Sve je manje autopijaca u našoj zemlji, a glavni razlog tome je popularizacija interneta. Ne tako davno, na pijacama se tražilo mjesto više za prodaju automobila, ali sada vlasnici vozila uglavnom nude putem oglasa na internetu.
Jedne od rijetkih autopijaca koje su preživjele do danas u BiH jesu one u Sarajevu i Vitezu.
Cjenkalo se
Prilikom naše posjete autopijaci u Vitezu zatekli smo pedesetak automobila koji su na prodaju. Posjetioci s kojima smo razgovarali kažu da dođu i kada ne žele nešto pazariti. Kupci vole pogledati svaki detalj vozila, upaliti ga, cjenkati se…
Među prodavačima smo, osim muškaraca, zatekli i žene. Svi oni, kažu, prkose internetu i modernom dobu. I dalje se trude da njihov ljubimac oduševi potencijalne kupce.
Mnogi ističu da čar potrage za vozilom na autopijaci ne može ništa zamijeniti.
Automobil na ovoj pijaci prodavao je i Zeničanin Sandi Sarajlić. Rado se prisjetio vremena kada su autopijace bile megapopularne. Dodaje da, nažalost, danas još samo poneki prodavači čuvaju ovu tradiciju prodaje vozila.
"Nema više autopijaca. Mislim da nema više ni u Tešnju. I ovdje u Vitezu bili su blokirali autopijacu, pa je sada ponovo otvorena, čak ne plaćamo nikakvu naknadu. Međutim, dosta manje ljudi dolazi da prodaje, ali i kupuje automobile ovdje, uglavnom to čine na internetu", kaže Sarajlić, koji ističe da nije isto gledati automobile na mobitelu ili računaru kao i doći na autopijacu.
I zenička autopijaca na Kamberovića polju bila je svojevrsna atrakcija, gdje je znalo doći na tisuće posjetilaca.
Tri godine
Prema riječima pomoćnika direktora Preduzeća za upravljanje i održavanje sportskih objekata Zenica Mugdima Elezovića, već tri godine ne organiziraju na ovaj način prodaje vozila.
"Ranije je znalo biti na hiljade ljudi. Međutim, odustali smo od organiziranja, jer je internet preuzeo primat u prodaji automobila", kaže Elezović.
I dok istinski ljubitelji žive prodaje automobila još uspijevaju prkositi modernom dobu, internet prijeti da u potpunosti ugasi i šačicu preostalih autopijaca.
Prodaja na parkinzima
Iz zeničkog poduzeća, koje je organiziralo autopijace, ističu da su prije interneta padu zainteresiranosti za autopijace doprinijeli i sami prodavači, koji su natpise za prodaju lijepili na automobile.
"Problem su nam pravili i ljudi koji su automobile parkirali na parking šoping centara i druge atraktivne lokacije u gradu, na koji stave natpis da ih prodaju", kaže Elezović.
artinfo.ba | preuzeto s portala grad-busovaca.com