O njoj svi pričaju, a gradnja nikako da krene
Iako predstavnici Javnog poduzeća Autoceste Federacije tvrde da će izgradnja brze ceste Lašva-Nević Polje biti realizirana u razdoblju od 2017. do 2019. godine, gospodarstvenici i političari iz Srednjobosanske županije su skeptični. Smatraju da je brza cesta samo obećanje, a da će na realizaciju još dugo čekati.
"Gospodarski subjekti godinama inzistiraju da se taj problem riješi. Godinama čekamo, obećava se", kaže Šaban Rizvić, predsjednik Upravnog odbora Udruženja gospodarstvenika SBŽ-a.
Prometne gužve na magistralnoj cesti M-5, na dionici od Lašve do Travnika, kojom prosječno dnevno prometuje 15.000 automobila, svakodnevnica su srednjobosanskih vozača. Kilometarske kolone i dugotrajna čekanja ključni su razlog, kažu, što ih potencijalni investitori zaobilaze u širokom luku, za razliku od političara, koji dolazeći pod pratnjom na ovaj prostor barem na trenutak razumiju probleme ne samo gospodarstvenika, nego i građana. I obećaju, dajući im nadu, javlja Federalna TV.
Tako je i predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović tijekom posjete Travniku u svibnju ove godine kazao: "Najfrekventnija cesta u BiH je ovo usko grlo kroz Vitez, to se konačno mora rješavati kako znamo, mora se doći od Travnika do Lašve za nekih 15 minuta. Naći ćemo neku kombinaciju, od 2017. godine se mora početi graditi ta cesta".
Godinu 2017. u vezi s početkom izgradnje brze ceste na dionici Lašva-Nević Polje, u svom odgovoru spominju i iz Federalnih autocesta. No, nastavak pisma, u kojem kažu kako su oni zaključkom Federalne vlade zaduženi za predstavljanje ovog projekta potencijalnim investitorima, kod gospodarstvenika ali i političara opet budi sumnju. Jer, kažu, ako je to tako, u ovoj je godini trebao biti odabran koncesionar, ali i najpovoljniji ponuđač za projekt, koji se procjenjuje na nešto više od 180 milijuna eura. I da uz eksproprijaciju zemljišta, za što je, navodno, osiguran novac, već sljedeće godine izvođač radova bude uveden u posao.
"Pomalo sam razočaran kad vidim što se se sve radi i gdje se radi, a ovo je najfrekventnija cesta u državi", kaže busovački načelnik Asim Mekić.
Iako argumenti za prioritet u izgradnji brze ceste na ovoj dionici stoje, ona je i dalje na čekanju. Ključ je, kažu dobro upućeni, u politici. A sumnju budi i činjenica da o ovoj temu nisu htjeli razgovarati ni viteški gospodarstvenici. Kažu, ne mogu usuglasiti svoje stavove o njoj. Stručnjaci, koji imaju više informacija, predlažu da se umjesto obećane brze ceste izgradi još jedna magistralna. Svejedno je, kažu, kako će je zvati, bitno je da ona ljude dovodi u srednju Bosnu, a ne da se njome putuje u jednom smjeru, i to konačnom odlasku.
ap|artinfo.ba