz Insaata“ Asim Cengiz.

Dnevnik.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST

autoc lepenica


Već 2. kolovoza 2014. godine, dok dionica još nije bila ni otvorena u mandatu Vlade SDA - SDP, srušio se potporni zid dužine 120 metara, zbog čega je nastala šteta od nekoliko stotina tisuća maraka.

Ni nakon osam mjeseci potporni zid na dionici Koridora 5C Vlakovo – Lepenica, koju je gradila turska kompanija „Cengiz Insaat“ i koja je jedan od najskupljih do sada sagrađenih dijelova autoputa (kilometar je koštao 22 milijuna KM), nije saniran.

Sa svakom jačom kišom ili snijegom jedna traka u dužini od 300 metara bude zatvorena zbog pucanja potpornih zidova.

Nije prvi put

Svakodnevno se u izvještajima BIHAMK-a navodi da vozači koji prometuju ovom dionicom autoputa A1 voze pažljivo i obrate pažnju zbog „opasnosti od odrona s potpornog zida“.

- Na lokalitetu Ban brdo, zbog aktivnog klizišta, vozila u tunelu Igman, kao i iza tunela, prometuju pretjecanom trakom – upozorenje je na BIHAMK-ovoj stranici koje stoji mjesecima.

Reporteri „Avaza“ posjetili su ovu dionicu, koja je otvorena 7. listopada 2014. godine, a koja je bila isključivo u nadležnosti „Cengiz Insaat“. Danas, četiri godine kasnije, dionicu „krase“ betonski blokovi, vreće pijeska, nabacana zemlja...

Vozači su prinuđeni voziti krajnjom lijevom trakom, jer se na desnoj i pomoćnoj nalazi svjetlosna signalizacija koja upozorava na havariju od prije osam mjeseci.

Ovo nije prvi put da popuštaju potporni zidovi koje je gradila turska kompanija. Već 2. kolovoza 2014. godine, dok dionica još nije bila ni otvorena u mandatu Vlade SDA - SDP, srušio se potporni zid dužine 120 metara, zbog čega je nastala šteta od nekoliko stotina tisuća maraka.

Prije četiri godine zidovi su se srušili zbog naknadne izmjene projekta.

Uključeno Tužiteljstvo

Turska firma dobila je ugovor za gradnju ove dionice 2012. godine. Iako je tada najnižu ponudu dao talijanski konzorcij "JV Impresa Pizzarotti & Salini S.p.A" u iznosu od 154 milijuna, posao je dodijeljen Turcima, koji su ponudili gradnju za 172.601.280 eura.

No, to nije smetalo tadašnjoj Upravi „Autocesta FBiH“ da ovaj posao dodijeli Turcima, zbog čega se u cijelu priču 2014. godine uključilo i Tužiteljstvo BiH. Turska kompanija do sada je od države BiH imala koristi oko 700 milijuna KM od radova na Koridoru 5C.

Tko je potpisao ugovor

Ugovor o izgradnji potpisan je 21. svibnja 2012. godine u zgradi Vlade FBiH. Potpisali su ga Ensad Karić, tadašnji direktor „Autocesta FBiH“, i Kemal Unluer, generalni direktor turske kompanije „Cengiz Insaat“. Supotpisnici ugovora su tadašnji federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić i član Uprave „Cengiz Insaata“ Asim Cengiz.

Dnevnik.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.