Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosne i Hercegovine pozvala je trgovce i pružatelje usluga da u uvjetima epidemiološke krize na prostoru BiH djeluju u skladu s dobrim poslovnim običajima te da krizu ne koriste za nerazumna povećanja cijena roba i usluga, kao i druge oblike kršenja prava potrošača.
- Potrebno je osigurati redovitu opskrbu, odnosno, funkcioniranje sustava nabavke, kao i obavljanja osnovnih komunalnih poslova čije bi neobavljanje za posljedicu imalo dodatno ugrožavanje trenutnog stanja - upozorili su iz Institucije koja sve više zaprima upite potrošača u vezi s širenjem korona virusa (COVID 19) i popratnih posljedica zbog čega potrošači trpe ekonomsku štetu, prenosi Fena.
Istovremeno, apelirali su na potrošače da djeluju u skladu s preporukama nadležnih organa zdravstva i drugih tijela na nivou lokalne zajednice, te budu društveno odgovorni.
U slučaju nabave roba potrebno je voditi računa o rokovima prehrambenih i drugih proizvoda, te da sve novonastale oblike kršenja njihovih prava prijave nadležnim tijelima za zaštitu potrošača i inspekcijskim organima, kako bi se na njih sustavno djelovalo.
Također, u slučaju otkazivanja putovanja zbog izvanrednih okolnosti koje se nisu mogle predvidjeti, izbjeći ili otkloniti, organizator je dužan vratiti ono što je primio od putnika, što ne podrazumijeva i naknadu štete.
- Ukoliko je do odustanka ugovora došlo za vrijeme izvršenja putovanja, tada organizator ima pravo na pravičnu naknadu za one ostvarene usluge koje su pružene potrošaču - priopćeno je iz Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosne i Hercegovine.