× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Neum

 naff-predavanje.jpg

Treći dan Međunarodnog festivala animiranog filma u Neumu prošao je u znaku master classa koji je održala Corrie Francis Parks, a prikazano je i 19 filmova u natjecateljskom i studentskom programu.

Corrie je, inače, nagrađivane autorica i profesorica vizualnih umjetnosti u Marylandu (SAD), ujedno i prošlogodišnja dobitnica grand prixa NAFF-a 2021 za film "Foreign exchange" koji je rađen s pijeskom, a upravo o pijesku u animacija govorila je na master classu, priopćili su organizaotri.

Američka animatorica ističe kako ne radi mnogo ljudi s pijeskom, jer većina ne voli ''nered koji on pravi''.

''Ja volim taj osjećaj fizičkog dodira. Razmišljam u tom smislu, jednostavno sam 'kliknula' s pijeskom. Meni ima smisla, nema svima. Većina ne voli raditi s pijeskom jer je teško kontrolirati, neuredno je, rasipa se svugdje. Ne možete napraviti ono što želite, osim ako dobro ne poznajete kako pijesak funkcionira'', rekla je Francis Parks.

Jedno od pitanja gostiju na njezinom master classu bilo je ono koje se odnosi na greške tijekom stvaranja filma. Kako ih ispraviti i koliko su zapravo vidljive?

''Ljepota animacije je upravo u tome što sve ide kroz 24 frejma u sekundi. Ako napravite grešku u crtanju ili u jednom frejmu i slično, uglavnom se to neće primijetiti. Publika neće primijetiti. Autor će to uvidjeti ali publika teško'', objasnila je američka profesorica i animatorica.

Govoreći o neumskom festivalu istaknula je kako, je prema do sada viđenom, selekcijska komisija odradila dobar posao i bit će teško odlučiti tko je najbolji.

Film i glazba

Osim Corrie, ovogodišnji član stručnog žirija u natjecateljskom programu je i glazbenik, skladatelj, aranžer i glazbeni producent Nikša Bratoš.

Nekoliko filmova koje je dosada pogledao, kaže, ima fenomenalnu glazbu.

"Iznad očekivanja kad je u pitanju tako kratka forma i limitirani budžeti. S druge strane, kad su budžeti u pitanju vidi se da su se ljudi nekada morali poslužiti onim što su imali. Generalno gledano vidim da shvaćaju ozbiljnost i ulogu glazbe u cijeloj priči", rekao je Bratoš.

Kada je animirani film u pitanju poznati glazbenik ističe kako "mjuza može bitno popraviti stvar i malo izvući film":

"Totalno izvući ne može. Ako priča ne valja, džabe je – onda gasi sliku i idemo samo na audio".

S obzirom da su film i glazba oduvijek povezani, te su se usporedo i razvijali, Bratoš ističe kako je ključna stvar u tom međusobnom razvoju to što su ljudi došli do spoznaje da pomažu jedni drugima u prezentaciji.

"Ne samo dok gledaš film, nego koliko će ljudi saznati za film. Saznati će više ako je bila dobra ‘mjuza’. Dakle slika i zvuk su se uvijek pomagali, a ljudi koji rade animirane filmovi su to shvatili", kazao je istaknuti skladatelj.

"Znamo koliko je filmova izašlo paralelno s nekim hitom i to tako treba. Ako ste već dobili priliku imati 3 minute mjuze u filmu onda je iskoristite na najbolji mogući način. Ali generalno cijeli svijet glazbe u filmu još uvijek mislim da je malo podcijenjen. Ne samo glazba, nego i zvuk, odnosno ne pridaje mu se toliko pažnje", zaključio je Bratoš.

Animacija je pokret, a ne crtanje

Pored Nikše Bratoša o najboljim filmovima odlučivatiće i žiri u kategoriji studentski film. A jedan od studentskih filmova koji je već prikazan na NAFF-u je "The Portrait" (Portret) iz Poljske.

Film je rađen u tehnici lutke, a poljski redatelj stigao je na NAFF kako bi svoj animirani uradak predstavio neumskoj publici.

Michal Barylski objašnjava kako je film nastao kada je on ponudio pomoć dvjema studenticama koje su trebale napraviti diplomski film ali nisu znale kako. S obzirom da nisu imale pomoć mentora, on je "uskočio" i zajedno s njima nastao je "The Portrait".

"Portret" je na NAFF-u prikazan u studentskom programu i govori o siromašnom studentu slikarstva koji s posljednjim novcem kupuje misteriozan portret na tržnici. Nije svjestan da će ovaj događaj promijeniti njegov život zauvijek. Radi se o kratkom animiranom filmu koji je temeljen na istoimenoj kratkoj priči Nikolaja Gogolja.

"Ja doslovno ne znam nacrtati ljudsku siluetu. Ali kao što je Corrie Francis rekla na svom stručnom predavanju na NAFF-u, animacija je pokret a ne crtanje. Najvažniji je pokret", rekao je Poljak koji je animaciju učio u jednom od najpoznatijih studija animacije u svijetu i u Europi - Semafor.

Podrška Fondacije za kinematografiju

Poznato je i kako nijedan ozbiljniji festival ne može biti realiziran bez podrške prijatelja i partnera. Tradicionalno svoju potporu i važnost NAFF-a prepoznala je i Fondacija za kinematografiju Sarajevo.

"Svaka umjetnost je specifična grana za sebe. Animirani film ima svoje mjesto u filmskoj umjetnosti i Fondacija će nastojati i dalje još više da podržava NAFF i jednu rijetkost na ovim prostorima koja se dešava. Ovaj rad je prepoznat, ne samo u Fondaciji nego i u regiji, tako da s ponosom možemo reći da ćemo nastaviti podržavati NAFF u još većem kapacitetu nego do sada", zaključio je predsjednik Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Sarajevo Antonio Beus.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Neum

 naff-predavanje.jpg

Treći dan Međunarodnog festivala animiranog filma u Neumu prošao je u znaku master classa koji je održala Corrie Francis Parks, a prikazano je i 19 filmova u natjecateljskom i studentskom programu.

Corrie je, inače, nagrađivane autorica i profesorica vizualnih umjetnosti u Marylandu (SAD), ujedno i prošlogodišnja dobitnica grand prixa NAFF-a 2021 za film "Foreign exchange" koji je rađen s pijeskom, a upravo o pijesku u animacija govorila je na master classu, priopćili su organizaotri.

Američka animatorica ističe kako ne radi mnogo ljudi s pijeskom, jer većina ne voli ''nered koji on pravi''.

''Ja volim taj osjećaj fizičkog dodira. Razmišljam u tom smislu, jednostavno sam 'kliknula' s pijeskom. Meni ima smisla, nema svima. Većina ne voli raditi s pijeskom jer je teško kontrolirati, neuredno je, rasipa se svugdje. Ne možete napraviti ono što želite, osim ako dobro ne poznajete kako pijesak funkcionira'', rekla je Francis Parks.

Jedno od pitanja gostiju na njezinom master classu bilo je ono koje se odnosi na greške tijekom stvaranja filma. Kako ih ispraviti i koliko su zapravo vidljive?

''Ljepota animacije je upravo u tome što sve ide kroz 24 frejma u sekundi. Ako napravite grešku u crtanju ili u jednom frejmu i slično, uglavnom se to neće primijetiti. Publika neće primijetiti. Autor će to uvidjeti ali publika teško'', objasnila je američka profesorica i animatorica.

Govoreći o neumskom festivalu istaknula je kako, je prema do sada viđenom, selekcijska komisija odradila dobar posao i bit će teško odlučiti tko je najbolji.

Film i glazba

Osim Corrie, ovogodišnji član stručnog žirija u natjecateljskom programu je i glazbenik, skladatelj, aranžer i glazbeni producent Nikša Bratoš.

Nekoliko filmova koje je dosada pogledao, kaže, ima fenomenalnu glazbu.

"Iznad očekivanja kad je u pitanju tako kratka forma i limitirani budžeti. S druge strane, kad su budžeti u pitanju vidi se da su se ljudi nekada morali poslužiti onim što su imali. Generalno gledano vidim da shvaćaju ozbiljnost i ulogu glazbe u cijeloj priči", rekao je Bratoš.

Kada je animirani film u pitanju poznati glazbenik ističe kako "mjuza može bitno popraviti stvar i malo izvući film":

"Totalno izvući ne može. Ako priča ne valja, džabe je – onda gasi sliku i idemo samo na audio".

S obzirom da su film i glazba oduvijek povezani, te su se usporedo i razvijali, Bratoš ističe kako je ključna stvar u tom međusobnom razvoju to što su ljudi došli do spoznaje da pomažu jedni drugima u prezentaciji.

"Ne samo dok gledaš film, nego koliko će ljudi saznati za film. Saznati će više ako je bila dobra ‘mjuza’. Dakle slika i zvuk su se uvijek pomagali, a ljudi koji rade animirane filmovi su to shvatili", kazao je istaknuti skladatelj.

"Znamo koliko je filmova izašlo paralelno s nekim hitom i to tako treba. Ako ste već dobili priliku imati 3 minute mjuze u filmu onda je iskoristite na najbolji mogući način. Ali generalno cijeli svijet glazbe u filmu još uvijek mislim da je malo podcijenjen. Ne samo glazba, nego i zvuk, odnosno ne pridaje mu se toliko pažnje", zaključio je Bratoš.

Animacija je pokret, a ne crtanje

Pored Nikše Bratoša o najboljim filmovima odlučivatiće i žiri u kategoriji studentski film. A jedan od studentskih filmova koji je već prikazan na NAFF-u je "The Portrait" (Portret) iz Poljske.

Film je rađen u tehnici lutke, a poljski redatelj stigao je na NAFF kako bi svoj animirani uradak predstavio neumskoj publici.

Michal Barylski objašnjava kako je film nastao kada je on ponudio pomoć dvjema studenticama koje su trebale napraviti diplomski film ali nisu znale kako. S obzirom da nisu imale pomoć mentora, on je "uskočio" i zajedno s njima nastao je "The Portrait".

"Portret" je na NAFF-u prikazan u studentskom programu i govori o siromašnom studentu slikarstva koji s posljednjim novcem kupuje misteriozan portret na tržnici. Nije svjestan da će ovaj događaj promijeniti njegov život zauvijek. Radi se o kratkom animiranom filmu koji je temeljen na istoimenoj kratkoj priči Nikolaja Gogolja.

"Ja doslovno ne znam nacrtati ljudsku siluetu. Ali kao što je Corrie Francis rekla na svom stručnom predavanju na NAFF-u, animacija je pokret a ne crtanje. Najvažniji je pokret", rekao je Poljak koji je animaciju učio u jednom od najpoznatijih studija animacije u svijetu i u Europi - Semafor.

Podrška Fondacije za kinematografiju

Poznato je i kako nijedan ozbiljniji festival ne može biti realiziran bez podrške prijatelja i partnera. Tradicionalno svoju potporu i važnost NAFF-a prepoznala je i Fondacija za kinematografiju Sarajevo.

"Svaka umjetnost je specifična grana za sebe. Animirani film ima svoje mjesto u filmskoj umjetnosti i Fondacija će nastojati i dalje još više da podržava NAFF i jednu rijetkost na ovim prostorima koja se dešava. Ovaj rad je prepoznat, ne samo u Fondaciji nego i u regiji, tako da s ponosom možemo reći da ćemo nastaviti podržavati NAFF u još većem kapacitetu nego do sada", zaključio je predsjednik Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Sarajevo Antonio Beus.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više