U sjedištu UNESCO-a u Parizu održan je Predsummit o transformaciji obrazovanja na visokoj razini na kojem je sudjelovala ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine Ankica Gudeljević.
Cilj Predsummita je iskoristiti argumente o transformaciji obrazovanja koji nastaju kroz debate, a kako bi se uspostavila zajednička vizija transformiranog obrazovanja.
Tijekom izlaganja ministrica Gudeljević je naglasila da je veoma sretna što može informirati prisutne da je Bosna i Hercegovina već prošla kroz cjelokupan proces konsultacija u državi, a u kojemu je sudjelovalo 1.400 osoba iz različitih ciljanih grupa.
- Među mnogim prioritetima u obrazovanju, tijekom konsultacija prepoznali smo da se treba unaprijediti mnogo aspekata, ali ću naglasiti dva aspekta: pristup obrazovanju i potrebu brze transformacije kvalitete obrazovanja za iduće desetljeće - kazala je.
Ministrica je dodala kako vjeruje da su svi prisutni na sastanku posvećeni zalaganju za najviše standarde u dostizanju ciljeva Agende 2030.
Tijekom Pre-Summita na kojemu je sudjelovalo više od osamdeset ministara obrazovanja predstavljeni su preliminarni rezultati konsultacija o transformaciji obrazovanja koje su zemlje pojedinačno obavile.
Države su na odvojenim panelima prezentirale ključne elemente svoje posvećenosti transformaciji obrazovanja kao i rezultate konsultacija koje su obavljene u nekoliko ciljnih grupa kao što su obrazovni radnici, akademska zajednica, roditelji, nevladin sektor i mladi.
U BiH su tijekom lipnja održana i tri odvojena sastanka koji su imali za cilj prezentaciju konsultacija na kojima su prezentirani glavni prioriteti i perspektive u obrazovnih sustava u Bosni i Hercegovini.
Ove konsultacije su imale za cilj inspirirati druge zemlje da urade isto i na taj način daju doprinos aktivnostima koje se pripremaju i koje će se prezentirati na Summitu u New Yorku koji organizira generalni tajnik Ujedinjejnih nacija, priopćeno je iz Ministarstva civilnih poslova BiH.
Ove aktivnosti predstavljaju ključnu prekretnicu ka globalnom pokretu za obrazovanje. Uključivanje svih aktera u proces transformacije obrazovanja je iznimno značajno kako bi se postigao uspjeh i obrazovanje postalo dostupno svima, osnaženo i otvoreno za digitalne transformacije i transformacije koje se odnose na klimatske i druge promjene u svijetu.
artinfo.ba