Anela Križanac rođena je Travničanka, a uspješna je majka i supruga koja je život posvetila glumi i daskama koje život znače. Bosanskohercegovačkoj publici predstavila se nizom uspješnih predstava, a ujedno je redateljica, glumica i dramska pedagoginja.
Nakon završene gimnazije i glazbene škole odlazi na Akademiju scenskih umjetnosti u Sarajevu gdje uspješno završava odsjek za dramaturgiju. Nakon povratka u Travnik osniva Kazalište mladih „Korifej“, a o trenutnim borbama i stanju teatra u pandemiji COVID-a 19 pročitajte u nastavku:
Sada, iz pozicije u kojoj svaki trenutak očekujemo još jedno potpuno zatvaranje, kako dočekujete međunarodni Dan teatra?
"S novom parolom: Maske koje život znače! Ustvari tužno i bespomoćno. Teatar je kroz povijest najglasnije progovarao u trenutcima velikih svjetskih kriza. Ali ovo je nezapamćeno. Teatar ne može govoriti. Svaka interakcija je opasna, zabranjena. Online varijante su mi još tužnije. To nije taj medij. No, u prirodi tetra je optimizam. Tako da ovaj Dan teatra dočekujem s optimizmom, nevoljama unatoč!"
Koliko je kazalište moćan i važan medij za trenutak u kojemu se ljudi nalaze i ne snalaze?
"Kao i svaki drugi medij. Ako se po principu etičkih načela služite njime jako je koristan, čak ljekovit. A ako ga zloupotrebljavate i koristite za svoje iščašene svjetonazore, onda je teatar toksičan i opasan. Ja sam zagovornica afirmativnog, a ne destruktivnog tetra."
U našem okruženju postoji nekoliko amaterskih kazališnih skupina. Kao profesionalac kako gledate na njihov rad?
"Naše bliže okružje je kazališno živopisno podneblje i to me osobito raduje. Raduje me najprije zbog toga što sam ja kao klinka kazalište zavoljela upravo u jednoj takvoj skupini – u Hrvatskom amaterskom kazalištu Travnik. Sjećanja na taj period života ljubomorno nosim u srcu i na kapaljku i danas crpim iz njih svu ljubav prema mome poslu. Tadašnje Amatersko kazalište Travnik, na čelu s Antom Bilićem, igralo je fantastične predstave. Fine, zdrave komedije koje su uveseljavale stotine i tisuće gledatelja. Sjećam se kultnih Hadumića, pa dalje svih drugih predstava. I danas rade odlične predstave. Kasnije su se kazališne skupine počele javljati u Vitezu, Novoj Biloj, Busovači i u Novom Travniku. Na to gledam kao naše kulturno bogatstvo."
Kako je Covid situacija utjecala na kazalište i kako još uvijek utječe na njega?
"Covid je svima nama došao kao jedan ozbiljan reset, tako i tetru. Koliko god grubo zvučalo, ali svijet, a za njim i umjetnost, krenuli su nekim čudnim putanjama. Ako će ova situacija zaustaviti i razbistriti samo nekoliko umova, svijet i umjetnost imaju još jednu šansu da budu bolji.
Vjerujem u dobro u ljudima i u umjetnosti. Covid stanje je kao jedno pročišćenje koje nas uči pravilno posložiti životne prioritete.", poručila je za portal Notra.ba Anela Križanac.
Notra.ba