Gospodarska komora Federacije Bosne i Hercegovine ove godine obilježava važan jubilej – 25 godina djelovanja, a njezin predsjednik Marko Šantić, u intervjuu za Fenu povodom obljetnice, osvrnuo se na ključne aktivnosti i projekte koji su obilježili njezin rad.
Proslava obljetnice održat će se u četvrtak, 14. studenoga u Sarajevu, obilježavajući rad koji traje još od 1999. godine kada su se Privredna komora Republike BiH i Gospodarska komora HR HB udružile kako bi osnovale današnju instituciju.
Šantić je naglasio da će se obilježavanje jubileja odvijati u okviru uobičajenih radnih aktivnosti i nizom novih projekata koji su korisni za gospodarstvo Federacije BiH.
- Ovu važnu obljetnicu odlučili smo obilježiti radno, kroz projekte i događaje od velikog značaja za naše članstvo – izjavio je Šantić.
Osvrnuvši se na dosadašnji rad, istaknuo je ključne projekte kojima je Komora nastojala unaprijediti poslovno okruženje u Federaciji BiH, kao i osigurati podršku domaćim poduzećima na putu prema međunarodnim tržištima.
Širok spektar konferencija i nagrada za poticanje gospodarstva
U povodu jubileja, Gospodarska komora je organizirala brojne konferencije i okrugle stolove na aktualne teme poput zelene tranzicije, energetske efikasnosti, upravljanja nekretninama i kružne ekonomije.
- Kroz ovakve aktivnosti potičemo svijest o održivosti, povezujemo gospodarstvenike i otvaramo prostor za inovacije u svim sektorima - dodao je Šantić, ističući važnost usmjerenja prema održivom razvoju i ekološkim standardima.
Jedan od ključnih događaja bit će svečana dodjela nagrada 'Ekonomski uspjeh godine' koja je ustanovljena kako bi se prepoznali istaknuti doprinosi gospodarstvenika.
- S obzirom na to da u Federaciji BiH nema godišnje nagrade za gospodarstvenike, odlučili smo utemeljiti priznanja u deset kategorija kako bismo odali priznanje našim članicama za doprinos ekonomiji, inovativnosti i društvenoj odgovornosti - istaknuo je Šantić.
Povećanje konkurentnosti i projekti za poticanje domaće proizvodnje
Gospodarska komora FBiH posvećena je jačanju konkurentnosti svojih članica i cjelokupnog gospodarstva kroz kontinuirane edukacijske programe, kaže Šantić. Ovi programi, koje Komora organizira u suradnji s domaćim i međunarodnim partnerima, znanstvenim institucijama i sveučilištima, uključuju stručno obrazovanje, profesionalne edukacije i neformalno obrazovanje.
Edukacijski programi prilagođeni su potrebama članica Komore, a obuhvaćaju projekte, stručno usavršavanje zaposlenika u gotovo svim sektorima, kao i razne obuke i radionice.
Komora također radi na internacionalizaciji poslovanja malih i srednjih poduzeća (MSP), analizirajući utjecaj razvojnih mjera i programa te predlažući mjere za poboljšanje njihovog položaja. MSP-ovima se pruža podrška u usmjeravanju prema proizvodnim i tehnološki naprednim sektorima, a Komora planira osnovati Centar za mala i srednja poduzeća kako bi dodatno podržala njihov razvoj.
- Komorska zadaća koja vodi ka tome da postanemo središte za podršku gospodarstvu na putu prema EU integracijama ima za cilj da doprinese pripremi poduzeća za ulazak na tržište EU, kroz povećanje konkurentnosti, investiranje u nova znanja i tehnologije, primjenu standarda, upoznavanje sa novim partnerima - naglašava Šantić.
Gospodarska komora FBiH aktivno se usmjerila i na preporuke iz Izvješća Europske komisije o napretku, koje je ukazalo na određene slabosti u ispunjavanju uvjeta, a nakon potpisivanja CEFTA sporazuma dodatno je intenzivirala svoje aktivnosti, napominje Šantić.
Kako bi podržala razvoj gospodarstva, Komora se usmjerila na projekte koji koriste sredstva iz IPA fondova te pružala podršku poduzećima u prijavama na međunarodne projekte. U proteklom razdoblju, Komora je realizirala oko 15 međunarodnih projekata.
Ja BiH naše!
Osim toga, jedan od značajnih projekata kojima se potiče domaća proizvodnja je i kampanja ''Ja BiH naše!'', pokrenuta radi promocije bosanskohercegovačkih proizvoda i jačanja svijesti o važnosti podrške lokalnim proizvođačima.
- Bili smo svjedoci u kriznim razdobljima, kada redoviti lanci opskrbe popucaju, kada se države i tržišta zatvore, što znači domaći proizvod odnosno domaća proizvodnja. Jedna od Komorskih zadaća jeste i promocija gospodarstva BiH u zemlji i inozemstvu kroz kontinuirane promotivne aktivnosti. Dugi niz godina Komora provodi aktivnosti koje su pomogle da domaći proizvodi, usluge i kompanije budu prepoznate kako na domaćem tržištu tako i izvan granica Bosne i Hercegovine - objasnio je Šantić.
Dodao je kako Komora kroz ovaj projekt pomaže domaćim poduzećima da dobiju certifikate o kvaliteti svojih proizvoda, čime im olakšava prodor na inozemna tržišta.
Uloga Komore u stvaranju povoljnog poslovnog okruženja
Govoreći o izazovima s kojima se suočava poslovna zajednica, Šantić je naglasio kako je jedan od glavnih ciljeva Komore kontinuirano poboljšanje poslovnog ambijenta kroz aktivno sudjelovanje u radnim grupama, predlaganje zakonskih rješenja i suradnju s Vladom Federacije BiH.
- Uloga Komore nije samo da organizira poslovne susrete, već da konkretno doprinese stvaranju boljih uvjeta za rad svih naših članica - kaže Šantić.
Posebno je ponosan na sudjelovanje Komore u izradi strategija poput Strategije razvoja turizma i Strategije borbe protiv korupcije u BiH, gdje je Komora bila jedan od ključnih aktera. Trenutno se radi i na Strategiji razvoja trgovine, te je Komora član nekoliko radnih grupa Vlade za izradu zakona i podzakonskih akata.
- u Bosni i Hercegovini je još puno područja i ključnih djelatnosti za koje još nije razvijen strateški okvir djelovanja, ali ostajemo optimisti i nadamo se da ćemo doprinijeti i njihovom razvoju – zaključio je Šantić.
artinfo.ba