Hrvatski Narodni Sabor BiH objavio je tekst u kojem se pojašnjava zašto je za Izmjene Izbornog zakona po presudi Ustavnog suda BiH pravno relevantan popis stanovništva iz 2013., a ne onaj iz 1991., kojeg pHrvatski Medijski Servis prenosi u cjelosti:
Javnost i OHR imaju pravo znati: Zašto Popis iz 2013. a ne Popis iz 1991.godine?
Ustav Federacije BiH Članak IX 7;
„Objavljeni rezultati popisa stanovništva iz 1991.godine na odgovarajući način će se koristiti za sva izračunavanja koja zahtijevaju demografske podatke dok se Aneks VII. u potpunosti ne provede.“
Ustav Federacije BiH Prijelazne i završne odredbe Članak IX 11.a; !!!
„1. Proporcionalna zastupljenost u svim javnim organima vlasti, uključujući i sudove, konstitutivni narodi i skupine ostali biti će proporcionalno zastupljeni u javnim institucijama Federacije BiH. Kao ustavno načelo, takva proporcionalna zastupljenost bazirati će se na popisu iz 1991. godine dok se Aneks VII. u potpunosti ne provede, sukladno Zakonu o državnoj službi Bosne i Hercegovine. Ovo opće načelo će se precizirati entitetskim zakonima. Entitetski zakoni će utvrditi konkretne rokove i regulirati će narečeno načelo sukladno regionalnom etničkom strukturom entiteta i kantona.
Javne institucije u smislu ovoga članka su ministarstva u Vladi FBiH i vladama kantona, općinski organi vlasti, kantonalni i općinski sudovi u Federaciji BiH.“!!!
…Dakle, Zakonodavna tijela nisu obuhvaćena Ustavom FBiH pa je jasno kako se popis 1991. ne može primjenjivati na Dom naroda Parlamenta FBiH.
Odluka Ustavnog suda Bosne i Hercegovine broj U-3/17
od 6. srpnja 2017. godine
„49. Ustavni sud zapaža da se predloženim izmjenama intervenira u Izborni zakon u dijelu Prijelaznih odredbi Članak 20.16.A, koje se primjenjuju do potpune provedbe Aneksa 7. Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini. Navedenim člankom u stavku 1. koji ostaje neizmijenjen, određeno je da do potpune provedbe Aneksa 7. Općeg okvirnog sporazuma za mir u BiH raspodjela mjesta po konstitutivnom narodu, koja je obično uređena Poglavljem 10. Potpoglavlja B ovog zakona odvijati će se sukladno s ovim člankom. Predloženim izmjenama mijenja se Stavak 2. navedenoga članka tako da se utvrđuje broj izaslanika za Dom naroda Parlamenta FBiH svakog od konstitutivnih naroda i ostalih po kantonima, uzimajući u obzir posljednji popis stanovništva iz 2013.godine.
50.Dakle, predloženo rješenje, kao i prethodno temelji se na identičnim načelima, tj.da se izaslanici biraju iz zakonodavnog tijela kantona i proporcionalno prema podacima o posljednjem popisu stanovništva. Primjenom navedenih načela na jednak način prema svim konstitutivnim narodima utvrđen je broj izaslanika za Dom naroda Parlamenta FBiH svakog od konstitutivnih naroda i ostalih po kantonima, koji osigurava paritetnu zastupljenost od po 17 izaslanika iz reda svakog od konstitutivnih naroda na način da su konkretni brojeviizaslanika po kantonima određeniproporcionalno prema podacima o posljednjem popisu stanovništva…“
Iz Odluke Ustavnog suda nedvojbeno proizlazi da je Popis iz 2013. godine pravno relevantan i mjerodavan, što opet korespondira sa slovom i duhom i Odluke Ustavnog suda 23/14 koja govori o legitimnom predstavljanju konstitutivnih naroda i ostalih u Domu naroda FBiH.
Konačni rezultati Popisa 2013. godine objavljeni su u „Službenom glasniku BiH“ br. 60/16.
/HMS/
artinfo.ba | preuzeto s portala hms.ba