ART BLOG NAŠA DIJASPORA NATJEČAJI MARKETING POŠALJITE VIJEST
Vodič za putovanje domaćih i stranih turista

vodic za turiste 80 najljepsih.mjesta u.bih
"Bosna i Hercegovina - 80 najljepših mjesta" knjiga je koja je objavljena prije desetak dana, putopisca Roberta Dacešina i djevojke Ene Filipović koji su na ovom vodiču za putovanja radili oko dva i po mjeseca kako bi domaćim i stranim turistima kroz podatke, fotografije i mapu prezentirali šta sve vrijedi posjetiti u našoj zemlji.  

- Cilj nam je bio da prikupimo neke destinacije koje su najbitnije u ovoj zemlji, to jest da skupimo na jedno mjesto sva ta fina mjesta koja mogu da se prije svega obiđu i da ljudi koji će ljeto provesti u BiH otkriju neka mjesta koja možda prije nisu znali i da shvate koliko naša zemlja lijepa i koliko toga finoga može da se vidi i radi - rekao je Dacešin.

Svatko tko planira doći u BiH u ovom vodiču može naći nešto novo, a prema riječima Dacešina zemlje oko nas mnogo više ulažu u marketniški pristup, pa se o BiH malo zna.

- Većinom se vrte neka mjesta kao što su Sarajevo, Mostar, Međugorje i slična mjesta koja su super na svoj način, ali BiH ima mnogo toga drugačijeg, mnogo tih malih skrivenih mjesta koja možda nisu toliko općepoznata, milion rijeka, vodopada, pećina, stvari koje su jako kul i drugačiji vid putovanja - kazao je Dacešin.

Među favoritima su vodopadi

Prema njegovim mišljenju svatko tko traži nešto neobično može ovdje doći jer BiH je najviše divlja zemlja u regiji ali na neki fin način, jako puno toga može se vidjeti što nema u Makedoniji, Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, odnosno što nije standardno. Kroz knjigu "Bosna i Hercegovina - 80 najljepših mjesta" htjeli su i promovirati mala mjesta i ljude koji rade ture za rafting, splavarenje, male stvari za koje malo ljudi zna.

Na pitanje šta bi on kao osoba koja je posjetila 60 svjetskih zemalja izdvojio od svih 80 mjesta navedenih u knjizi odgovorio je: "Divlji konji u Livnu su možda najbolja stvar meni osobno, zato što smatram da tako nešto nema nigdje i koliko znam to je jedino mjesto u svijetu uz Mongoliju i Island gdje se može vidjeti tako nešto, imate preko 700 divljih konja na jednom mjestu i mislim da je tako nešto tako loše marketinški ispromovirano". Među njegovim favoritima su i vodopadi Štrbački Buk i Kravice, rijeke, kao i pećine Orlovača i Vjetrenica,

Radeći na ovoj knjizi Ena i Robert su shvatili da je većina ovih destinacija besplatna ili da se plaća jako mala cijena za ulaz, što je na primjer u Hrvatskoj ili Sloveniji potpuno drugačije.

- Jako mnogo puta kada putujete po finim destinacima u BiH vidite istu stvar - da su putevi jako loši - kaže Dacešin.

Dodaje da je putna infrastruktura zapravo katastrofa zbog čega bi bilo dobro razmisliti u pravcu da se podignu cijene ulaznica, a da se novac uloži u poboljšanje kvaliteta na tim mjestima.

- Generalno BiH je baš dobra i mislim da ova godina takva kao što jeste, može za par godina ne da bude godina kada je bio koronavirus nego godina kada smo upoznali BiH i sve stvari koje ona nudi - rekao je Dacešin.

Govoreći o tome da li turističke organizacije i zajednice rade dovoljno na promociji turističkih sadržaja Rober Dacešin da "strategijski baš i ne".

- Koliko vidim, postoje jako lijepi primjeri ljudi koji se zaista trude, mnogo više nego što bi morali, ljudi koji ulažu mnogo napora i vremena, mada u zemlji ne postoji neki sistem. Mislim da je problem što se sve radi nekako od godine do godine, stihijski, nema plan da se kroz tri, četiri godine uradi nešto - naveo je Dacešin.

Obizrom da poznaje ljude koji žive u Urugvaju, Aregentini, Paragvaju koji su mu govorili da viđaju autobuse sa reklamom Dubrovnika, Splita, tako daleko smatra da je jako fascinantno da netko tko živi jako blizu nas ulaže tako mnogo vremena, novca i pažnje da u Južnoj Americi reklamira svoje sadržaje.

Dacešin smatra da ljudi u našoj državi trebaju shvatiti koliko lijepih stvari smo dobili, a koliko malo rada našeg je uloženo u to sve i kada bi samo malo više mi dali sebe da bi bilo puno bolje i da bi turisti shvatili to što imamo. Dodaje i da je neobičnno što se BiH u neku ruku nalazi u centru svijeta, a imamo toliko stvari za koje niko nije čuo.

- Mislim da je do ideje i prije svega volje i možda do problema što ljudi kod nas nažalost ne osjećaju taj nacionalni ponos za zemljom i što je jako mnogo ljudi podijeljeno, nažalost, i što nekako svako radi za sebe, a ne za benefit opće zajednice. Dok se taj mentalitet u glavama ljudi ne promijeni mislim da će biti dosta teško, ali kroz ovo sve vidim da ima puno ljudi koji ulažu jako puno napora i nedostaje malo vremena i pomoći institucija i mislim da bi uradili super ture - rekao je Dacešin navodeći kao pozitivan primjer Trebinje gdje su materijali ovog grada prevedeni na 27 jezika.

Atraktivna mjesta u četiri regije

U knjizi "Bosna i Hercegovina - 80 najljepših mjesta" autori su napravili raspored atraktivnih mjesta po četiri regije, Zapadnobosanska, Istočnobosanska, Srednjobosanska i Hercegovačka, a čitateljima su ponudili i prijedloge tura za tri, pet i sedam dana. Dacešin kaže da takve prijedloge do sada nije vidio, što je prema njegovom mišljenju fascinantno jer ako neko dolazi iz Španjolske, Belgije, Nizozemske... ne može naći bilo kakav materijal.

Zbog svega toga prema njegovim riječima za početak je potrebno da sami počnemo više cijeniti ono što imamo, jer svi se trude da odmore provode u inostranstvu, a nisu shvatili koliko neobičnih stvari imamo ovdje, vjerujte. Ispričao je kako je na primjer prilikom posjeta Laosu, Kambodži, Ekvadoru vidio slične destinacije, na primjer vodopade, koje posjećuje veliki broj turista, a ulaz se naplaćuje i po 20 eura.

Naglasio je da Bosna i Hercegovina ima deset puta atraktivnija mjesta ali da je problem u tome što mi nismo uložili ništa napora u to i turisti koji dođu dolaze stihijski, zbog priča drugih ljudi. Dodao je da svi koji posjete BiH osjete pozitivnu energiju naroda i hrane i svega drugoga, ali dok se ne počne stragtegijski raditi na tome, dok se ljudi ne osvjeste, shvate koliko je ova zemlja moćna, razvoj turizma ići će jako sporo.

izvor:faktor.ba

 

 

0
0
0
s2sdefault

artinfo2019-footer-logo.png

REDAKCIJA PORTALA

E-mail

artinfo.portal@gmail.com

Marketing

marketing@artinfo.ba

POSTANITE DIO TIMA

Copyright 2007-2021 ART  Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

designer17