Iz JP Ceste FBiH su se oglasili u vezi sa „najavom Udrženja poslodavaca FBiH da će tužiti JP Ceste FBiH zbog šteta izazvanih rekonstrukcijom tunela Vranduk“. Komentar prenosimo u cijelosti:
U skladu sa članom 13. Zakona o cestama FBiH, upravljanje, građenje, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu magistralnih cesta vrši JP Ceste FBiH. Obzirom na osnovnu djelatnost ovog poduzeća te obzirom na dotrajalost magistralne cestovne mreže ali i nepostojanje alternativnih pravaca u smislu autocesta i brzih cesta, važno je naglasiti sljedeće činjenice koje se tiču radova na rekonstrukciji tunela Vranduk.
Prije početka projekta, JP Ceste FBiH je od strane Nadzornog odbora i Vlade FBiH dobilo odobrenje na Plan poslovanja koji je obuhvaćao i spomenuti projekat gdje je bilo precizno navedeno da će se za ovu potrebu koristiti kreditna sredstva namijenjena u te svrhe. Nadalje, JP Ceste FBiH je osiguralo revidirani projekat izvođenja radova te sva relevantna odobrenja potrebna za rekonstrukcije cesta i cestovnih objekata, počevši od građevinske dozvole, rješenja od nadležnog federalnog ministarstva o preusmjerenju prometa na regionalnu cestu Zenica – Nemila sa ograničenjem tereta na 7,5 t itd. Obzirom da regionalna cesta R-445 nije mogla primiti teški promet, isti se morao zadržati na magistralnoj cesti M-17 što je rezultiralo usporenjem odvijanja prometa. Uzevši u obzir stanje tunela njegovu i dotrajalost, projekat rekonstrukcije tunel Vranduk bio je prijeko potreban u cilju poboljšanja sigurnosti sudionika u prometu koja je za investitora, JP Ceste FBiH i Vladu FBiH, od primarne važnosti.
Kada je riječ o najavljenom podizanju tužbi, stav JP Ceste FBiH je da svako pravno i fizičko lice ima pravo na podnošenje tužbe ukoliko smatra da za to postoji zakonski osnov, o čemu odlučuju nadležni pravosudni organi. Izvođenje radova na putnim pravcima u regiji je uobičajena pojava, pa čak i višesatna čekanja poput onih na graničnim prijelazima ili ulazima u gradove. No, koliko nam je poznato, epilog nisu zahtjevi za naknade štete zbog čekanja niti eventualne tužbe protiv države, grada ili slično, posebno kada se ima na umu unapređenje komfora i sigurnosti sudionika u prometu koja se ovakvim radovima u konačnici osigurava.
Kada je riječ o radovima na rekonstrukciji tunela Crnaja, isti neće započinjati prije završetka radova na tunelu Vranduk odnosno prije puštanja dvosmjernog prometa kroz tunel. Međutim, obzirom na nagativan stav javnosti u pogledu izvođenja radova na tunelu Vranduk, a ne uzevši pri tome u obzir nužnost rekonstrukcije istog i potencijalne neželjene posljedice, na zahtjev Vlade Federacije BiH, JP Ceste je pristupilo izradi varijanti dodatnih alternativnih tehničkih rješenja za rekonstrukciju tunela Crnaja koja bi bila evidentno financijski zahtjevnija.
Naime, zbog nepostojanja alternativnih putnih pravaca ili obilaznice u blizini tunela Crnaja koji bi se mogli koristiti za preusmjerenje prometa tokom izvođenja radova na rekonstrukciji, a obzirom da je Vlada FBiH ponudila mogućnost iznalaženja financijskih sredstava koja budu nedostajala, JP Ceste trenutno radi na izradi dodatnih alternativnih rješenja koja bi podrazumijevala izgradnju novog tunela i novih mostova te se procjenjuje da bi se radilo o investiciji koja bi bila tri puta veća od postojeće. Shodno tome, u ovome trenutku postoji mogućnost odustajanja od postojećeg projekta rekonstrukcije tunela Crnaja sve do odabira optimalnog alternativnog rješenja o kojem će odluku donijeti Vlada FBiH, stoji u komentaru.