IDPI-ev prijedlog je iznimno korektan. On omogućava i Bošnjacima i Hrvatima i Srbima i pripadnicima nekonstitutivnih naroda, dakle ostalima da izaberu svoje autentične legitimne predstavnike, što uostalom traži i Ustavni sud u predmetu Ljubić.
Institut za društveno-politička istraživanja iz Mostara (IDPI) objavio je prijedlog rješenja problema popunjavanja Doma naroda Parlamenta FBiH. IDPI-evim rješenjem otkočio bi se proces implementacije izbornih rezultata, ispoštovala presuda Ustavnoga suda BiH u predmetu Ljubić a stvorili bi se i uvjeti da se provedu sve ostale presude koje opterećuju izborno zakonodavstvo BiH (Sejdić-Finci, Zornić, Pilav…).
No, malo je vjerojatno da će u Sarajevu čuti za ovaj prijedlog. Ne zbog toga što on ima neke manjkavosti, nego upravo suprotno. Prijedlog IDPI-a uvažava Daytonski mirovni sporazum, Ustav BiH, presude Ustavnoga suda BiH i međunarodnih sudova kao i temeljna načela našeg ustava.
Dakle, spomenuti prijedlog uvažava načelo konstitutivnosti naroda kao i načelo legitimnog političkog predstavljanja. I jedno i drugo načelo je neprihvatljivo bošnjačkoj političkoj eliti i pripadajućoj javnosti jer se time onemogućava manipulacija političkim predstavljanjem što znači da bi fenomen Komšić otišao u povijest.
A IDPI-ev prijedlog je iznimno korektan. On omogućava i Bošnjacima i Hrvatima i Srbima i pripadnicima nekonstitutivnih naroda, dakle ostalima da izaberu svoje autentične legitimne predstavnike, što uostalom traži i Ustavni sud u predmetu Ljubić.
Kako sam prijedlog izgleda detaljnije možete pogledati OVDJE
Cilj IDPI-evog prijedloga je da se onemogući manipuliranje političkim predstavljanjem, što je jedan od glavnih uzroka političke korupcije i političke nestabilnosti u BiH.
Rješenjem problema legitimnog političkog predstavljanja otklonili bi se i zastoji u procesima uspostave vlasti na svim razinama, zaustavila bi se daljnja međunacionalna polarizacija bh. društava i država BiH bi napokon dobila šansu „prodisati“ i krenuti ka nekoj ipak koliko-toliko svjetlijoj budućnosti. Ne bi više bilo prostora za manipuliranje raznih političkih smutljivaca i političari bi napokon krenuli odgovarati građanima BiH za svoj (ne)rad. Napokon bi građani krenuli postavljati i smjenjivati političare.
No, Sarajevu to ne odgovara. Bošnjačkoj političkoj eliti ne odgovara rješenje koje će poštivati Ustav BiH i koje će dalje jačati BiH kao državu triju u svemu jednakopravnih naroda i svih njenih građana. Bošnjačka politika želi srušiti upravu takvu BiH kako bi na njenim temeljima krenula graditi vlastitu, bošnjačku, nacionalnu državu. Dakle, bošnjačkoj politici je neprihvatljivo da je BiH vlasništvo sva tri konstitutivna naroda.
Zbog toga se ni ne provode sve nabrojane presude i zbog toga nakon svakih izbora imamo krize formiranja vlasti. Zbog toga uostalom i danas imamo Sejdu Komšića kao drugog bošnjačkog člana Predsjedništva. Zbog toga se svakodnevno iz Sarajeva širi odijum prema Hrvatima i Srbima…
Zbog toga, naposljetku, sarajevski mediji nisu ni registrirali činjenicu da se pojavio prijedlog koji rješava problem popune Doma naroda FBiH i provodi sve moguće presude koje opterećuju izborno zakonodavstvo BiH.
Oni jednostavno žele srušiti sve što miriše na jednakopravnost i gdje se i u primisli nazire konstitutivnost.
Ipak, BiH nije bošnjačko vlasništvo, kao što nije ni hrvatsko ni srpsko. BiH je zajednička domovina triju u svemu jednakopravnih konstitutivnih naroda i još uvijek postoji dovoljno domoljubnih snaga koje su spremne izgrađivati BiH kao državu po mjeri sva tri konstitutivna naroda i svih njenih građana; kao državu u kojoj se nitko neće osjećati ugroženim i u kojoj nitko nikomu neće moći nametati svoju volju i svoje vrijednosti.
Prvi korak ka izgradnji takve BiH, države po mjeri svih, je reforma izbornoga zakonodavstva na fer osnova i uz uvažavanje Ustava BiH i Daytonskog mirovnog sporazuma te svih presuda domaćih i međunarodnih sudova.
artinfo.ba | preuzeto s portala dnevnik.ba