Trenutačno se izvode radovi na sjevernoj i južnoj strani portala tunela Ivan. Tenderska procedura za izgradnju poddionice od Tarčina do ulaza u tunel trebala bi biti okončana u narednim danima.
Probijanje tunela Ivan izvodi se intenzivno sedam mjeseci. Već je iskopano približno 200 metara na dva pravca s hercegovačke strane. Gradnja napreduje brže nego je planirano.
- Imamo čak i neke napretke i ispred nekih planiranih dinamika, 15 do 20 dana smo ispred. Ovo je dio poddionice Tarčin-Ivan. Poddionica je podijeljena na dva dijela. Lot 1 i Lot 2. U ovom trenutku je ugovoren Lot 2 iz jer je Tunel Ivan najzahtjeviji na toj dionici i zahtijeva više vremena nego ostali objekti na Lotu 1 koji je planiran da se ugovori vrlo brzo. Tenderska procedura je završnoj fazi, rekao je Ermin Handžar iz Autocesta FBiH.
Rok za završetak cijele prometnice od Tarčina do Bradine je kraj svibnja 2022. Njena dužina je približno sedam kilometara, a izgradnjom ovog dijela autoceste vožnja od Sarajeva do Konjica bit će skraćena za 15 minuta. Za sada izvođači ne upotrebljavaju eksploziv, jer u tunelu nema većih stijena.
- Glavni radovi su uglavnom načinjeni od izgradnje tunela Ivan, dvije cijevi dužine 1.760 metara odnosno 1.740 metara. Trenutačno obje tunelske cijevi radimo s dvije strane, rekao je Senad Mašić, predstavnik izvođača radova.
Ukupna investicija je 57 milijuna eura. Novac je osiguran od Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu 50 milijuna eura, dok su ostatak bespovratna sredstva Europske unije.