× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti

alija

Nakon što je Ivo Andrić, uz blagoslov Bošnjačkog kulturnog društva preporod, definitivno označen kao krivac za svo zlo koje je Bošnjake zadesilo u 20. vijeku, reisul-ulema Husein Kavazović istaknuo je u petak kako je Sarajevski proces 1983. godine bio uvertira za stradanje Bošnjaka i da je sve počelo s pričom o cvjetanju fundamentalizma. Reis Kavazović je ovo izrekao u sklopu “Genocid nad Bošnjacima 1992. – 1995. izvršen u svrhu podjele Republike BiH i stvaranja velike Srbije”, redatelja Emira Hadžihafizbegovića koji je predstavljen u sarajevskom Narodnom pozorištu.

Piše: Vuk Bačanović, Dnevnik.ba

Moglo bi se reći, kakav naziv skupa, takva i izjava. Na stranu sada što se famozna Republika BiH, proglašena nelegalnim i kontraustavnim referendumom vrlo sumnjivog ishoda, raspala i prije nego što je proglašena nezavisnom, uz svijest muslimanskog rukovodstva da će isti samo, potaknuti, a ne spriječiti, etničke podjele i raspad zemlje. Na stranu i sva svjedočanstva iz 1991. i 1992. da je rukovodstvu bosanskih Srba, kao i samom Slobodanu Miloševiću, bilo jasno da je Velika Srbija san od kojeg nema ništa. Na stranu i to što je etničko čišćenje različitim, manje ili više brutalnim i jezivim metodama, a kako nam svjedoče rezultati Popisa iz 2013., bila politika sve tri zaraćene strane i što su Bošnjaci pretrpjeli jednake demografske gubitke (ne 300.000 ljudi kao što to u svom govoru navodi reis Kavazović) u odnosu na ukupnu brojnost kao i druge dvije strane u sukobu.

Ponajviše je monstruozna konstrukcija, prema kojoj je današnji protivmajorizacjski srpsko-hrvatski savez u BiH kontinuitet optužbi protiv Bošnjaka za fundamentalizam iz vremena Sarajevskog procesa protiv Alije Izetbegovića i njegovih istomišljenika iz 1983. Razumljivo je da reis Kavazović prećutkuje malo poznatu činjenicu da je proces protiv tada efemernog i nikome pretjerano poznatog pravnika Izetbegovića i njegove grupe prepisivača trataktata Muslimanskog bratstva, vođen gotovo paralelno sa suđenjem popu Janjiću sa Borika, franjevcu Zovki iz Gruda, zvorničkoj “četničkoj grupi”, kao i tzv. Ilidžanskim procesom tobožnjim sarajevskim srpskim nacionalistima.

Međutim, ono što je malo veći problem prećutati i sakriti jeste knjiga iz 1987. koju je reis svakako mogao pročitati, a koju je izdao Bosanski institut (kasnije Bošnjački institut) o Sarajevskom procesu. Na stranicama 271 i 272 nalazi se cijelo pismo/peticija kojega su članovi Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) uputili Predsjedništvima SFRJ i SRBiH. Pismo, pod naslovom “Predstavka” se sastoji od dvije stranice teksta u kojem Akademici SANU-a traže hitno pomilovanje svih osuđenih na Sarajevskom procesu 1983. Treba li još napmenuti da je među najglasnijim intelektualcima koji su zahtijevali oslobođenje Izetbgovića i njegove grupe, bio tada, mlađahani, Vojislav Šešelj?

Ako bismo se vodili logikom reisa Kavazovića i ako je Sarajevski proces 1983. početak progona Bošnjaka na temelju lažnih optužbi za fundamentalizam, da li to znači da su pomenuti paralelni procesi uvertira u progon srpskog ili hrvatskog naroda? Da li je atentat UDBE na odbjeglog direktora INA Marketinga Stjepana Đurekovića ili vođu srpske emigracije u Americi, Dragišu Kašikovića isto tako dio nekog zavjereničkog procesa za progon Srba i Hrvata? Nema sumnje da bi bilo ograničenih ljudi koji bi stvari mogli tako tumačiti. Ali takvi ograničeni ljudi ne mogu postati reisul-ulema.

A kada smo već kod koncepta “podjele BiH”, Kavazović je, komotno, kao prvooptuženog za to “zlodjelo”, mogao optužiti i Aliju Izetbegovića. Ne toliko za njegove predratne riječi koje je uputio režiseru Emiru Kusturici: “Znaš, ja bih najrađe da se sa Srbima dogovorimo. Složio bih se da preseljavamo naše iz regija u kojima smo manjina, a Srbi većina, u naša većinska područja. Isto bi vrijedilo za Srbe. Da naši žive sa našima, a njihovi sa njihovima i mirna Bosna.” Već i one iz 1999., koje Izetbegović iznosi u Dnevnom avazu: “To je ono: da je Bosna ravna kao Panonija, ne bismo uvozili pšenicu; da Bosna ima naftu, bili bismo sretniji; da u Bosni ne žive Bošnjaci, Hrvati, Srbi nego Bosanci... itd. Ali Bosna nije ravna, ona nema naftu, u njoj ne živi jedan nego tri naroda (ona nije kao Slovenija, Austrija, Italija). Jer taj toliko spominjani ‘koncept vlasti’ u BiH je takav kakav je upravo zato što je Bosna takva kakva je - tronacionalna, i uzalud je zatvarati oči pred tom činjenicom.”

Na stranu i to što svaki Srbin i Hrvat kojem je stalo do pomirenja, opstanka kakve-takve zajedničke države i na kraju krajeva bazičnog humaniteta, mora nakloniti pred užasnom patnjom koju su, bez obzira na sve političke igre, prošli Bošnjaci 1992-1995.

Ono što predstavlja ozbiljan problem je: kako to uraditi, kada najveći zagovarači jedinstva države, bošnjačke elite, žele svoju istoriju lažno konstruisati kao isljučivu konstantu stradanja od strane druga dva naroda, a koja se, kao takva, vječno stradalnička, proteže od srednjeg vijeka, preko Austro-Ugarske, kraljevske i socijalističke Jugoslavije pa do presudne 1992.? Reis u svome govoru spominje konstantu Cvetković-Maček, Tuđman-Milošević, Karadžić-Boban, preskačući da su i sami Bošnjaci na jednak način učestvovali u modelu savezništava “svi protiv sviju”, pa smo tako, uz mogući sporazum Izetbegovića sa Miloševićem 1991, na kraju dobili višestruko sporazumijevanje na liniji i Izetbegović-Tuđman, koje je, na kraju 1995. i okončalo rat, na povoljan način za Bošnjake.

Osim toga, u Sarajevu je vrlo nepoželjno govoriti o toj nezgodnoj epizodi iz 1941. kada na djelu nije bilo nikakvog Cvetkovića i Mačeka, već, gotovo unisonog pristanka muslimanske elite na ustašku koncepciju hrvatskog nacionalizma.

Ali šta drugo reći na sve, nego parafrazirati svoj “sporni” status iz jula prošle godine koji me je koštao posla i egzistencije u Sarajevu. Kakva-takva Republika Srpska sa svim svojim, ne malim, manama, je danas multietničkija, nego Sarajevo u svojoj svojoj recentnoj istoriji. Vrijeme profitiranja na bestijalnom i neukusnom iskorištavanju sjećanja na vlastite žrtve je prošlo. Vrijeme je za dogovor koji će zadovoljiti sve tri strane.

Dnevnik.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST

alija

Nakon što je Ivo Andrić, uz blagoslov Bošnjačkog kulturnog društva preporod, definitivno označen kao krivac za svo zlo koje je Bošnjake zadesilo u 20. vijeku, reisul-ulema Husein Kavazović istaknuo je u petak kako je Sarajevski proces 1983. godine bio uvertira za stradanje Bošnjaka i da je sve počelo s pričom o cvjetanju fundamentalizma. Reis Kavazović je ovo izrekao u sklopu “Genocid nad Bošnjacima 1992. – 1995. izvršen u svrhu podjele Republike BiH i stvaranja velike Srbije”, redatelja Emira Hadžihafizbegovića koji je predstavljen u sarajevskom Narodnom pozorištu.

Piše: Vuk Bačanović, Dnevnik.ba

Moglo bi se reći, kakav naziv skupa, takva i izjava. Na stranu sada što se famozna Republika BiH, proglašena nelegalnim i kontraustavnim referendumom vrlo sumnjivog ishoda, raspala i prije nego što je proglašena nezavisnom, uz svijest muslimanskog rukovodstva da će isti samo, potaknuti, a ne spriječiti, etničke podjele i raspad zemlje. Na stranu i sva svjedočanstva iz 1991. i 1992. da je rukovodstvu bosanskih Srba, kao i samom Slobodanu Miloševiću, bilo jasno da je Velika Srbija san od kojeg nema ništa. Na stranu i to što je etničko čišćenje različitim, manje ili više brutalnim i jezivim metodama, a kako nam svjedoče rezultati Popisa iz 2013., bila politika sve tri zaraćene strane i što su Bošnjaci pretrpjeli jednake demografske gubitke (ne 300.000 ljudi kao što to u svom govoru navodi reis Kavazović) u odnosu na ukupnu brojnost kao i druge dvije strane u sukobu.

Ponajviše je monstruozna konstrukcija, prema kojoj je današnji protivmajorizacjski srpsko-hrvatski savez u BiH kontinuitet optužbi protiv Bošnjaka za fundamentalizam iz vremena Sarajevskog procesa protiv Alije Izetbegovića i njegovih istomišljenika iz 1983. Razumljivo je da reis Kavazović prećutkuje malo poznatu činjenicu da je proces protiv tada efemernog i nikome pretjerano poznatog pravnika Izetbegovića i njegove grupe prepisivača trataktata Muslimanskog bratstva, vođen gotovo paralelno sa suđenjem popu Janjiću sa Borika, franjevcu Zovki iz Gruda, zvorničkoj “četničkoj grupi”, kao i tzv. Ilidžanskim procesom tobožnjim sarajevskim srpskim nacionalistima.

Međutim, ono što je malo veći problem prećutati i sakriti jeste knjiga iz 1987. koju je reis svakako mogao pročitati, a koju je izdao Bosanski institut (kasnije Bošnjački institut) o Sarajevskom procesu. Na stranicama 271 i 272 nalazi se cijelo pismo/peticija kojega su članovi Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) uputili Predsjedništvima SFRJ i SRBiH. Pismo, pod naslovom “Predstavka” se sastoji od dvije stranice teksta u kojem Akademici SANU-a traže hitno pomilovanje svih osuđenih na Sarajevskom procesu 1983. Treba li još napmenuti da je među najglasnijim intelektualcima koji su zahtijevali oslobođenje Izetbgovića i njegove grupe, bio tada, mlađahani, Vojislav Šešelj?

Ako bismo se vodili logikom reisa Kavazovića i ako je Sarajevski proces 1983. početak progona Bošnjaka na temelju lažnih optužbi za fundamentalizam, da li to znači da su pomenuti paralelni procesi uvertira u progon srpskog ili hrvatskog naroda? Da li je atentat UDBE na odbjeglog direktora INA Marketinga Stjepana Đurekovića ili vođu srpske emigracije u Americi, Dragišu Kašikovića isto tako dio nekog zavjereničkog procesa za progon Srba i Hrvata? Nema sumnje da bi bilo ograničenih ljudi koji bi stvari mogli tako tumačiti. Ali takvi ograničeni ljudi ne mogu postati reisul-ulema.

A kada smo već kod koncepta “podjele BiH”, Kavazović je, komotno, kao prvooptuženog za to “zlodjelo”, mogao optužiti i Aliju Izetbegovića. Ne toliko za njegove predratne riječi koje je uputio režiseru Emiru Kusturici: “Znaš, ja bih najrađe da se sa Srbima dogovorimo. Složio bih se da preseljavamo naše iz regija u kojima smo manjina, a Srbi većina, u naša većinska područja. Isto bi vrijedilo za Srbe. Da naši žive sa našima, a njihovi sa njihovima i mirna Bosna.” Već i one iz 1999., koje Izetbegović iznosi u Dnevnom avazu: “To je ono: da je Bosna ravna kao Panonija, ne bismo uvozili pšenicu; da Bosna ima naftu, bili bismo sretniji; da u Bosni ne žive Bošnjaci, Hrvati, Srbi nego Bosanci... itd. Ali Bosna nije ravna, ona nema naftu, u njoj ne živi jedan nego tri naroda (ona nije kao Slovenija, Austrija, Italija). Jer taj toliko spominjani ‘koncept vlasti’ u BiH je takav kakav je upravo zato što je Bosna takva kakva je - tronacionalna, i uzalud je zatvarati oči pred tom činjenicom.”

Na stranu i to što svaki Srbin i Hrvat kojem je stalo do pomirenja, opstanka kakve-takve zajedničke države i na kraju krajeva bazičnog humaniteta, mora nakloniti pred užasnom patnjom koju su, bez obzira na sve političke igre, prošli Bošnjaci 1992-1995.

Ono što predstavlja ozbiljan problem je: kako to uraditi, kada najveći zagovarači jedinstva države, bošnjačke elite, žele svoju istoriju lažno konstruisati kao isljučivu konstantu stradanja od strane druga dva naroda, a koja se, kao takva, vječno stradalnička, proteže od srednjeg vijeka, preko Austro-Ugarske, kraljevske i socijalističke Jugoslavije pa do presudne 1992.? Reis u svome govoru spominje konstantu Cvetković-Maček, Tuđman-Milošević, Karadžić-Boban, preskačući da su i sami Bošnjaci na jednak način učestvovali u modelu savezništava “svi protiv sviju”, pa smo tako, uz mogući sporazum Izetbegovića sa Miloševićem 1991, na kraju dobili višestruko sporazumijevanje na liniji i Izetbegović-Tuđman, koje je, na kraju 1995. i okončalo rat, na povoljan način za Bošnjake.

Osim toga, u Sarajevu je vrlo nepoželjno govoriti o toj nezgodnoj epizodi iz 1941. kada na djelu nije bilo nikakvog Cvetkovića i Mačeka, već, gotovo unisonog pristanka muslimanske elite na ustašku koncepciju hrvatskog nacionalizma.

Ali šta drugo reći na sve, nego parafrazirati svoj “sporni” status iz jula prošle godine koji me je koštao posla i egzistencije u Sarajevu. Kakva-takva Republika Srpska sa svim svojim, ne malim, manama, je danas multietničkija, nego Sarajevo u svojoj svojoj recentnoj istoriji. Vrijeme profitiranja na bestijalnom i neukusnom iskorištavanju sjećanja na vlastite žrtve je prošlo. Vrijeme je za dogovor koji će zadovoljiti sve tri strane.

Dnevnik.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više