- Poduzetnice i poslovne žene Hercegovine okupile su se na sastanku Kluba visokih peta, koji je održan u četvrtak u Tehnološkom parku Intera u Mostaru.
Klub je jedna je od aktivnosti grupe Bisnode, posvećena poslovnim ženama, prije svega poduzetnicama i menadžericama, kao platforma za stvaranje novih poslovnih prilika za žene u biznisu.
Druženja Kluba su neformalna, besplatna i namijenjena svim poslovnim ženama koje žele predstaviti svoje projekte, razmijeniti iskustva i upoznati se s aktualnim problemima u poslovnom okruženju, priopćeno je iz analitičko bonitetne kuće Bisnode BH.
Klub visokih peta u Mostaru bio je prilika za razgovor o ženama u biznisu u BiH i Hercegovini, o zvaničnim brojkama i vlastitim iskustvima.
Direktorice organizatora, analitičko-bonitetne kuće Bisnode BH, Zlata Mulać Jagličić iznijela je informacije o poslovanju kompanija u BiH čije su vlasnice ili menadžerice žene, a brojke kažu slijedeće: 23,8 posto od ukupnog broja bh. kompanija vode žene, one kreiraju nešto više od 44 posto ukupnog broja radnih mjesta i skoro 40 posto prihoda bh. ekonomije.
Statistika pokazuje da kompanije koje vode žene imaju manje problema u redovnom poslovanju.
- Kada je Hercegovina u pitanju, prema pregledu poslovanja u kojem smo obuhvatili tri županije (HNŽ, ZHŽ i HBŽ), žene kao vlasnici ili menadžeri nalaze se u 1.007 kompanija od ukupno 4.287, koliko ih je aktivno na prostoru te tri županije - doda je.
Prema njezinim riječima, gotovo 90 posto su mala poduzeća, a skoro 80 posto njih radi više od pet godina, što ukazuje na kontinuitet poslovanja.
Najviše ih je, kaže, u trgovini na veliko i na malo (33 posto), slijedi prerađivačka industrija s 12,5 posto, a zastupljene su i u tzv. "muškim" djelatnostima poput građevinarstva (oko 5 posto) i prijevoza i skladištenja (oko 3 posto).
- Prihod ovih kompanija je skoro 1,75 milijardi maraka, a zapošljavaju gotovo 13.000 uposlenika. Iako su prihodi u 2017. manji u odnosu na prethodnu godinu za oko 2 posto, dobit koju su ostvarile 2017. je skoro 115 milijuna i veća je u odnosu na godinu ranije za nepunih 11 posto - objasnila je direktorica Bisnode BH.
Spomenuta analiza ne obuhvaća obrte, jer po bh. zakonima pristup financijskim podacima pojedinačnih obrta nije omogućen, a kad bi uključili i te podatke onda bi tek dobili pravu sliku ženskog poduzetničkog duha u BiH i Hercegovini.
Helena Lončar, menadžerica "Asocijacija poduzetnika Hercegovine", partnera u organizaciji Kluba, predstavila je planove asocijacije vezane za poduzetnice, izražavajući želju za kreiranjem jake mreže žena Hercegovine, koje svojim uspjesima u radu i razvoju brendova inspiriraju.
Svoje aktivnosti u promociji pozitivnih vrijednosti u društvu te osnaživanje i povećanje vidljivosti žena u privrednom životu, predstavila je i predsjednica udruge Poduzetnice IN Adisa Tufo.
Poduzetnička iskustva podijelile su i poduzetnice Kristina Dujmović - Imortelle Group; Marija Kostić - veganski brend Rock'n'Raw; Jasmina Šoše Ćušić - Domaće eko povrće i voće Jasmina; Ema Badžak - Restoran MM; Iva Kovačević - OPG Aronija Kovačević; Ines Jarak - Beauty By Ines i Marija Ćeškić - portal From Herzegovina With Love, koje su svojim proizvodima i uslugama obradovali prisutne dame.