Na posljednjoj sjednici Upravnog odbora Udruženja poslodavaca FBIH održanoj početkom ovog tjedna razmatrani su problemi štete koju trpi gospodarstvo BiH zbog rekonstrukcije tunela Vranduk, kao i moguće posljedice najavljene rekonstrukcije tunela Crnaja.
Kako je priopćeno, na sjednici UO UPFBiH istaknuto je da je rekonstrukcija tunela Vranduk koja traje od jeseni prošle godine već nanijela ogromne štete gospodarstvu BiH, a neke procjene govore da šteta za gospodarstvo i stanovništvo iznosi oko milijun KM dnevno. Također je rečeno da su zbog nemogućnosti normalne i pravovremene komunikacije, pojedine kompanije primorane ugasiti dijelove firme smještene u drugim gradovima i dati otkaze radnicima.
''Članovi UO UPFBiH naglasili su da za nastalu štetu neko mora snositi odgovornost, naročito ako se ima u vidu da investitor i izvođači radova nisu pravovremeno osigurali adekvatan alternativni pravac. Naime, ovaj pravac koji se trebao koristiti kao alternativni nije prethodno bio saniran i pripremljen da ga koriste teretna i druga motorna vozila, tako da se ne može koristiti. Alternativni pravac saniran istovremeno sa rekonstrukcijom tunela Vranduk što je nedopustivo. Najveću odgovornost za velika oštećenja koja ugrožavaju sigurnost saobraćaja na alternativnom pravcu snosi Javno poduzeće Ceste Federacije BiH, jer nisu pravovremeno iskoordinirali njegovu pripremu za neometano odvijanje putničkog i teretnog prometa'', navodi se. Dodaje se kako je upitna i dužina rokova za izvođenje radova na rekonstrukciji tunela Vranduk u trajanju od 18 mjeseci, naročito ako se ima u vidu činjenica da se radi o glavnoj putnoj komunikaciji i gospodarskoj poveznici sjever-jug. Zbog svega navedenog, gospodarstvenici su od UPFBiH tražili da, u njihovo ime, pokrene postupak za naknadu štete tužbom protiv JP Ceste FBiH. ''S obzirom da je najavljena rekonstrukcija tunela Crnaja na putnom pravcu M17, također, jednoj od ključnih prometnica u BiH, iz UO UPFBiH upozoravaju Vladu FBiH i JP Ceste FBiH da radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja ne smiju početi prije nego se završe radovi na rekonstrukciji tunela Vranduk'', navode poslodavci koji naglašavaju da bi u slučaju da radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja započnu prije nego se završi tunel Vranduk, na jednom putnom pravcu M17 koji povezuje sjever-jug i koji je žila kucavica bile dvije obustave prometnice, što je u potpunosti neprihvatljivo za bh. gospodarstvenike i što bi dovelo do šteta za gospodarstvenike koje se mogu mjeriti stotinama milijuna KM.
Također, UO UPFBiH od Vlade FBiH i JP Ceste FBiH traži da se prije početka rekonstrukcije tunela Crnaja osigura adekvatan alternativni pravac za neometano odvijanje teretnog i putničkog prometa. Ukoliko adekvatan putni pravac ne bude osiguran iz UO UPFBiH najavljuju kolektivnu tužbu za naknadu štete. ''Iz UO UPFBiH naglašavaju da nitko nije protiv rekonstrukcije putne infrastrukture, ali da nije jasno zašto se tom poslu ne prilazi koordinirano i u skladu s aktivnostima na izradi koridora Vc'', priopćeno je.