× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • Sarajevo

dolores-sasa_1.jpg

U galeriji Zvono u Sarajevu sinoć je otvorena izložba Introspectrum mlade Kiseljačanke Dolores Mrnjavac.

Dolores Mrnjavac je 25-godišnja akademska kiparica iz Lepenice.Od samog djetinjstva gajila je veliku ljubav prema umjetnosti,a to je ovjerila upisivanjem umjetničke škole u SŠ Ivan Goran Kovačić, gdje se isticala velikim talentom. Nakon završene srednje škole, upisuje akademiju u Sarajevu i stječe titulu akademske kiparice.

Njeni radovi su nagrađivani više puta, a prvu samostalnu izložbu imala je 2019.godine.

Kroz ovu izložbu prožima se osobni dojam i životni put, koji nije bio nimalo lagan za ovu mladu umjetnicu.

Cikus radova svojom formalnom jednostavnošću fiksira pogled promatrača, otvarajući prostranstvo interpretacije.

Forma meandra, koja dominira ovim ciklusom, bila je i ostala prepoznat|jiva likovna oznaka slikara Julija Knifera. Zapravo, ta forma je točka u kojoj započinje i završava svaka sličnost izmedu umjetničkih praksi ovih autora. Prije svega zato što, za razliku od Knifera koji ostaje vjeran mediju slikarstva, Mrnjavac skulpturu dovodi do ruba njene medijske specifičnosti – trodimenzionalnost reducira do granice plošnosti. Ni reljefi, ni monokromne slike, ni objekti, ovi radovi bi se mogli nazvati “minimalnim stupnjem” skulpture. Ipak, autorica “druguje” sa minimalizmom isključivo na formalnoj razini. Da se jezikom geometrijske apstrakcije govori o duboko intimnim iskustvima, otkriva jedinstven segment ove postavke – ready made. Predstavljajući recept za kolač koji je ručno ispisala njena preminula majka, umjetnica nudi kod za čitanje ciklusa, ogolijeva se pred publikom i postavlja tačku iz koje otpočinje njeno rudarenje po sebstvu. Spisak i količina namirnica ne znače mnogo ukoliko ne poznajemo redoslijed kulinarskih radnji. U takvom slučaju, osuđeni smo na potragu za receptom, niz neuspjelih pokušaja i loših okusa u ustima. Recept za kolač postaje metafora odrastanja i sazrijevanja, traganja za sobom i niza životnih izazova. Meandri, geometrijski usponi i padovi, simbolična su predstava prošlih životnih traganja, ali i sadašnjih psiholoških rudarenja. Put koji završava kvadratnom skulptorskom formom, nije ništa drugo do put koji je okončao samospoznajom. Bijeli geometrizirani oblici univerzalna su oznaka intimnog života ispunjenog lutanjima, traumama, liječenjem i ljubavlju. Ono što introspectrum čini poznatim nije forma, već emotivni naboj meandra – znaka u koji su se stočile sve naše intime”,kazala je kustosica Adna Muslija.

Medijima se obratila i sama umjetnica, pa i na dodatan način približila put svog stvaranja i viziju iza njega.

"Naziv izložbe je Introspectrum, što predstavlja ciklus skulptura,koje predstavljaju minimalističke,isparčane,simplicirane geometrijske forme, koje čine meandar, koji se provlači kroz sami ciklus. Ciklus radova predstavlja suočavanje i borbu sa samim sobom, preskakanje svih prepreka i uspona i padova", istaknula je Dolores Mrnjavac.

Izložba se može pogledati svakim danom od 13 do 15 sati,osim nedjelje. Otvorena je do 5.svibnja.

artinfo.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • Sarajevo

dolores-sasa_1.jpg

U galeriji Zvono u Sarajevu sinoć je otvorena izložba Introspectrum mlade Kiseljačanke Dolores Mrnjavac.

Dolores Mrnjavac je 25-godišnja akademska kiparica iz Lepenice.Od samog djetinjstva gajila je veliku ljubav prema umjetnosti,a to je ovjerila upisivanjem umjetničke škole u SŠ Ivan Goran Kovačić, gdje se isticala velikim talentom. Nakon završene srednje škole, upisuje akademiju u Sarajevu i stječe titulu akademske kiparice.

Njeni radovi su nagrađivani više puta, a prvu samostalnu izložbu imala je 2019.godine.

Kroz ovu izložbu prožima se osobni dojam i životni put, koji nije bio nimalo lagan za ovu mladu umjetnicu.

Cikus radova svojom formalnom jednostavnošću fiksira pogled promatrača, otvarajući prostranstvo interpretacije.

Forma meandra, koja dominira ovim ciklusom, bila je i ostala prepoznat|jiva likovna oznaka slikara Julija Knifera. Zapravo, ta forma je točka u kojoj započinje i završava svaka sličnost izmedu umjetničkih praksi ovih autora. Prije svega zato što, za razliku od Knifera koji ostaje vjeran mediju slikarstva, Mrnjavac skulpturu dovodi do ruba njene medijske specifičnosti – trodimenzionalnost reducira do granice plošnosti. Ni reljefi, ni monokromne slike, ni objekti, ovi radovi bi se mogli nazvati “minimalnim stupnjem” skulpture. Ipak, autorica “druguje” sa minimalizmom isključivo na formalnoj razini. Da se jezikom geometrijske apstrakcije govori o duboko intimnim iskustvima, otkriva jedinstven segment ove postavke – ready made. Predstavljajući recept za kolač koji je ručno ispisala njena preminula majka, umjetnica nudi kod za čitanje ciklusa, ogolijeva se pred publikom i postavlja tačku iz koje otpočinje njeno rudarenje po sebstvu. Spisak i količina namirnica ne znače mnogo ukoliko ne poznajemo redoslijed kulinarskih radnji. U takvom slučaju, osuđeni smo na potragu za receptom, niz neuspjelih pokušaja i loših okusa u ustima. Recept za kolač postaje metafora odrastanja i sazrijevanja, traganja za sobom i niza životnih izazova. Meandri, geometrijski usponi i padovi, simbolična su predstava prošlih životnih traganja, ali i sadašnjih psiholoških rudarenja. Put koji završava kvadratnom skulptorskom formom, nije ništa drugo do put koji je okončao samospoznajom. Bijeli geometrizirani oblici univerzalna su oznaka intimnog života ispunjenog lutanjima, traumama, liječenjem i ljubavlju. Ono što introspectrum čini poznatim nije forma, već emotivni naboj meandra – znaka u koji su se stočile sve naše intime”,kazala je kustosica Adna Muslija.

Medijima se obratila i sama umjetnica, pa i na dodatan način približila put svog stvaranja i viziju iza njega.

"Naziv izložbe je Introspectrum, što predstavlja ciklus skulptura,koje predstavljaju minimalističke,isparčane,simplicirane geometrijske forme, koje čine meandar, koji se provlači kroz sami ciklus. Ciklus radova predstavlja suočavanje i borbu sa samim sobom, preskakanje svih prepreka i uspona i padova", istaknula je Dolores Mrnjavac.

Izložba se može pogledati svakim danom od 13 do 15 sati,osim nedjelje. Otvorena je do 5.svibnja.

artinfo.ba

REDAKCIJA PORTALA

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

Copyright 2007-2023 ART Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više