Automobilske tehnologije i industrija napreduju, a meni je zadovoljstvo ići ukorak s tim i svaki put iznova se i zaljubiti u ono što naša industrija nudi
Vidjet ćete polet i mladost. Baš kao spoj s onim čime se bavi, Miro Sesar, direktor prodaje GUMA M, kompanije koja u Bosni i Hercegovini zastupa poznate automobilske brendove, prije svega „Renault“, pravi je primjer modernog menadžera. Potpuno u poslu u svakom trenutku i spreman dati odgovore na sva pitanja. Kako kaže, samo se priznaju rezultati. On i GUMA M ih svakako imaju.
NERMIN DEMIROVIĆ/azra.ba
Kako ste stigli u svijet automobila?
– Ljubav prema automobilskoj industriji uvijek je bila dio mog odrastanja i uvijek sam maštao da budem dio jedne tako impresivne i moćne industrije. Vjerovao sam kako ću se stvarno jednog dana i uspjeti okušati u nekom povezanom zanimanju, imao sam sreću pa sam slučajno dobio priliku da za vrijeme studiranja radim kao pripravnik u firmi GUMA M, nije mi dugo trebalo da shvatim da je ovo radno mjesto, odnosno kompanija u kojoj se dugoročno vidim u smislu svog profesionalnog ostvarivanja.
Koliko ste tu i kako gledate na posao koji radite?
– Devet godina sam u autoindustriji. U ovom periodu sam prošao cjelokupni sistem rada, od pripravnika u servisu, do pozicije direktora prodaje, koju trenutno obnašam. Posao od samog početka gledam, prije svega, kao izazov i trudim se da svojim ličnim razvojem i angažmanom ostvarim direktni doprinos u segmentu ili sektoru kojem pripadam, uvijek se dajući 100 posto i uz čvrsto vjerovanje da, kada kreneš od nule, možeš mnogo toga i ostvariti.
Šta Vam je donio posao u autoindustriji?
– Osim da radim ono u čemu stvarno uživam i ono što volim, dinamično radno okruženje s mnoštvom zahtjeva i promjenjivih okolnosti traži i adekvatan pristup i stalni rad na sebi. Upravo ovaj posao je moja motivacija da ne ostajem u komfort zoni. Svakodnevni izazovi od svakog pojedinca našeg radnog sistema iziskuju razvijanje i prilagođavanje, kako bi uvijek bili korak ispred i kako bi napredak bio odgovor na svakodnevne izazove. Ovaj posao mi je donio jedno veliko životno i profesionalno iskustvo, koje nastojim svakim danom unaprjeđivati, kako bismo moj tim i ja zajedno ispunili očekivanja i zahtjeve naših cijenjenih kupaca na obostrano zadovoljstvo.
Šta je ključ uspjeha u branši?
– Ključ uspjeha, prema mom mišljenju, zajednički je za sve branše, a to je voljeti i pronaći se u onome što radiš, što je osnovni izvor motivacije koja je neophodna kako bi se ostvario uspjeh. Upravo je motivacija ključ uspjeha, jer samo motivirana osoba je spremna prilagoditi se i nadograđivati te upravo ciljeve i zadatke koji su postavljeni pred nju shvata kao izazov, a ne kao teret ili nešto nametnuto.
Koji su problemi s kojima se susreće Vaša branša?
– Svima nama je poznato u kakvoj socijalnoj i ekonomskoj situaciji je naša država, a ta situacija je direktno povezana i s autoindustrijom, ali svaki problem nastojimo gledati samo kao prepreku te tako nadvladati poteškoće, kako bismo na kraju svi skupa izašli snažniji.
Koliko je teško predstavljati brendove Vaše kompanije?
– Trudimo se predstaviti ne samo vozilo nego sve benefite koje kupac može očekivati ukoliko se odluči za kupovinu nekog od vozila iz naše ponude. Tako da je veoma lako predstavljati nešto u što vjeruješ i čije vrijednosti uvažavaš i shvataš, mnogo cijenjenih kupaca je upravo prepoznalo ove vrijednosti i iznimno me raduje činjenica da je „Renault“ zajednica u BiH svakim danom sve veća.
Koja su, prema Vašem mišljenju, trenutno tri najbolja automobila iz Vaše ponude?
– Svaki od modela je poseban na svojstven način i svaki ima posebnu vrijednost, ovisno o željama, zahtjevima i životnom stilu pojedinca. Teško mi je odlučiti se samo za tri, jer svaki model odgovora na posebne zahtjeve i svaki ima dobar omjer cijene i kvaliteta.
Ali, ako već moram izdvojiti neke, osim neprikosnovenog Clia, iz naše ponude bio izdvojio one za koje se kupci najčešće i odlučuju, a to su naši „best buy“ modeli – novi Renault Captur, kojeg odlikuju potpuno obnovljen izgled, kvalitetna završna obrada materijala, prilagodljivost, jednostavne i napredne tehnologije, a kupce, najčešće žene, osvoji na prvu, pa onda želje muškarca padnu u drugi plan.
Renault Kadjar odlikuju sportski stil, iznimna praktičnost, prilagodljivost i odlično pristaje vozačima koji imaju izraženiji avanturistički duh, ali uživaju i u istraživanju novih gradova. Posljednje, ali ne i manje vrijedno – Dacia Duster, miljenik svih generacija, sve češći odabir i žena. Izdržljivo vozilo, spremno za sve terene s tehnologijama koje su vam stvarno svakodnevno i potrebne. Duster je definitivno u rangu s višim klasama automobila s pristupačnom cijenom i visokim kvalitetom. Često čujemo od naših kupaca opasku: „Jednom Duster, uvijek Duster“.
Šta bi bila Vaša preporuka vozačima?
– Da kupuju i održavaju vozila u ovlaštenim i certificiranima centrima bez obzira o kojem brendu vozila da je riječ. Jasno je da ne moraju svi voziti nova vozila kako bi bili sigurni u svoje vozilo, upravo zato je tu koncept Renault SELECTION kroz koji su našim kupcima za kupovinu dostupna rabljena vozila provjerene kvalitete, riječ je o vozilima koja posjeduju urednu servisnu historiju i na koja dajemo garanciju do čak dvije godine. Kupci Renault SELECTION vozila uživaju brojne pogodnosti, asistenciju i garancije, a naše obećanje je da naša rabljena vozila zaista jesu kao nova, jer se niti jedno vozilo ne pušta u prodaju bez odobrenja visoko kvalificiranih ovlaštenih „Renaultovih“ stručnjaka.
Šta trenutno vozite i mijenjate li često vozila?
– Najbolji način da se upoznate s vozilom jeste upravo tako što ćete ga i voziti, te, s obzirom na našu široku ponudu različitih modela i široku lepezu paketa opreme i motora, često mijenjam vozila, kako bih osjetio čari svakog modela. Automobilske tehnologije i industrija napreduju, a meni je zadovoljstvo ići ukorak s tim i svaki put iznova se i zaljubiti u ono što naša industrija nudi. Moj zadnji izbor je bio Renault Megane Grandcoupe, iako uživam u ovom vozilu i oduševljen sam onime što pruža, ipak već sam počeo razmišljati o većem vozilu kao što je Renault KOLEOS.
Gdje se vidite za 10 godina?
– Nadam se da ću se i za 10 godina imati priliku ostvarivati u svom Sarajevu i svojoj BiH, te da će u to vrijeme postojati uslovi da se i većina naših mladih ljudi vidi upravo ovdje. Neophodno je što prije napokon pokrenuti strategije i mehanizme koji će zadržati perspektivne i mlade ljude te koji će im omogućiti da se ostvare u ovoj državi i ovom društvu, jer mladi ljudi jesu osnova i pokretačka snaga svake uspješne ekonomije i društva.
Zanimljivosti i noviteti
Šta je to što „Renault“ priprema za bh. tržište?
– Inovacije su oduvijek bile presudni dio „Renaultove“ DNK, to smo zadržali do danas, mnogo je zanimljivosti i noviteta koje očekujemo u skorije vrijeme. Već smo napravili određene preduslove kada je riječ o komercijalizaciji potpuno električnih „Renault“ vozila za naše tržište. GUMA M je prva instalirala električne punjače u svim našim centrima koji se nalaze u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli, također, naša kompanija je prva uvezla i registrirala potpuno električno vozilo, riječ je o atraktivnom modelu Renault ZOE.
Dok se ne obezbijede svi uslovi za komercijalizaciju potpuno električnih vozila, u narednih mjesec dana planiramo komercijalizaciju dva „Renault“ modela hibridnih vozila: Renault CLIO E-TECH i Renault CAPTUR E-TECH Plug-in. Ova vozila raspolažu takozvanom E-TECH tehnologijom, koja označava koncept vozila koje sadrži električni i motor s unutarnjim izgaranjem u kombinaciji s iznimno efikasnim automatskim mjenjačem Multi-mode. Novi Capur, koji raspolaže s E-TECH Plug-in tehnologijom, omogućava potpunu slobodu izbora, zahvaljujući dualnom pogonskom sklopu, vozači tokom sedmice mogu koristiti električni pogon s dometom od 65 kilometara u gradskoj vožnji ili prebaciti na hibridni pogon za izlet vikendom.