Izgradnja brze ceste od Lašve do Travnika je ključni projekt za gospodarski razvoj ŽSB.
"To je najvažniji infrastrukturni projekt za ŽSB i čitavu regiju jer vezuje Koridor 5C i Koridor 10 prema Banjaluci. To je brza cesta sa najvećim prometom vozila i za gospodarstvo ŽSB bi bila prvi pravi projekt koji bi nas uvezao sa sarajevskom i zeničkom regijom i prema Banjaluci. To je projekt broj jedan za nas", izjavio je za "Faktor" Tahir Lendo, premijer ŽSB.
Glavni izvedbeni projekt do ulaza u Travnik na petlji Nević Polje je, prema informacijama premijera ŽSB, završen. Čeka se eksproprijacija zemljišta, za koju je Vlada Federacije BiH izdvojila oko 10 milijuna KM, te odabir metode kojom će se brza cesta graditi, odnosno izbor potencijalnih koncesionara koji će djelomično financirati njenu izgradnju.
"Naravno da je bolje tuđim novcem graditi, ali mi možemo tu raditi i kombinaciju. Ta je cesta vjerojatno isplativa ili je na granici isplativosti. Prema tome, država može nešto malo da doda, ne mora sve sama da se zadužuje, ne mora sve sama da gradi. Naći ćemo neku kombinaciju, ali ta se cesta mora početi graditi u 2017. godini", poručio je Izetbegović nakon sastanka u Travniku.
Početak gradnje brze ceste se očekuje u 2017., a to je potvrdio i Pavo Boban, pomoćnik ministra prometa i komunikacija FBiH.
"Realno je da sa radovima krenemo u 2017. godini, ali imamo i druge probleme, kao što su imenovanja uprava i nadzornih odbora. Jako je teško raditi sa v.d. upravama i to nam stvara probleme koji usporavaju aktivnosti", ističe Boban u razgovoru za "Faktor".
Pomenuta brza cesta je dio mreže prometnih koridora kroz BiH. Uvrštena je i među "100 prioriteta Vlade FBiH", pa definiranje načina izgradnje zahtijeva detaljniju analizu.
18 mostova
Izgradnja brze ceste Lašva–Nević Polje bi trebala koštati 183 milijuna EUR a projekt uključuje 23,6 kilometara ceste sa dva odvojena kolovoza, svaki sa po dvije prometne trake širine tri i pol metra. Polazna točka gradnje je na Koridoru 5C, na Lašvanskoj petlji, a završava na petlji Nević Polje u blizini Travnika. Sastojat će se od tri tunela te 18 mostova i vijadukata.
Ovisimo od kredita
Izgradnja nove dionice magistralne ceste na potezu od Sarajeva do Tuzle, kojom će se zaobići planinski prevoj Karaula, jedan je od ključnih infrastrukturnih projekata u BiH.
Prema informacijama iz Ministarstva prometa i komunikacija FBiH, aktivnosti na realizaciji tog projekta su u toku.
"Karaula ide svojim tokom. Prva faza se privodi kraju. Za nastavak radova su provedene sve pretpostavke i to bi trebalo sve ići kako je planirano. Ovisimo od aktivnosti oko kredita s Europskom bankom za obnovu i razvoj, Svjetskom bankom, Evropskom investicijskom bankom, sa kojom su aktivnosti najdalje odvedene. Jako je teško govoriti o preciznim terminima, ali čini se sve što se može da se aktivnosti odvijaju prema predviđenom planu", izjavio je pomoćnik federalnog ministra Pavo Boban.
im|artinfo.ba, preneseno s portala faktor.ba