Zbog neformiranja vlasti blokirano je blizu milijardu maraka već odobrenih kreditnih sredstava za izgradnju 47 kilometara autoceste na Koridoru 5C, saznaje Hrvatski Medijski Servis.
Riječ je, naime, o ugovorima o kreditima Europske banke za obnovu i razvoj, OPEC-a i Kuvajtskog fonda za ukupno 7 dionica autoputa kroz BiH, koji su potpisani i već mjesecima čekaju ratifikaciju Parlamenta BiH. Od toga je šest dionica u Federaciji i jedna u Republici Srpskoj.
Radi se o kreditu OFID- OPEC fonda za dionicu autoceste Vranduk- Ponirak u dužini od 5,5 kilometara, u iznosu od 49 milijuna eura, za jednako toliko dugu dionicu Paprikuše- Nemila EBRD je odobrio kredit u iznosu od 70 milijuna eura, dok je Kuvajtski fond BiH dao kredit od 36 milijuna eura za izgradnju 6 kilometara autoceste od Vranduka do Nemile. Europska banka za obnovu i razvoj odobrila je 50 milijuna eura za dionicu autoceste od Tarčina do tunela Ivan u dužini od 7 km, a sredstvima EBRD-a planirana je izgradnja 8,5 km duge dionice Tunel Kvanj-Mostar jug.
Uz te kredite, ratifikaciju Parlamenta BiH čekaju još i dva kredita EBRD-a. Za 8,5 kilometara autoceste od Putnikova Brda do Medakova ova europska financijacka institucija odobrila je 60 milijuna eura, a za dionicu Rudanka – Johovac u Republici Srpskoj, dužine 6 km, gdje je nedavno svečano obilježen početak izgradnje, ali gradnja još nije počela, 150 milijuna eura, piše HMS.
Za spomenute kredite u ukupnom iznosu od 475 milijuna eura, kojima bi se financirala izgradnja 47 kilometara autoputa Vijeće ministara odobrilo je zaduženje, a Ministarstvo financija i trezora potpisalo ugovore s kreditorima. No, ti ugovori stupaju na snagu tek kad ih ratificira Parlamentarna skupština BiH, kaže za Hrvatski Medijski Servis zamjenik ministra prometa i komunikacija Saša Dalipagić.
Naime, zbog odbijanja bošnjačkih članova Predsjedništva BiH Šefika Džaferovića i Željka Komšića da imenuju SNSD-ova Zorana Tegeltiju za mandatara novog Vijeća ministara SNSD-ovi zastupnici odbijaju sudjelovati u formiranju parlamentarnih povjerenstava, bez kojih Parlament BiH ne može raditi, pa time ni ratificirati već odobrene kredite.
Blokada nastavka izgradnje autoceste, samo je dio štete koji trpe građani BiH, zbog blokade formiranja vlasti, dok se istovremeno oni koji to čine nazivaju “patriotima” i “braniteljima države” i ohrabruju da s blokada nastave.
Inače, za 18 godina u BiH, od ukupno 330 kilometara autoceste na Koridoru 5 C, izgrađeno je tek nešto više od 100 kilometara. Kada je 2001. počela izgradnja autoputa planirano je da se završi 2020. Ukoliko se nastavi sadašnjim tempom Bosni i Hercegovini trebat će, međutim, još najmanje 35 godina da spoji sjever i jug zemlje./M.Š./HMS/